5. Nie zabijaj

11. Data: 2006-11-03 18:06:38

Temat: Re: 5. Nie zabijaj
Od: " Himera" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oasy <u...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik " Himera" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> W naturze człowieka jest chęć zachowania swojego życia.

nie kazdego czlowieka, ale generalnie masz racje. ale co jesli nie chodzi o
zachowywanie wlasnego zycia?

12. Data: 2006-11-03 18:30:11

Od: "Oasy" <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> nie kazdego czlowieka,

Trzeba mu nieźle zaburzyć psychikę by nie było

> ale generalnie masz racje. ale co jesli nie chodzi o
> zachowywanie wlasnego zycia?

To samo, też w naturze, należymy do tych bardziej stadnych gatunków. Ochrona
potomstwa, ochrona najbliższych gwarantujących bezpieczeństwo.

Pozdrawiam
Andrzej

13. Data: 2006-11-03 18:37:21

Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna N w news:454b684f$1@news.home.net.pl napisał(a):

> Nie. Nigdy i z żadnego powodu.

"Tyle o sobie wiemy ile nas sprawdzono"

pozdrawiam
Greg

14. Data: 2006-11-03 19:32:17

Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera w news:eifolc$1qp$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

> Czy bylibyscie w stanie zabic? Czy to w obronie wlasnej/kogos
> bliskiego, czy tez w obronie mienia, albo bo ktos zle na ciebie
> spojrzal, czy tez miales/as zly dzien.

Jak napisałem w innym poście - "tyle o sobie wiemy ile nas sprawdzono".

Gdy człowiek walczy o własne życie lub życie bliskich to raczej nie
zastanawia się nad tym jakie skutki wywołają jego działania u napastnika -
ogłuszenie tylko, trwałe kalectwo czy zejście. Mało tego. Ludzie potrafią
być "wredni" i zmuszać innych do dokonywania wyborów, których nikomu nie
życzę. Przypomina mi się historia pewnej kobiety, która w czasie II wojny
światowej udusiła własne dziecko ponieważ to płaczem mogło wydać całą grupę
ukrywających się w kanałach. Powinniśmy potępić? My na pewno byśmy tego nie
zrobili? Ona zapewne siedząc przed komputerem (gdyby miała wtedy do niego
dostęp) i popijając kakao też nie. Problem w tym, że ukrywała się w kanałach
od wielu dni (a może i miesięcy). Przed kanałami było getto gdzie widziała
do czego inni ludzie są zdolni. Co w sytuacji gdy trzeba wybrać pomiędzy
życiem osoby bliskiej, a życiem napastnika? Taką decyzję zapewne przyjdzie
podjąć łatwiej. Można powiedzieć - no tak, ale wojna się skończyła. To
jednak niczego nie gwarantuje i wiele osób już się o tym przekonało.

Zadawanie takich pytań nie ma sensu. Możemy sobie tutaj filozofować,
rywalizować w tym kto zaprezentuje głębszą myśl... tylko po co? Justyna
pisze, że nigdy by nie zabiła... nigdy nie musiała wybierać. Być może gdyby
musiała dokonać takiego wyboru (czego jej nie życzę) nie mrugnęłaby powieką.
Hania wprost przeciwnie - przypuszcza, że byłaby do tego zdolna w określonej
sytuacji. Na szczęście nie była w takiej sytuacji i... no właśnie - może
tylko przypuszczać. Może być jednak przecież tak, że strach ją sparaliżuje i
nie będzie w stanie zrobić niczego (w historii nie brak przykładów takiej
biernej postawy).

Jak dla mnie to jest w tym ciekawe - ludzie w pewnych sytuacjach robią
rzeczy, o które by ich inni, ani nawet oni sami nie podejrzewali.

pozdrawiam
Greg

15. Data: 2006-11-03 19:32:34

Od: " Himera" <h...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oasy <u...@p...onet.pl> napisał(a):

> Użytkownik " Himera" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> Trzeba mu nieźle zaburzyć psychikę by nie było

no nie taz znowu niezle - depresja wystarczy.

> To samo, też w naturze, należymy do tych bardziej stadnych gatunków. Ochrona
> potomstwa, ochrona najbliższych gwarantujących bezpieczeństwo.

ale ja nie mowie o ochronie, mowie o zabijaniu, ot np. dla przyjemnosci.

16. Data: 2006-11-03 19:47:29

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@w...pl> napisał(a):

> opowiadaj

se film obejrzyj, jak Ci wrażeń brak. IMO do tego typu zachowań dochodzi w
sytuacjach, w których żadne z nas pewnie nie było, więc wszelkimi
deklaracjami sobie pluszaka można wypchać.

h.

17. Data: 2006-11-03 19:58:09

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera wrote:

> czyli myslisz ze jest to w naturze czlowieka? w jego genach?

nie mam zdania co jest dominujace, wychowanie czy geny
--
Come In Number 51, Your Time Is Up

18. Data: 2006-11-03 19:59:58

Od: gazebo <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hania wrote:

> se film obejrzyj,

ktory?

> jak Ci wrażeń brak. IMO do tego typu zachowań dochodzi w
> sytuacjach, w których żadne z nas pewnie nie było, więc wszelkimi
> deklaracjami sobie pluszaka można wypchać.

jakimi deklaracjami?

--
Come In Number 51, Your Time Is Up

19. Data: 2006-11-03 20:43:09

Od: "Hania " <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gazebo <g...@w...pl> napisał(a):

> ktory?

większość filmów jest o zsabijaniu albo conajmniej trup jest w tle

> jakimi deklaracjami?

deklaracjami odnośnie zachowań w sytuacji ekstremalnej siedząc na kanapie z
ciastkiem i kieliszkiem wina ;-)

h.

20. Data: 2006-11-03 21:53:05

Od: assembler <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Himera wrote:
> [...]
>
> Chce abyscie sie naprawde dobrze zastanowili zanim odpowiecie. Chcialabym tez
> abyscie napisali w jaka sytuacja musialaby do tego doprowadzic.

Tylko i wylacznie w samoobronie, albo obronie
kogos kto zostal napadniety. Probowalbym
obezwladnic, jesli przypadkiem bym zabil
to trudno. Wcale bym nie zalowal.

Chore pomyslu typu "zabic bo mialem zly dzien" to w ogole zostawiam.
Nad emocjami umiem panowac. Przynajmniej tak mi sie wydaje
na te chwile :> Co chemia to chemia, ma wyzsza wladze...
Moglbym tez zabic w sytuacji, gdy zareagowalbym w jakis
sposob mechanicznie, zanim do glosu doszlaby swiadomosc.
Ale ciezko mi wybrazic sobie jakas taka sytuacje,
poza bezposrednia napascia.
--
assembler

Kary na psp
Stowarzyszenia/kluby/ter apie dla osob schizoidalnych i z osobowoscia paranoidalna
To nic nie da!
Paradoks kłamcy
sprzedam/wymienie