zalamalam sie

41. Data: 2004-04-22 10:39:41

Temat: Re: AZKURe: zalamalam sie
Od: "Hafsa" <a...@n...www> szukaj wiadomości tego autora

jurek wrote:
> pzrypoiminam ze odpowiadaleům na post "Czarnego"

???

--
moj adres:hafsa[małpka]poczta.onet.pl
strona domowa: www.hafsa.republika.pl

42. Data: 2004-04-22 11:18:15

Od: "jurek" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hafsa" <a...@n...www> a écrit dans le message de

> ???

czy to znaczy ze nie rozumiesz?

Jurek

43. Data: 2004-04-22 11:20:21

Temat: Re: zalamalam sie
Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Tylko mi z Arkadia nie

jelita, więc samodzielne eksperymentowanie z różnymi produktami spożywczymi
nie jest najlepszą formą leczenia.
Jastrzębiej Górze (doktorzy - P.Pala, M.Głowacki i M.Garbień) i najlepiej
DWA tygodnie kuracji. Radziłabym zadecydowć się jak najszybciej, bo zbliża

> no to Hafsa już wiesz gdzie masz jechać.

Widzisz, dobre słowo chorym ludziom JEST potrzebne, ale jeszcze bardziej
jest im potrzebna konkretna rada.

> teraz spytaj się za ile i czy koszty pokrywa twoje ubezpieczenie

No niestety, dlatego J.Kwaśniewski już od 35 lat tak walczył o badania
i zastosowanie ŻO, ale z machiną urzędniczą i niezachwianym jedynie
słusznym statusem diety śródziemnomorskiej nie miał szans, więc się
nie dziw - jeden człowiek nawet jeśli ma 100% racji - z tą machiną
nie wygra. A za to wszystko płaci zwykły szary przeciętny pacjent.
Niewiedza kosztuje. Dlatego potrzebna jest INFORMACJA między zwykłymi,
szarymi ludźmi o innej zdrowej diecie.

> jasne na wszelki wypadek można się też "przeleczyć " pod katem innych
chorób które nie występują

A masz lepszy sposób na wyleczenie? Bo twoja głodówka tego nie wyleczy.

> czy lekarze rodzinni uznają stosowanie prądów selektywnych?

A powinni. Bardzo wiele by na tym zyskali - i pacjenci i sami lekarze.

czy NFZ zwraca koszty prądów selektywnych?

A to już nie do optymali pretensje. Złóż protest do ministerstwa zdrowia.

czy były przeprowadzone niezależne badania nad skutecznością prądów
selektywnych i gdzie można znaleźć literaturę naukowa
> na ten temat??

Właśnie DZISIAJ możesz o to wszystko zapytać doktora Kwaśniewskiego
na CZACIE o godz. 18.00
http://www.optymalni.pl/article.php?id=622

> czy równie skuteczne jak prądy selektywne będzie okadzanie chorego
> kadzidłem???

Pytanie na twoją miarę...

> Tak czy inaczej - bardzo potrzebna jest opieka lekarska, zamiast
> które tego schorzenia nie doświadczają.
>
> czy sądzisz że lekarze doświadczają schorzeń które leczą??bo wg twojego
toku rozumowania jeśli nie to nie są wiarygodni

j.w.

> leczenie głodówka zostało opisane w przeciwieństwie do prądów selektywnych
> .więc to co ty radzisz ......

Znasz opis głodówki, jako skuteczną formę leczenia zespołu jelita
drażliwego???
To dlaczego jeszcze do tej pory tego opisu Hafsie nie podałeś?
Przynajmniej podaj teraz.

Krystyna

44. Data: 2004-04-22 11:23:21

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jurek" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> "Hafsa" <a...@n...www> a écrit dans le message de

> czy to znaczy ze nie rozumiesz?
>
> Jurek

hau! hau!

