Adam, Ewa i boski zakaz.

51. Data: 2017-06-20 19:58:31

Temat: Re: Adam, Ewa i boski zakaz.
Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> To naprawdę unikatowe podejście/styl bycia -, na ogół u większości
> ludzi jest dokładnie na odwrót.

Kiedyś też tak miałem; dopóki byłem niewolnikiem kobiety i matriarchatu
w rodzinie.

LeoTar Gnostyk

Pomoc wzajemna jako czynnik rozwoju-Piotr Kropotkin

52. Data: 2017-06-21 13:33:33

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-20 o 19:58, LeoTar Gnostyk pisze:

> Kiedyś też tak miałem; dopóki byłem niewolnikiem kobiety i matriarchatu
> w rodzinie.

Różne rzeczy sprowadzają człowieka do tego że to byt kształtuje mu
świadomość. Choćby szkodliwy i zły dla jednostki jako takiej - ustrój
państwa. To od niego należałoby uwalniać ludzi od okowów narzucanych
wszystkim przez tak nielicznych.

53. Data: 2017-06-21 21:17:33

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> [...]
> ustrój państwa. To od niego należałoby uwalniać ludzi od okowów
> narzucanych wszystkim przez tak nielicznych.

Ustrój państwa jest przedłużeniem struktury rodziny.

54. Data: 2017-06-22 11:45:08

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-21 o 21:17, LeoTar Gnostyk pisze:

> Ustrój państwa jest przedłużeniem struktury rodziny.

Tzw rodziny to jedna z największych pomyłek Stwórcy. Są cale tabuny
różnych stworzeń w których prawo do prokreacji i korzystania z
przyjemności jakie niesie sex mają tylko nieliczne osobniki w stadzie
zwanym rodziną. U ludzi zresztą jest pod tym względem niewiele lepiej -
"rodzina" to jedna z tych rzeczy które ograniczają wolność jednostki,
jest także przyczyną wielu patologii.

55. Data: 2017-06-22 13:51:48

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> [...]
> "rodzina" to jedna z tych rzeczy które ograniczają wolność jednostki, jest

Dlatego, Szanowny Panie, że myli Pan seks z miłością. Miłość to także
związek emocjonalny, uczuciowy- nie tylko fizyczny. I taki buduje się całe
życie nie raz- w rodzinie.

--
Chiron

56. Data: 2017-06-22 14:26:41

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Trybun pisze:

> Tzw rodziny to jedna z największych pomyłek Stwórcy.

A jednak ewoluująca Świadomość uznała rodzinę za najlepszy "następny
krok" dla swojej ewolucji.

> Są cale tabuny różnych stworzeń w których prawo do prokreacji i
> korzystania z przyjemności jakie niesie sex mają tylko nieliczne
> osobniki w stadzie zwanym rodziną.

A więc uznajesz tylko prawo niektórych, czyli rasizm, do wykonywania
pewnych czynności za formację wyższą od tej, która czyni organizmy sobie
równymi. Stawiasz rasizm ponad wolnością...?

> U ludzi zresztą jest pod tym względem niewiele lepiej - "rodzina" to
> jedna z tych rzeczy które ograniczają wolność jednostki, jest także
> przyczyną wielu patologii.

Ale dzięki wydzieleniu rodzin z bezmyślnego stada stworzyliśmy systemy
wierzeń i naukę, których celem jest samopoznanie, znalezienie odpowiedzi
na nurtujące nasz, a także Stwórcę, pytania egzystencjalne: kim
jesteśmy, skąd przychodzimy i dokąd zmierzamy. Gdybyśmy nie zeszli z
drzewa i nie zwarli się w walce o wyzwolenie nadal tkwilibyśmy w niewoli
nieświadomości.

57. Data: 2017-06-22 14:40:41

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> [...]

> także związek emocjonalny, uczuciowy - nie tylko fizyczny. I taki
> buduje się całe życie nie raz - w rodzinie.

Uwazam podobnie, ze wychowanie potomka, ktory potrafi bezinteresownie
kochać jest możliwe tylko w trwałej rodzinie, w której partnerzy się nie
zmieniają. W rodzinie, w której nauczy się- na przykładzie rodziców -
relacji szacunku, zaufania, odpowiedzialności i wierności do partnera.
Zadne stado takich doświadczeń nie dostarczy. Stado kieruje się tylko
instynktem przerwania człowiek zaś jest na tyle zaawansowany w rozwoju,
ze chce poznania, samopoznania.

58. Data: 2017-06-22 16:53:32

Od: "Chiron" <c...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

Ojej! Aż nie wierzę, że to napisałeś. No oczywiście- zgadzam się. :-)

--
Chiron

59. Data: 2017-06-22 18:04:34

Od: LeoTar Gnostyk <l...@l...net> szukaj wiadomości tego autora

Chiron pisze:
> Użytkownik "LeoTar Gnostyk" <l...@l...net> napisał w wiadomości

> Ojej! Aż nie wierzę, że to napisałeś. No oczywiście - zgadzam się.
> :-)

A czy tego nie było widać przez całą moją pisaninę? Zawsze uważałem
miłość za najwyższe stadium rozwoju Człowieka, Stwórcy, Zycia. Ale
będziesz pewnie niepocieszony, bo nie zmieniłem zdania co do tego w jaki
sposób zywy człowiek moze to stadium osiągnąć. :-)

60. Data: 2017-06-22 18:07:20

Od: pinokio <p...@n...adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 22.06.2017 o 18:04, LeoTar Gnostyk pisze:
> [...]
> będziesz pewnie niepocieszony, bo nie zmieniłem zdania co do tego w jaki
> sposób zywy człowiek moze to stadium osiągnąć. :-)

Polpot tez pięknie mówił, i miał rozwiązanie problemów takie, z którym
nie zgadzali się jego rozmówcy

Interpretacja popkultury
Nie zapomnimy! (pamięci ofiar neofaszystowskiej przemocy w Polsce)
Czy jest większa hańba?
Zezowate szczęście
Wiara najbliższa