6 palcow u raczki noworodka

101. Data: 2001-09-28 09:44:23

Temat: Re: 6 palcow u raczki noworodka
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Totalnie glupia wypowiedz ludzi ktorzy a) nie maja pojecia o graniu
> na pianinie b) nie wiedza z czym wiaze sie pozniej w zyciu taka wada.

Wada genetyczna jest niezaleznie od tego czy 6 palec zostanie amputowany
czy nie.

Nie wiem z czym sie wiaze taka wada pozniej w zyciu.
Jezeli wiesz, to napisz.

102. Data: 2001-09-28 09:46:14

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy Pani Joanna z policji ?

Joanna Nowak napisał:

> Dariusz wrote:
>
> Przepraszam, czy to nie pan Jacek skrywa sie za panem Dariuszem?

Przeciez napisalem o wlamaniu terrorystow internetowych, ktorych teraz
sciga policja
i Pani to juz czytala.

Proponuje nauczyc sie koncentrowac na temacie dyskusji a nie na
prowadzeniu wywiadu internetowego.

J.

103. Data: 2001-09-28 09:49:21

Od: "Vizvary II Istvan" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Mysle ze taka dyskusje powinna przeprowadzic prasa, aby poznac opinie
> spoleczna w tym temacie.

Ja proponuje po dyskusji plebiscyt. I ciac, ciac.

Vizvary

PS. Tak jak kiedys za kradziez karalo sie ucinaniem reki, proponuje za
wypisywanie na listach dyskusyjnych idiotyzmow karac ucinaniem palca.

104. Data: 2001-09-28 09:51:07

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?S=B3awomira_Kutzmann?= napisał:

> Użytkownik "Joanna Nowak" <j...@p...fm> napisał w wiadomoœci

> I owszem :)) Ogolnie Eksperta znaja juz na wielu grupach i stanowi on
> raczej watek humorystyczny. Moze nie dajmy sie temu Panu sprowokowac - to
> sobie biedny poszuka innej grupy.

Pani Slawko
czy Pani potrafi pisac na temat i przestac lekcewazyc problemy dziecka z
6 palcami ?
Dla Pani to tylko zart, a dyskusje na ten temat najlepiej obsmiac.
Oby Pani sie nie urodzilo takie dziecko , bo wtedy nikt na usenecie nie
bedzie chcial dyskutowac.

Sa tacy ludzie, ktorych problemy innych wprawiaja w dobry humor.
Jedni sie ciesza gdy widza wypadek samochodowy, inni gdy widza kaleke.
Dlatego wspolczuje Pani.

Koniec.

J.

105. Data: 2001-09-28 10:01:20

Od: "Iwonka" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomku,może tam coś znajdziesz?
http://medycyna.bigduo.pl/uchirplast.htm
Pozdrawiamy
Iwonka+Grześ+Raduś (12.07.00)

106. Data: 2001-09-28 10:22:33

Od: Dariusz <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Vizvary II Istvan napisał:

> [...]
>
> PS. Tak jak kiedys za kradziez karalo sie ucinaniem reki, proponuje za
> wypisywanie na listach dyskusyjnych idiotyzmow karac ucinaniem palca.

To wkrotce musialbys wkladac dlugopis do ust zeby pisac.

Tylko jeden specjalista , mikrochirurg sie wypowiedzial w tej dyskusji.
I jego wypowiedz powinna dyskusje zwolennikow okaleczenia dziecka
zakonczyc.

(cytat)
"Urodzilo ci sie dziecko z 6 palcami. Co robisz ?"

Ja nigdzie nie napisalem, ze nalezy usuwac zdrowy VI palec, wrecz
przeciwnie.

(...)
Decyzja nie jest prosta, rodzice maja czas na jej podjecie.
Na szybko znalazlem taki link, sa tam co prawda tylko rtg ale te zdjecia
troche mowia.

http://www.medmedia.com/o15/112.htm

Pozdrawiam
Blade

(koniec cytatu)

107. Data: 2001-09-28 10:28:08

Temat: Odp: 6 palcow u raczki noworodka
Od: "Aro" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[ciach]
> (cytat)
> ale juz dzieci na podworku nie
> (koniec cytatu)
>
> Skad ta pomrocznosc ?
> Dzieci sa tolerancyjne a szkoly sa integracyjne i ucza sie w nich dzieci
> garbate, na wozkach, niewidome i nikt z nikogo sie nie smieje.