Jurek

45. Data: 2004-04-22 12:29:10

Od: "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hafsa" <a...@n...www> napisał w wiadomości
> Krystyna*Opty* wrote:

> Widzisz Krysiu, problem polega na tym,ze jestem osoba pracuajca zawodowo i
> to dosc intensywnie. Mam tez dziecko, ktoremu z reguly poswiecam
> urlop-wyjezdzamy razem. Teraz zaden wyjazd nie wchodzi w rachube, chyba ze
> porzuce dom...ale kto mnie przygarnie po powrocie?

Rozumiem.

> Alez ja to zrobilam, przediagnozowalam sie bardzo dokladnie i przeleczylam
> sie tez. Naprawde nie mam pasozytow-zadnych.

Czyli zwiększa to prawdopodobieństwo, że jednak zasadniczą przyczyną jest
przewaga ukł. parasympatycznego w jelicie grubym.

> Juz kiedys pisalam ze do Arkadii na miejscu nie pojde.Do innych mam za
> daleko, a sama troche sie boje aplikowac sobie prady w domu.

Czy to znaczy, że masz aparat w domu? Jeśli tak - to grzech nie korzystać
z niego, gdy ma się dolegliwości, ustaloną diagnozę i ustalony rodzaj
zaleconych prądów! W przypadkach zaawansowanych zmian chorobowych i powrotu
objawów, co pewien czas powinno się zabiegi powtarzać, aby znów przywrócić
równowagę.
Jeśli masz ten aparat i zdobędziesz się na odwagę, to ja chętnie Ci pomogę
(może już na priva, bo zaczyna być OT).

> Wiesz, a mnie slowne wsparcie tez pomaga...

No to - nie martw się, współczuję Ci, ale pewnie za kilka dni jakoś
Ci to przejdzie :)
Wybacz mi ten drobny ale niezłośliwy sarkazm, ja chętnie dołączam dobre
słowo do konkretnych rad. Natomiast jeżeli te moje rady komuś się nie
przydają, to ja już się nie odzywam, bo same dobre słowa może napisać
KAŻDY, więc ja nie widzę potrzeby dołączać do tego chóru. Ale oczywiście
rozumiem Cię i dobrze wiem jak potrzebna jest czyjaś życzliwość.

> Wiec pozostane do konca swych dni na wodzie i sokach.Trudno. Co moge
> poradzic na to,ze na jedzenie, ktore mi do tej pory smakowalo i chetnei
> jadlam, nie moge patrzec?
> Pozdrawiam i dziekuje-Hafsa( niemniej rozwaze jeszcze raz wszystko, co
> napisalas)

Masz swój bolesny problem i nikt za Ciebie tego problemu nie rozwiąże, sama
musisz podjąć postanowienie aby z nim zmierzyć i konsekwentnie w tym
kierunku dążyć, nie wolno się poddawać, zwłaszcza, że masz dziecko, rodzinę.
Ale żeby nie popadać w chwile zwątpienia - to trzeba bliżej przyjrzeć się
temu "wrogowi", który nie daje Ci normalnie żyć, czyli tej swojej chorobie.
Więcej o niej czytać, dowiadywać się, im więcej o niej wiesz, tym łatwiej
z nią sobie radzić i tym trudniej o chwile zwątpienia.
Być może kiedyś już czytałaś te teksty, wiem, że w nich nie wszystko
Ciebie dotyczy, ale może coś nowego się z nich dowiesz, na przykład
- czy robiłaś test enzymatyczny krwi na obecność przeciwciał?
----
"ARKADIA" w Jastrzębiej Górze - miesięcznik "OPTYMALNI"

