Allegro - wyroby koniakowskie?

21. Data: 2007-11-22 18:20:35

Temat: Re: Allegro - wyroby koniakowskie?
Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
news:fi498f$4a$1@nemesis.news.tpi.pl...
> Wiadomo, że koszty produkcji zawsze wielokrotnie przewyższają koszt
zużytego
> materiału... ale nie zapędzajmy się aż tak. Wódka czy inne produkty
muszą
> przejść pewien proces produkcji, wymagający nie byle jakich nakładów,

No, mówię, końcowy koszt litra to około 4,50.

> ale
> dzwoneczek? W tej cenie sprzedawałabym spokojnie dwa, a nie jeden.

I tu jest pies pogrzebany. Dlatego praca szydełkowa jest tak nisko
ceniona.

> Robiłam
> dzwoneczki nie raz i nie przesadzałabym z tą "wyceną" własnej pracy.

Daj namiary na twojego pracodawcę. Podpowiem mu z przyjemnością, że
zarabiasz za dużo. Na pewno chętnie obniży ci stawkę.

> Co
> innego obraz malowany czy haftowany - taki kunszt się ceni.

Czemu ceni się bohomazy malowane, wycie Mandaryny a talent robótkowy -
nie? Może dzięki temu co napisałaś powyżej?

> Ale to tylko
> moje zdanie. (jak na razie nie mam tego problemu, bo wszystkie
dzwoneczki i
> aniołki rozdałam znajomym for free).

Obdarowałaś osoby ci bliskie takim mało cennym byle czym? Nie szanujesz
bardziej siebie czy ich?

22. Data: 2007-11-22 19:45:59

Od: M&C <c...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

lemonka pisze:

> [...]
> dzwoneczki i
>
> Obdarowałaś osoby ci bliskie takim mało cennym byle czym? Nie szanujesz

Lemonko, często mam inne od twojego zdanie, ale tutaj podpisuję się
wszystkimi kończynami.

Marzena
--
Robótki Marzeny
http://fanturia.googlepages.com/home

23. Data: 2007-11-23 17:13:02

Od: "Kasia" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. O ile mi wiadomo ta grupa służy do wyrażania opinii, a nie do ataków
w stylu: "Daj namiary na twojego pracodawcę. Podpowiem mu z przyjemnością,
że
zarabiasz za dużo. Na pewno chętnie obniży ci stawkę.". Taka wypowiedź tylko
świadczy o autorze. Droga Lemonko - skoro piszesz o bohomazach po co
wcześniej podawałaś jako przykład koszt farb na namalowanie Damy z łasiczką?
Czyżby to również był bohomaz? Co więcej nie skrytykowałam techniki
szydełkowej jako takiej, ani nie umniejszam jej wartości. Uwielbiam robić
dzwoneczki, serwetki, obrusy i inne rzeczy, wiem ile czasu i pracy wymagają,
podziwiam też talen robótkowy zarówno grupowiczek prezentujących swe dzieła
na grupie, jak i osób, które w ogóle o tej grupie nigdy nie słyszały. A
jeśli raz jeszcze przeczytasz moją poprzednią wypowiedź zobaczysz, że
jedynie uważam cenę 6- centymetrowego dzwoneczka za wygórowaną. Mam do tego
prawo i nie pretenduję bynajmniej do tego, by ktokolwiek sie z tym zgadzał.
Wyrażenie opinii nie jest równoznaczne z jej narzucaniem. Zatem czy taki
atak jest na miejscu?
"Obdarowałaś osoby ci bliskie takim mało cennym byle czym? Nie szanujesz
bardziej siebie czy ich?" - Jedyny komentarz to: szanuję i siebie i ich.
Nigdy nie dałabym "byle czego" w prezencie, a prawda jest taka, że nawet
małe rzeczy potrafią cieszyć jeśli są ofiarowane w dobrych intencjach, a
przyjemności sprawionej drugiej osobie staram się nie przeliczać na
pieniądze. A jeśli chodzi o szacunek do siebie i wykonywanej przez siebie
pracy - to jak najbardziej, ale w granicach zdrowego rozsądku. Aukcja
Allegro, od której zaczęła się ta dyskusja nie przypadła mi do gustu w
ogólności. Niebyt sympatyczny opis i cena też. Ale to doprawdy tylko moje
zdanie.

