Aktywowany sproszkowany leczniczye węgiel drzewny (carbo medicinalis)

1. Data: 2003-03-28 18:17:00

Temat: Aktywowany sproszkowany leczniczye węgiel drzewny (carbo medicinalis)
Od: "Artur" <v...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy slyszeliscie o duzych zaletach sproszkowanego wegla drzewnego, ktory
jest stosowany w leczeniu? Na ile jest to mozliwe ze wegiel drzewny ma takie
"uzdrawiajace" wlasciwosci? Podpowiedzcie cos na ten temat, poradzcie...

2. Data: 2003-03-28 20:26:00

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
takie
> "uzdrawiajace" wlasciwosci? Podpowiedzcie cos na ten temat, poradzcie...

w biegunce? owszem

3. Data: 2003-03-28 20:36:21

Od: "Wojtek Chmielnicki" <e...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Artur <v...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b623o3$6t$...@a...news.tpi.pl...
> [...]
takie
> "uzdrawiajace" wlasciwosci? Podpowiedzcie cos na ten temat, poradzcie...

?
Nie bardzo wiem, co masz na mysli.
Bylo ostatnio na grupie pytanie o tajemnicza chorobe diarrhoea - w leczeniu
tejze moze sie przydac ;) Jest tez nieswoista odtrutka...
Nie wiem, czy mozna to nazwac wlasciwosciami uzdrawiajacymi... :)

pozdrawiam
Wojtek

4. Data: 2003-03-29 10:22:19

Od: Michauer <m...@r...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

28 mar 2003 Artur wrote:

> Czy slyszeliscie o duzych zaletach sproszkowanego wegla drzewnego,
> ktory jest stosowany w leczeniu? Na ile jest to mozliwe ze wegiel
> drzewny ma takie "uzdrawiajace" wlasciwosci? [...]

Wegiel drzewny odpowiednio otrzymywany to tzw. wegiel aktywowany. Ma on
bardzo duza powierzchnie kontaktu przez co moze wiazac wiele drobnych
zanieczyszczen i nawet toksyn. Z tego moga wynikac pewne wlasciwosci
oczyszczajace ale do leczenia to chyba jeszcze daleko.

W filtrach do wody stosuje sie wlasnie wklady ze wegla aktywnego, aby
usunac drobiny, ktore sa zbyt male do oczyszczania mechanicznego przez
tradycyjne filtry.

--
Michal Nejman * e-mail: michauer (at) retsat1.com.pl *
http://michauer.prv.pl/

5. Data: 2003-03-29 21:12:30

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:b623o3$6t$1@atlantis.news.tpi.pl tako rzecze Artur

> Na ile jest to mozliwe ze wegiel drzewny ma takie
> "uzdrawiajace" wlasciwosci?
Węgiel drzewny ma zdolnośc adsorpcji różnych substancji i ogromną
powierzchnię właściwą (dzięki porowatej budowie i mikrokanalikom).
W chemii stosowany w filtrach itp., ale co do "leczenia" pastylkami to
z kursu pierwszej pomocy (dla chemików) pamiętam sceptycyzm
prowadzącego lekarza. Kilka pasylek to dawka, podobno dobra, na małego
jamnika, żeby węgiel przyniósł pożytek człowiekowi musiałby wziąść
gaściami.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

Postinor
Kurzajka
Pytanie?
RSI czyli "nadgarstek komputerowca"