AbGymnic / Abtronic - czy to bezpieczne

1. Data: 2002-09-10 21:00:13

Temat: AbGymnic / Abtronic - czy to bezpieczne
Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś kompetentny mógłby napisać coś o bezpieczeństwie
stosowania urządzenia AbGymnic (Abtronic itp)?
Kupiłem takie coś w celach eksperymentalnych (29zł).
Jest to elektryczny stymulator mięśni. Zdarzyło mi się
kiedyś dotknąć kabelków pod nieco wyższym napięciem
i sądziłem, że to bedzie podobne (raczej nieprzyjemne)
uczucie. Ale sprawdziłem - impulsy elektryczne
są całkowicie niewyczuwalne, czuje się tylko napięcie
mięśni. Ponieważ nie byłem pewny jak to wszystko
działa, sprawdziłem tylko do 2 stopnia (na max 10)
i przez kilkanaście sekund. Przeżyłem.

Czy stosowanie tego (zgodne z instrukcją) może być
niebezpieczne? Znalazłem w różnych miejscach takie
uwagi:
* urosną ogromne mięśnie i zerwą się ścięgna
* nastąpi jonizacja płynów ustrojowych
* na skutek porażenia prądem zatrzyma się serce
* kupujący w "telemarketach" mają bardzo niski IQ

Może ktoś znający się na rzeczy zechciałby napisać
kilka zdań o ewentualnych niebezpieczeństwach
stosowania takich urządzeń?

Piotr

--
Anti-spam protection: please remove all digits from my e-mail
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

2. Data: 2002-09-10 22:19:51

Temat: Re: AbGymnic / Abtronic - czy to bezpieczne
Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bylo to juz kilka razy na grupie, ale dam ten link jeszcze raz
http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1084
344

3. Data: 2002-09-11 06:33:39

Od: "Szczesiu" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak dla mnie mogloby to byc jedynie uzupelnienie treningu, ale ja po prostu
lubi cwiczyc. Jakbym sobie lezal a cos by za mnie ruszalo miesniami to bym
sie czul jak... :-) A zreszta. Po wiecej informacji zapraszam tu:

4. Data: 2002-09-11 07:10:19

Od: "Don" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr ne <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:allmkj$90q$...@s...silesia.pik-net.pl...
> [...]
> mięśni. Ponieważ nie byłem pewny jak to wszystko
> działa, sprawdziłem tylko do 2 stopnia (na max 10)
<cut>

Witam.
Pewien moj znajomy zakupil to urzadzenie Ab Gymnic.
Zastosowal dwa razy i odstawil.
Po prostu w nocy mial jakies zaburzenia sercowe.
Na pewno winny byl Ab Gymnic (bo zawsze dzialo sie to po jego zastosowaniu).
A normalnie nigdy nie mial zadnych przypadlosci sercowych itp.

Pozdr.

5. Data: 2002-09-11 11:00:10

Od: "Szczesiu" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> Bylo to juz kilka razy na grupie, ale dam ten link jeszcze raz
> http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=1084
344

Jak to możliwe że rano tego postu jeszcze nie było, pojawił się dopiero po
tych 2, które teraz są po nim?

6. Data: 2002-09-11 11:42:15

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Don napisał:

> [...]
>Na pewno winny byl Ab Gymnic (bo zawsze dzialo sie to po
>jego zastosowaniu). A normalnie nigdy nie mial zadnych

W instrukcji ostrzegają przed stosowaniem tego zbyt blisko
serca - jak blisko było to u znajomego i przy jakim
natężeniu impulsów?

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

7. Data: 2002-09-11 11:42:20

Od: "Piotr ne" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jurek napisał:

>Bylo to juz kilka razy na grupie, ale dam ten link jeszcze raz
>http://polityka.onet.pl/artykul.asp?DB=162&ITEM=108
4344

Czytałem to kilka razy na grupie i ten artykuł z Polityki też.

Ale ja nie pytałem, czy to urządzenie jest skuteczne
w sensie zastępowania prawdziwego treningu, tylko czy jest
bezpieczne. Na ten temat w artykule z Polityki jest jedna
wzmianka: "w skrajnych przypadkach może dojść do całkowitego
zerwania mięśnia" (to musi być naprawdę skrajny przypadek,
żeby tym urządzeniem tak rozwinąć mięśnie, że przestaną
się trzymać). Na grupach też są prawie wyłącznie
rozważania o skuteczności rozwijania mięśni w ten sposób,
a o bezpieczeństwie prawie nic.

W tym wątku dowiedziałem się jeszcze o problemach
z sercem i o tego rodzaju informacje mi chodzi: czy to jest
bezpieczne przy stosowaniu zgodnie z instrukcją (daleko
od serca, szyi, twarzy).

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr

8. Data: 2002-09-11 19:46:58

Od: "Jurek" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szczesiu" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Jurek" <s...@p...pl> napisał w wiadomości
344

> Jak to możliwe że rano tego postu jeszcze nie było, pojawił się dopiero po
> tych 2, które teraz są po nim?

A tego to ja nie wiem. Pisalem go po polnocy i wtedy pojawil sie od razu.

9. Data: 2002-09-12 15:50:14

Od: "Don" <m...@x...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr ne <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:alnaaf$5g8$...@s...silesia.pik-net.pl...
> W instrukcji ostrzegają przed stosowaniem tego zbyt blisko
> serca - jak blisko było to u znajomego i przy jakim
> natężeniu impulsów?

Sek w tym ze on nie stosowal tego blisko serca.
A klopoty pojawialy sie gdy zapuszczal impulsy na maxa.

Don
- - -

10. Data: 2002-09-13 15:03:12

Od: "Szczesiu" <s...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam chyba kaszaniasty serwer newsgrup. :-(

Płaskostopie
konflikt serologiczny
Uraz brzucha ?
CZy do okulisty trzeba skierowania?