Mam 35 lat, od dwóch lat jestem na diecie optymalnej. Do przejścia na
dietę skłoniły mnie przede wszystkim dolegliwości ze strony układu
pokarmowego takie jak: ustawiczne wzdęcia, ból brzucha, burczenie,
przelewanie w jelitach, cofanie treści pokarmowej, uczucie niestrawności,
przepełnienia, kłucia w żołądku, wydalanie olbrzymich ilości cuchnących
gazów i ciągłe uczucie parcia na stolec.
Dietę od samego początku stosowałam prawidłowo, pod kontrolą lekarzy
optymalnych z Arkadii w Katowicach. Mam 168 cm wzrostu, ważę 58 kg,
wykonuję pracę umysłową. Moje normy to B - 40, T - 150, W - 40.
Codziennie na śniadanie zjadam jajecznicę z 5 żółtek z 5 dag masła lub
słoniny. Drugi posiłek to: zupa na wywarze z kości + 10 dag mięsa
+ 15 dag ziemniaków (raz w tygodniu jest to: wątroba, nerki, móżdżek,
galareta z nóżek wieprzowych - w pozostałe dni tygodnia jem to, na co
akurat mam ochotę).
Dieta dr Kwaśniewskiego leczy w pierwszej kolejności dolegliwości
układu pokarmowego. Ja po tak długim okresie nie stwierdzam u siebie
żadnej poprawy. Od ponad roku zdarzają mi się przypadki, że wraz z
powstającymi w moim przewodzie pokarmowym gazami wydalam luźny stolec.
Nie muszę nadmieniać, że te skądinąd wydawałoby się "śmieszne dolegliwości"
zamieniają moje codzienne życie w koszmar, po prostu ciągle towarzysz
mi stres. W nocy także nie mogę porządnie się wyspać, bo budzi mnie często
ból brzucha, wzdęcia, przelewania w jelitach itd.
Lekarz optymalny po zebraniu ode mnie wywiadu stwierdził, że przyczyną
moich dolegliwości są pasożyty w przewodzie pokarmowym. Przebyte
leczenie (ketokonazol) nie dało większej poprawy, a badanie mikrobiologiczne
stolca wykazało brak pasożytów i naturalną mikroflorę.
Po kolejnej konsultacji lekarz zlecił wykonanie prądów selektywnych na
głowę PS i jelita (2 elektrody ułożone na brzuchu wzdłuż linii ciała)
po 10 zabiegów. Wykonałam je w sierpniu ubiegłego roku.
Próbowałam także zmniejszyć ilość tłuszczu. Próbowałam także zmniejszyć
ilość tłuszczu, do 100 - 120 g ale poprawy nie było, natomiast miałam
uczucie głodu.
Panie doktorze, na pewno Pan, tak jak i moi lekarze, u których się
leczyłam, nie uwierzy, że po tych wszystkich zabiegach nie odczuwam żadnej
poprawy.
Ostatnia wizyta u lekarza optymalnego skończyła się jego wzruszeniem
ramion i stwierdzeniem, że nie wie jak mógłby mi pomóc. I na tym koniec.
Mimo tak przykrych doświadczeń jestem głęboko przekonana o słuszności
stosowania diety optymalnej. Prenumeruję czasopismo "Optymalni" i co
miesiąc z ogromnym zainteresowaniem czytam kompetentne porady lekarzy
z Waszego ośrodka, które pomagają wielu ludziom pozbyć się ich ciężkich
schorzeń i na nowo zacząć cieszyć się życiem. Liczę, że i mnie nie
pozostawicie bez pomocy. Dotąd skupiłam się na dolegliwościach układu
pokarmowego, ponieważ wydają mi się najważniejszą przyczyną złego
funkcjonowania mojego organizmu.
Zdaję sobie jednak sprawę, że aby postawić właściwą diagnozę, lekarz
musi znać całą prawdę. W skrócie wyliczę jeszcze dolegliwości, które
na przedstawiony wyżej obraz nakładają się:
- Przed przejściem na dietę optymalną nigdy nie miałam tak długiego
i uciążliwego zespołu napięcia przedmiesiączkowego (mam uczucie
przepełnienia, okropnie wzdęty żołądek, brzuch, w ogóle zwiększam objętość
do takich rozmiarów, że nie mogę zmieścić się do swoich ubrań.
W tym okresie wyraźnie odrzuca mnie od tłuszczu, a po posiłkach jest
mi okropnie niedobrze. Okresy mam tak bolesne i obfite, że zmuszają
mnie do połykania dużej ilości tabletek przeciwbólowych (ibupromu).
W ciągu okresu połykam nawet do 10 tabletek.
- W dalszym ciągu mam bóle, zawroty głowy, mroczki przed oczami.
Bardzo źle reaguję na zmiany pogody, mam uczucie kołatania serca.
Poza tym mam ogromne problemy z zaśnięciem, śpię po kilka godzin
i w efekcie jestem ciągle niewyspana.
- Świąd skóry. Skórę mam bardzo wysuszoną, a złuszczający się naskórek
jest na wszystkich moich ubraniach. Świąd dotyczy zarówno skóry głowy, jak i
całego ciała, a w zgięciu łokci pojawiły się krosty. Na twarzy
pojawiają się bolesne wypryski, po których pozostają brzydkie blizny.
- Często miewam zimne stopy.
Bardzo proszę o odpowiedź na mój list lub podanie adresu specjalisty,
który mógłby mi pomóc.
Proszę przywrócić mi wiarę, że życiu nie musi towarzyszyć ciągły stres
i ból.

