ANTYBIOTYKI - KIEDY UŻYWAĆ?

11. Data: 2002-04-28 12:00:21

Temat: Re: ANTYBIOTYKI - KIEDY UŻYWAĆ?
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hje,

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:12231-1019993097@pd57.katowice.sdi.tpnet.pl...

> Standardy ustalaja lekarze.

Nie. _Standardow_ nie ma. Lekarzy uczy sie na studiach i po nich jak nalezy
leczyc, ale nie ma zadnych narzedzi umozliwiajacych weryfikacje i ewentualne
zlikwidowanie watpliwych czy bezsensownych praktyk.
Z drugej strony praktyki kompletnie bezsensowne z punktu widzenia
wspolczesnej medycyny sa nadal stosowane ze wzgledow na dzialanie placebo na
przyklad (np. witamina B12 w rwie kulszowej itepe).
Standardy wiaza sie z opracowaniem tzw. procedur medycznych, a to wiaze sie
z koniecznoscia wprowadzenia ich finansowania. A to jest nie na reke lobby
odpowiadajacemu z finansowanie opieki zdrowotnej w Polsce.
Ale to juz OT.

> Znam lekarke , ktora takze leczy dzieci i zawsze wypisuje antybiotyki
> dodajac, ze gdyby nie antybiotyki to by wiele z tych dziefci juz nie
> zylo.

Znam ksiedza, ktory napastuje ministrantow. No i co?

><8
> Ma racje ktos kto pisal wczesniej, ze lekarz sie zabezpiecza wypisujac
> antybiotyk i mysli "bede mial z nim spokoj".

Nie zawsze i nie kazdy, a poza tym jesli pacjent przychodzi do lekarza po
raz piaty i zada antybiotyku, to ten go przepisze, wlasnie dla swietego
spokoju. Sa co najmniej dwie strony medalu.

> Wygrzewanie, nacierania, smarowanie, plukanie, cytryna, miod
> to sa jednak tradycyjne, ale i interakcyjne metody leczenia
> przeziebienia i wymagaja dozoru opiekuna i interakcji z nim.

Zycze powodzenia w leczeniu nacieraniami przez lekarza. Lekarz POZ zalatwia
dziennie okolo 40 pacjentow (bywa ze mniej, ale bywa tez, ze znacznie
wiecej). Gdyby mial nacierac, to - pomijajac wszystko inne - nie starczylo
by mu na to calej doby. Nie tedy droga.

> Na nartach spotykam ludzi, ktorzy mowia ze nadal biora antybiotyki
> a czuja sie juz dobrze i chodza po powietrzu, sniegu , na mrozie.
> Pewnie traktuja antybiotyki jak dawniej traktowano witaminki.

Nawet jesli lekarz nie mial czasu im wytlumaczyc co to jest antybiotyk, to o
ile potrafia czytac - w kazdym opakowaniu jest informacja dla pacjenta. Poza
tym odstawianie antybiotyku w momencie ustapienia objawow jest bledem, o
czym jak widac nie masz pojecia. Jak o wiekszosci rzeczy, o ktorych piszesz.

> Zatem najwazniejsze sa standardy obowiazujace oficjalnie ,
> czyli kiedy , komu, jaki i w czy w ogole .
> Pewnie taki standard obowiazuje w Unii Europejskiej i moze ktos zechce
> go przeslac na grupe.

O ile wiem - nie ma standardow unijnych regulujacych kwestie
antybiotykoterapii.

Acha - i prosze, zeby ekspert mi na to nie odpowiadal. Wiem, ze sam
zaczalem, ale troche sie zdenerwowalem...

m.

12. Data: 2002-04-28 12:50:09

Temat: Odp: ANTYBIOTYKI - KIEDY UŻYWAĆ?
Od: "==ADAM==" <s...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A sam wzial bys antybiotyk na grype jezeli uwazasz to za dobry pomysl?

hmm - mm zaufanie do mojego lekarza rodzinnego - sam go sobie wybralem, i
nie pisze po kazdej wizycie prosby o konsultacje na grupe "czy przypadkiem
moj rodzinny czegos nie zmysla"... - do tej pory jakos mi to na zdrowie
wychodzilo...

poza tym chyba lekarz wie kiedy dochodzi zakazenie bakteryjne do wirusowego,
i to on decyduje o wlaczeniu do kuracji antybiotyku, a nie lista dysk., na
szczescie :))

Adam

13. Data: 2002-04-28 13:30:10

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek wrote:

> [...]
> leczyc, ale nie ma zadnych narzedzi umozliwiajacych weryfikacje i ewentualne
> zlikwidowanie watpliwych czy bezsensownych praktyk.
Czy mozesz podac oficjalne zrodlo tej opinii >?

> [...]
> Ale to juz OT.

> Znam ksiedza, ktory napastuje ministrantow. No i co?
Mowilismy o stosowaniu antybiotykow a nie o religii.

> Nie zawsze i nie kazdy, a poza tym jesli pacjent przychodzi do lekarza po
> raz piaty i zada antybiotyku, to ten go przepisze, wlasnie dla swietego
> spokoju. Sa co najmniej dwie strony medalu.

Mowimy o sytuacji gdy pacjent przychodzi z przeziebieniem po raz
pierwszy i od razu dostaje bez pytania antybiotyki.

