Aliexpress.pl (.com)

1. Data: 2016-08-25 23:29:01

Temat: Aliexpress.pl (.com)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)

2. Data: 2016-08-26 00:03:38

Temat: Re: Aliexpress.pl (.com)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 25 Aug 2016 23:29:01 +0200, Ikselka napisał(a):

> Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
> Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)

Adrs zły w tytule - pl.aliexpress.com

3. Data: 2016-08-26 12:33:02

Od: Dąbrowski <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-08-26 o 00:03, Ikselka pisze:

> Adrs zły w tytule - pl.aliexpress.com

Czeka się długo (do miesiąca) na dostawę bo towar jest wysyłany z Chin.
Ale pewniejsze niż Allegro. Jak przesyłka zaginie to zwracają wszystkie
koszty. Mi w ciągu dwóch lat na kilkadziesiąt zakupów zaginęły dwie
przesyłki i nie było żadnych problemów ze zwrotem wpłaconych pieniędzy.
Płacić najlepiej kartą w USD. Ja używam karty USD wydanej przez kantor
Alior. Zwrot też robią na kartę. Czasami urząd celny może doliczyć cło.
Cytat z http://www.chinskikurier.pl/odprawa-celna.html
"Przesyłki o wartości do 45 Euro (ok. 60 USD), mogą zostać w Polsce
zwolnione z cła i VAT. Dotyczy to przesyłek zawierających towary w
małych ilościach o charakterze niehandlowym. Za przywóz o charakterze
niehandlowym uważa się przesyłki, które maja charakter okazjonalny np.
raz w miesiącu i zawierają towary wyłącznie na własny użytek odbiorcy
lub jego rodziny. Decyzja należy do urzędu celnego. W praktyce wiele
drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych."

4. Data: 2016-08-26 13:29:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 26 Aug 2016 12:33:02 +0200, Dąbrowski napisał(a):

> Czeka się długo (do miesiąca) na dostawę bo towar jest wysyłany z Chin.

Tak, to wiem, napisane jest tam, więc spokojnie czekam.

> Ale pewniejsze niż Allegro.

No proszę, nie przypuszczałabym :-)

> [...]
> przesyłki i nie było żadnych problemów ze zwrotem wpłaconych pieniędzy.
> Płacić najlepiej kartą w USD. Ja używam karty USD wydanej przez kantor

W moim zakupie była opcja płatności kartą Mastercard, więc ją wybrałam,
zresztą głównie do internetowych płatności używam Mastercard. Niedobry
wybór w tym konkretnym przypadku?

> [...]
> lub jego rodziny. Decyzja należy do urzędu celnego. W praktyce wiele
> drobnych przesyłek jest zwalnianych z opłat celnych."

Dzięki za podzielenie się wrażeniami i uwagami. Widzę, że jeśli ten
pierwszy zakup będzie bezproblemowy, to warto tam kupować - przebicie w
cenach jest wielokrotnie na plus dla klienta w stosunku do cen zakupów w
Europie.

5. Data: 2016-08-27 11:33:38

Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2016-08-25 23:29, Ikselka wrote:
> Czy ktoś robił tam zakupy? Proszę o wrażenia.
> Własnie zaryzykowałam 50 złotych, więc ewentualnie przeżyję tę stratę :-)