Z wyrazami szacunku
Optymalna z Wieliczki.

Rzeczywiście stosując żywienie optymalne ludzie chorujący w pierwszej
kolejności pozbywają się zaburzeń dysgastrycznych i trwa to stosunkowo
krótko. Jeżeli po 2 latach stosowania diety nadal występują podobne
problemy, to należy poszukać ich przyczyny. Z reguły przyczyna tkwi
w błędach dietetycznych. W Pani przypadku należałoby zwiększyć spożycie
węglowodanów o 10 - 20 g/dobę. To drobne odchylenie nie może jednak
powodować tak drastycznych dolegliwości.
Opisywane przez Panią objawy rzeczywiście wskazują na chorobę
pasożytniczą i żadne zabiegi prądami jej nie wyeliminują.
Pani choroba wygląda na lambliozę dotyczącą przewodów żółciowych
wątroby. Wskazują na to gazy, wzdęcia, cuchnący stolec oraz świąd
skóry. U stosujących żywienie optymalne dołączają się dodatkowo dolegliwości
związane z niedoborem węglowodanów, ponieważ żywią się
nimi pasożyty. Będą to: zaburzenia snu i rytmu serca, nerwowość,
skurcze mięśni, a często pojawia się aceton w moczu. W czasie okresu
może dojść do nasilenia kwasicy i wystąpienia obrzęków.
Lamblioza często pozostaje chorobą nierozpoznaną i zdarzają się
przypadki, gdy pacjent cierpi przez wiele lat, choć częściej ma ona przebieg
bezobjawowy. Badania kału nie zawsze przynoszą pozytywny
wynik przy obecności pasożyta. Jest spowodowane okresowością
występowania jaj pasożytów oraz ich ilością - czasem mogą być
przeoczone.
Dużo lepszy jest test enzymatyczny krwi, który daje jednoznaczną
^^^^^^^^^^^^
odpowiedź. /moje podkreślenie/
^^^^^^^^^^
W grę mogą wchodzić również i inne pasożyty jak entoameba, którą można
zarazić się w krajach o ciepłym klimacie lub jakaś choroba odzwierzęca,
jednak prawdopodobieństwo jest znacznie mniejsze. Jeżeli przed chorobą
podróżowała Pani po krajach tropikalnych to należy oczywiście
skontaktować się z instytutem chorób egzotycznych.
Kuracja ketokonazolem, którą Pani przeszła nie mogła przynieść
rezultatu, ponieważ jest to lek przeciwgrzybiczy.
Grzybice nawet u ludzi źle żywiących się występują bardzo rzadko
i to zwykle po kuracji antybiotykami.
Stosunkowo skutecznym lekiem na lambliozę jest tinidazol, ale lepiej
rozpocząć leczenie po zrobieniu odpowiednich badań.