> [...]
> dziennie okolo 40 pacjentow (bywa ze mniej, ale bywa tez, ze znacznie
> wiecej). Gdyby mial nacierac, to - pomijajac wszystko inne - nie starczylo
Przeciez napisalem opiekuna a nie lekarza. Tym opiekunem jest czlonek
rodziny.

> [...]
> czym jak widac nie masz pojecia. Jak o wiekszosci rzeczy, o ktorych piszesz.
Czytaj co napisano.
Jezeli masz problemy ze zrozumieniem tekstu pisanego to nie odpisuj.
Nie ma tam slowa o odstawianiu antybiotyku.
Jest natomiast taka sytuacja ze osoba przeziebiona zazywajaca
antybiotyki idzie na narty zamiast sie kurowac, wygrzewac w domu.
I nastepnym razem nie pouczaj gdy nie potrafisz zrozumiec tekstu
pisanego.

> O ile wiem - nie ma standardow unijnych regulujacych kwestie
> antybiotykoterapii.
Chyba znow jestes w bledzie.
Standardy ustala nauka, ktora medycyna zawsze byla, kongresy
stowarzyszen medycznych i badania, zlecane granty i ich wyniki po
opracowaniu.
Moze wpisac do wyszukiwarek: antibiotherapy
i poczytac nt. standardow.

> Acha - i prosze, zeby ekspert mi na to nie odpowiadal. Wiem, ze sam
> zaczalem, ale troche sie zdenerwowalem...
Jezeli sie denerwujesz, to z pewnoscia szkodzi ci internet i powinienes
zaniechac korzystania z niego na co najmniej kilka tygodni, a moze i
miesiecy.

Jacek

--
Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

14. Data: 2002-04-28 13:40:34

Temat: Odp: ANTYBIOTYKI - nie karmic TROLLLA...
Od: "==ADAM==" <s...@s...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
> drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.
>
> Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

siakies nowe wcielenie trola... NIE KARMIĆ ...
i nastepny word wide technology cos-tam...eh, jakas mania, czy tylko lekka
paranoja??

EOT

Adam

15. Data: 2002-04-28 13:44:14

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Małek" <l...@g...krakow.pl> napisał w wiadomości

> Jest tak dlatego, że ludzie czasem bardzo głośno domagają się antybiotyku
> lub chodza od lekarza do lekarza, aż któryś im go wypisze. A któryś zawsze
> się złamie... dla świętego spokoju albo dla innych korzyści...

Osobiscie spotkalam sie z pacjentka, ktora traktuje Biseptol jako zloty
srodek na bol glowy. Przychodzi regularnie po recepty i nie zraza ja fakt,
ze jest odsylana z kwitkiem. Prosto od drzwi gabinetu lekarskiego wedruje
wtedy do Pracowni Mikrobiologi (gdzie pracuje), zeby sie wyzalic jaki ten
pan doktor niedouczony. Nie pomaga zadne tlumaczenie. Jest twarda, trwa to
juz ponad 6 miesiecy i jakos udaje sie jej ten lek zdobywac. Smutny ten
samotny upor w walce z sluzba zdrowia.
violeczka

16. Data: 2002-04-28 14:09:42

Temat: Re: ANTYBIOTYKI - nie karmic TROLLLA...
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

==ADAM== wrote:

> siakies nowe wcielenie trola... NIE KARMIĆ ...
> i nastepny word wide technology cos-tam...eh, jakas mania, czy tylko lekka
> paranoja??

To nie bedzie karmienie trolla ale uwaga,
ze word to nie to samo co world
A na paranoje i manie trolla do offtopicowania nic nie poradze,
niech idzie tam skad przyszedl.

Jacek

EOF

17. Data: 2002-04-28 14:42:29

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Pacjenci (i częściowo lekarze) są przyzwyczajeni do poglądu, że
jakiekolwiek leczenie bez antybiotyku to żadne leczenie i wywierają
presję na lekarzy,
Co niektórzy lekarze dają antybiotyk, żeby podtrzymać swój prestiż
(jakie inne leczenie w niepowikłanej lekkiej grypie, czy w ogóle w
ostrych stanach zapalnych GDO zawiera leki, na które potrzeba recepty).
Zwolennik przyznania Ekspertowi Antynobla.

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "nie.", "cierpie.", "spamu." i ".qvx" z mego
adresu w nagłówku.

18. Data: 2002-04-28 14:43:16

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

>Pewnie na wszelki wypdek. Czesto zaczyna sie od wiruskow,
>a jak sie organizm oslabi, to zalapac bakterie zadna sztuka.
I wtedy powinno się podać antybiotyk, a nie "na wszelki wypadek"
(antybiotyki też osłabiają odporność).

19. Data: 2002-04-28 20:00:57

Od: "iks" <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
napisał w wiadomości news:ri2ocu444771p3ck2d0gfemv54igji2jma@4ax.com...

> I wtedy powinno się podać antybiotyk, a nie "na wszelki wypadek"
> (antybiotyki też osłabiają odporność).

Oczywiscie, ze dopiero wtedy. Staralem sie wyjasnic zjawisko.

pozdrawiam,

20. Data: 2002-04-29 06:36:48

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 28 Apr 2002, Marek Bieniek wrote:

> Tak wiec narastajaca opornosc bakterii na antybiotyki wynika rowniez po
> czesci z glupoty pacjentow.

Na szczescie wlasnie w Polsce mamy jedna z najnizszych opornosci
na antybiotyki w Europie, jak glosi projekt Alexander. Wiec
chyba nie jest z tym tak zle ...

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>