a) Zwracaj uwagę na opinie. Chińczycy czasem znikają z pieniedzmi.
b) To że ktoś nazywa Cie w mailu Friendem nic nie znaczy. Maile są
wysyłane w celu odwiedzenia się od pomysłu otwarcia dispute na tyle
długo żeby termin reklamacji minął i juz sie nie dało.
c) otwieraj dispute jak tylko cokolwiek jest źle. Przy duzych zakupach u
jednaj osoby jest powszechna praktyką "zapomnieć coś włożyć do paczki
może nie zauważy"
d) Jeśli paczka nie przychodzi w okolicy gwarantowanego terminu proś o
wydłuzenie okresu ochrony. Jeśli jest już kilka dni do końca wydłużonego
- otwierasz dispute bez duskutowania ze sprzedawcą że na pewno dośle.
e) Towar przeceniony o 50% względem sasiadów jest wirtualny i nie
dostaniesz go.
f) zwróc uwagę na walutę, można kupić o procenty drożej/taniej
zmieniając walutę.
g) zainwestuj w wirtualna kartę kredytową z mozliwoscią doladowania.
Uzywanie codziennej wystawia na atak w przypadku wycieku danych z Ali a
to się kiedys stanie.

Żadnej litości, oni tam robią niezły biznes na "zapominaniu",
"pomyłkach", "się zgubiło, doślemy". Mimo to polecam, wiekszość
sprzedawców jest ok.

PS. Przesyłki coraz czesciej przychodza z europy, np z Estonii albo
Szwajcarii.

PS2. Na 3 okolicznych pocztach jest taka sama praktyka: jeśli przesyłka
nie miesci się w skrzyne to listonosz nie wrzuca awizo. Przypuszczam że
na złość. Trzeba dopytywać na poczcie po jakiś 2-3 tygodniach czy już.
Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka
E i często mają ten sam feler.

6. Data: 2016-08-27 21:24:15

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Aug 2016 11:33:38 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
> Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
> losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka

Co do "friendowania" to oczywiście nie mam zamiaru łapać się na te zagrywki
:-))
Pozostałe uwagi bardzo cenne na przyszłość (bo dopiero zaczynam tam
kupować) - wielkie dzięki!

7. Data: 2016-08-28 20:55:27

Od: Irokez <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> e) Towar przeceniony o 50% względem sasiadów jest wirtualny i nie
> dostaniesz go.

Ale zdarza się też że firma wchodzi i robi reklamę w ten sposób.
Kupiłem Power LED'y za 0,03 dolary z wysyłką do Polski. Ograniczenie
było na jeden wybrany zestaw dla jednego użytkownika (ciekawe
funkcjonalności ma Ali, nie dało się zamówić drugi raz nawet po 2
tygodniach)

> f) zwróc uwagę na walutę, można kupić o procenty drożej/taniej
> zmieniając walutę.

Zainstaluj aplikację Ali na Androidzie i kupując przez nią lecą kolejne
procenty, raz miałem 40% taniej.

> g) zainwestuj w wirtualna kartę kredytową z mozliwoscią doladowania.
> Uzywanie codziennej wystawia na atak w przypadku wycieku danych z Ali a
> to się kiedys stanie.

Ja płacę przez Przelewy24. Groszowe różnice.

> Śledzenie praktycznie kończy się na "wysłano za morze" i nic więcej o
> losach przesyłek w europie nie wiadomo. Rejestrowane sa droższe o kilka
> E i często mają ten sam feler.

Tutaj jest dowolność właśnie wysyłki, raz jest śledzenie pod drzwi,
innym razem tylko do odlotu samolotem, i czasami wyślą inaczej niż się
wybrało.

Mimo wszystko podejście sprzedawcy do klienta na "naszym" portalu
aukcyjnym a tam... No i system komentarzy, nie tylko sprzedawcy ale i
towar ślicznie opisują. Nawet zdjęcia można dołączyć jak przyszło i jak
wygląda towar w rzeczywistości.

Zdrówko.

--
Irokez

8. Data: 2016-08-28 23:40:19

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 28 Aug 2016 20:55:27 +0200, Irokez napisał(a):

> [...]
> aukcyjnym a tam... No i system komentarzy, nie tylko sprzedawcy ale i
> towar ślicznie opisują. Nawet zdjęcia można dołączyć jak przyszło i jak

Podoba mi się :-)

Virtualcourthouse.com SEX OFFENDERS
Deformujący sie basen rozporowy
Jaki mały szybkowar