lek. med. Przemysław Pala Koniec cytatu.
-----

Rozpoznanie jelita drażliwego stawia się zazwyczaj wtedy gdy nie udaje się
ustalić przyczyny zaburzeń jelitowych. Bardzo często zdarza się,
że jest ono stawiane zbyt wcześnie, tzn. przed wykonaniem pełnej
diagnostyki. Niejednokrotnie przyczyną dolegliwości są właśnie choroby
pasożytnicze przewodu pokarmowego, które nie zostały wykryte podczas badań
standardowych np. skuteczność mikroskopowych badań kału wynosi
20%, czyli zaledwie co piąty nosiciel może zostać wykryty. Po leczeniu
zazwyczaj ustępują wszelkie problemy gastryczne, ale mogą nawrócić przy
kolejnym zakażeniu, ponieważ leczenie nie działa "do przodu".
Jeżeli wykluczy się obecność zmian organicznych w jelicie, oraz choroby
spowodowane drobnoustrojami, wtedy możemy mówić o zespole jelita drażliwego.
Dolegliwości żołądkowo-jelitowe przy żywieniu tradycyjnym są dzisiaj
w zasadzie rzeczą normalną i tak powszechną, że boryka się z nimi większość
ludzi, ponieważ jest ono oparte o produkty dla człowieka niejadalne w stanie
naturalnym. Częściej mamy do czynienia z chorobami górnych odcinków przewodu
pokarmowego, gdyż tam trafiają najpierw
zjadane produkty i są pierwotnie trawione. Do dalszych odcinków dostaje się
pokarm już przetworzony przez enzymy. Jeżeli jednak w pożywieniu znajduje
się dużo produktów niestrawnych to dostają się one do jelita grubego w
stanie niezmienionym. Chodzi tu głównie o grupę substancji nazywane
błonnikiem pokarmowym (nie jest to jeden związek chemiczny). Przechodząc do
jelita grubego powoduje on mechaniczne drażnienie jego ścian co powoduje
skurcz i przyspieszenie perystaltyki. Początkowo poprawia to wypróżnienie,
ale w późniejszym czasie dochodzi do
osłabienia reaktywności jelit i wtedy zaleca się spożywanie zwiększonych
ilości produktów zawierających błonnik co przejściowo przynosi poprawę,
jednak z czasem może dojść do utrwalenia skurczu mięśni okrężnych
jelita, co odczuwalne jest pod postacią bolesnych skurczów.
W tym czasie żywienie ubogoresztkowe wymusza na jelitach okresowe pozbycie
się zalegających resztek i pojawiają się biegunki.
Najczęściej stosowanymi obecnie lekami w tej dolegliwości są metoclopramid i
debridat, które czasowo zmniejszają dolegliwości,
ich działanie jest jednak skutecznie znoszone, jeżeli dodatkowo
spożywa się produkty bogatoresztkowe. Przejście na żywienie optymalne znosi
od razu przyczynę choroby i u większości osób szybko ustępują związane z nią
dolegliwości. Zdarzaj się jednak osoby, u których przez wiele lat trwania
choroby doszło do utrwalenia zmian i nawet na diecie optymalnej odczuwają
dolegliwości związane ze skurczem jelit.
Mamy tu do czynienia z patologiczną przewagą układu parasympatycznego
w jelicie grubym. W takiej sytuacji warto zastosować prądy selektywne S
układając elektrody nad wstępnicą i zstępnicą. Poprawa zazwyczaj następuje
po 10-15 zabiegach. Jeżeli dolegliwości utrzymują się na żywieniu optymalnym
przez kilka miesięcy i nie ma skuteczności leczenia
prądami selektywnymi należy wtedy przeprowadzić ponowną diagnostykę jelita
grubego ze szczególnym uwzględnieniem zakażenia grzybiczego,
pierwotniakowego lub robaków obłych.

lek. med. Przemysław Pala
----------------------------------------------Koniec cytatu.