Przykro mi , ale z moich wspomnien wynika , ze dzieci absolutnie nie sa
tolerancyjne.

108. Data: 2001-09-28 10:29:29

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dariusz napisał(a) w wiadomości: <3...@p...onet.pl>...

>Amputacja zdrowego palca u raczki malucha jest dla mnie chororem, gdy
>wykonywana jedynie ze wzgledow estetycznych.

Dla mnie pisanie "choror" jest horrorem niewyobrazalnym.

Margola

109. Data: 2001-09-28 10:39:11

Od: "Margolka Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Zatem to chyba nie jest tak, ze ktokolwiek przesladuje
>niepelnosprawnych.
>Ja tego nie robilem i nigdy sie z tym nie spotkalem.

Moze niepelnosprawnych nie, ale zastanawiam sie, co pchnelo Cie do wywalania
na nasza grupe kubla pomyj na Tomka? Nie wystarczylo Ci to na innej grupie?
Chyba wiecej w Tobie zawzietosci, niz jestes w stanie to ukryc. I jesli
zachowanie dzieci to projekcja zachowan doroslych, niepiekne wystawiasz
swiadectwo swojej rodzinie, oj niepiekne. Uwazam, ze powinienes spokojnie
wrocic sobie na swoja grupe i nie smiecic tu. Tym bardziej, ze przyszedles z
wyraznym zamiarem klocenia sie, a to, ze tak eufemistycznie powiem, nieladne
i swiadczy o tym, ze mozesz miec podle intencje, jakkolwiek nie zaslanialbys
sie piekna idea i przepisami demokratycznej Europy. Nawiasem mowiac, sporo
wspolpracowalam z roznymi organizacjami z tej demokratycznej Europy,
zajmujacymi sie niepelnosprawnymi i ich integracja w spoleczenstwie i moje
obserwacje oraz doswiadczenia daleko odbiegaja od slicznego obrazka, ktory
probujesz nam wcisnac. Demokratyczna Europa to takie samo siedlisko
ksenofobii i nietoleracncji, jak Polska, o ile nie wieksze.

Margola

110. Data: 2001-09-28 10:45:15

Temat: Może nie do końca na temat, ale musiałam
Od: "Dorunia" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak tak czytam całą dyskusję, to dochodzę do wniosków że powinnam się
zamknąć z synem w domu i nikomu go nie pokazywać. A ja robię zupełnie
odwrotnie, jestem dumna z niego i cieszą mnie wszystkie jego postępy. Bo
czym że jest sześć palców u jednej ręki, czy u obu w porównaniu do głuchoty.
Spotykam się z dziwnymi uwagami najczęściej od dorosłych i to oni właśnie
nie potrafią być tolerancyjni, zatem czego tu wymagać od dzieci. Wiem że
wygląda to dość dziwnie jak ktoś zboczy pierwszy raz w życiu coś przyklejone
na magnes do głowy dziecka, ale obudźmy się i pomyślmy że nie wiemy co nas
spotka jutro i np. dziś oglądając się za dzieckiem które ma sześć palców,
jutro możemy przywitać na świecie takie właśnie własne dziecko. Uczmy dzieci
tolerancji, ale zacznijmy od siebie. Bo czy można się dziwić dziecku które
nie potrafi zaakceptować inności, a w domu słyszy że - u Kowalskich urodził
się potworek ma dziwną głowę np. wodogłowie.
Trochę mi smutno jak ludzie zabierają dzieci z piaskownicy, bojąc się że
zarażą się od mojego syna głuchotę. I wiecie co jestem wtedy wściekła i
gryzła bym kogo popadnie. Nie roztrząsajcie tematu tych sześciu palców, bo
robi się trochę nie miło.

Dorunia

ciaza i okres
bol watroby