A może dzisiaj zadasz pytanie na CZACIE Kwaśniewskiemu?
www.dr-kwasniewski.pl www.q4.pl

Pozdrawiam
Krystyna

46. Data: 2004-04-22 13:08:03

Od: "s(00)mal" <s...@g...xxx> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Apr 2004 15:54:19 +0200, Olik <d...@o...pl> napisał:

> Załamałam się! Hafsa się załamała :-(((((
> Olik

Czyli tylko ja zalamuje sie samotnie;)

--
[s(00)mal]---[w:87.7]--[gg:1337396]
[szczęście]-[szczęście]-[szczęście]

47. Data: 2004-04-22 13:42:30

Od: "Olik" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "s(00)mal" <s...@g...xxx> napisał w wiadomości
> Czyli tylko ja zalamuje sie samotnie;)

Żartowałam. Ja sie czuję dobrze, waga: 65 kilo przy zwroście 180 cm, wiek 23
lata.
Perfect.
Poza tym rzucona w wir pracy, z wizją ogłoszenia bankructwa nie wydaję
pieniędzy na słodycze, a warzywka coraz tańsze ;-)
Olik

48. Data: 2004-04-22 14:01:59

Od: "Hafsa" <a...@n...ma> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna*Opty*" <K...@p...onet.pl> napisał
w wiadomości news:c68dsc$k6i$1@news.onet.pl...

> Czy to znaczy, że masz aparat w domu?

Nie , nie mam, ale nie sadze by byl problem z kupieniem jego.

> Jeśli masz ten aparat i zdobędziesz się na odwagę, to ja chętnie Ci pomogę
> (może już na priva, bo zaczyna być OT).

Wiesz, zorientuje sie co i jak, moze zainwestuje...

> No to - nie martw się, współczuję Ci, ale pewnie za kilka dni jakoś
> Ci to przejdzie :)

Musi. Ja po porstu jeszcze bedac na DO nie mialam az takich atakow bolu i
problemow z brzuszkiem.

> Wybacz mi ten drobny ale niezłośliwy sarkazm, ja chętnie dołączam dobre
> słowo do konkretnych rad. Natomiast jeżeli te moje rady komuś się nie
> przydają,

A czemu tak sadzisz,ze mi sie nie przydadza?

to ja już się nie odzywam, bo same dobre słowa może napisać
> KAŻDY, więc ja nie widzę potrzeby dołączać do tego chóru. Ale oczywiście
> rozumiem Cię i dobrze wiem jak potrzebna jest czyjaś życzliwość.

Po prostu nikt z optymlanych nie napisal do mnie nic, procz ciebie teraz.

> [...]
> Ale żeby nie popadać w chwile zwątpienia - to trzeba bliżej przyjrzeć się
> temu "wrogowi", który nie daje Ci normalnie żyć, czyli tej swojej

Moj wrog to stresy niestety. Znam go swietnie ale nie umiem sobie z tym
poradzic.

> [...]
> Ciebie dotyczy, ale może coś nowego się z nich dowiesz, na przykład
> - czy robiłaś test enzymatyczny krwi na obecność przeciwciał?

Robilam Krysiu, robilam.

> A może dzisiaj zadasz pytanie na CZACIE Kwaśniewskiemu?
> www.dr-kwasniewski.pl www.q4.pl

Jesli bede miala okazje? czemu nie.Pozdrawiam Hafsa znad soczku

49. Data: 2004-04-22 14:04:18

Od: Marcin 'Cooler' Kuliński <m...@p...gazeta.blah> szukaj wiadomości tego autora

Hafsa w wiadomości news:c67tvk$qcu$1@inews.gazeta.pl pisze:

> Przedtem Marcin byl na liscie "niewygodnych" dla optymalnych
> osob. I prsze, zgodnie z zyczeniem nie pisuje na grupe optymalna i co
> sie okazuje? Ze nie ma o czym dyskutowac. I jest wielka
> tesknota-Marcinku wroc! Nie do wiary.

Serio? lol :)

> Dziekuje wszystkim za mile slowa i wsparcie.

Tu jeszcze ja z lewej wspieram :) Tylko, kurka, moze tego selera nie
przedawkuj, co? ;)))

50. Data: 2004-04-22 14:07:06

Od: "czarnyjanek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
powrotu
> objawów, co pewien czas powinno się zabiegi powtarzać, aby znów przywrócić

napisz to na pl.sci.medycyna niech się tam tez radują.odrobina humoru im nie
zaszkodzi

IG mrozonej fasolki szparagowej [MM]
Autoreklama McDonald's?
Gdzie??