Serdecznie pozdrawiam wszystkie grupowiczki i życzę miłego weekendu.

24. Data: 2007-11-25 04:51:33

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia wrote:
> Witam. O ile mi wiadomo ta grupa służy do wyrażania opinii, a nie do ataków

Mała prośba formalna. Gdy odpowiadasz konkretnej osobie zostaw wrotkę i
fragment wypowiedzi poprzednika. Ja mam (jak prawdopodobnie wiele innych
osób) tak skonfigurowany czytnik, że widzę tylko nowe jeszcze nie
czytane przez mnie posty. Bez tych cytatów nie mam pojęcia komu i na co
odpowiadasz.

Pozdrawiam
Bea

25. Data: 2007-11-27 19:18:42

Od: "Koko szanel :)" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Reklama dźwignią handlu!!! A "nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba",
stara maksyma, ale prawdziwa! Ktoś, kto nigdy nie widział wyrobów
koniakowskich, kupi te ozdoby i będzie je podziwiał, bo sam sobie nawet takich
prostych nie zrobi! Cena jak cena, w sklepach widać wiele więcej
szkaradzieństw po wyższych cenach....
A co do kosztów wysyłki - nie policzyłyście jeszcze czasu na zapakowanie,
dojścia (dojazdu) na pocztę, stania w kolejce, itd.
I to by było na tyle :)))
Pozdrawiam znad patchworka, Koko (nie szydełkuję!)

26. Data: 2007-12-29 19:02:19

Od: m...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 22:21, "Lucy" <l...@o...pl> wrote:
> [...]
> Przeglądając aukcje znalazłam taką:http://www.allegro.pl/item266257521_koniakowski
e_dzwoneczki_bombki_ch...
> Nie wiem co sądzicie o wyrobach koniakowskich, ale we mnie aż się gotuje gdy
> przeczytałam opis na tej aukcji.
> Miałam okazję widzieć wyroby koniakowskie w samym Koniakowie i daję słowo moja
> koleżanka robi piękniejsze mimo że nie jest góralką.
> Wiele z nas sprzedaje swoje wyroby, nie sądzę jednak aby były one jednorazowe.
>
> Tak sobie myślę, czy koronczarka koniakowska to ta która urodziła się w
> Koniakowie czy ta która mieszka w tej miejscowości, może ktoś wie.

może tym razem koniaków se pożyczył dosyć popularny wzór ;)) ... --->
http://www.koniakow.com/osc/index.php/cPath/69

27. Data: 2008-01-01 17:42:41

Od: "maria kowalska" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lucy <l...@o...pl> napisał(a):

> Witam
> Przeglądając aukcje znalazłam taką:
> http://www.allegro.pl/item266257521_koniakowskie_dzw
oneczki_bombki_choinkowe_8_
> [...]
>
> Tak sobie myślę, czy koronczarka koniakowska to ta która urodziła się w
> Koniakowie czy ta która mieszka w tej miejscowości, może ktoś wie.

Uważam,że cała ta dyskusja jest bezsensowna.
Każdy ma prawo zrobić i wycenić własny wyrób zgodnie ze swoim przekonaniem o
wkładzie pracy i materiału. To, że uważacie za drogo to trzeba było wystawić
swoje taniej i zrobić zdrową konkurencję ::))))Sztuką jest zrobić dzieło,
wycenić je i sprzedać jeżeli ktoś robi w tym celu. Jeżeli ktoś robi w celu
obdarowywania to nie może mieć do drugiej osoby pretensji o to, że sprzedaje
powyżej jakiegoś tam pułapu cenowego.Może wkład pracy tej drugiej osoby jest
większy ? Nie wszystko wszystkim przychodzi łatwo i nie krytykujcie kogoś
względem swojego postępowania . A może warto się zastanowić nad tym, że to
ktoś chce wszystkim pokazać jak właściwie należy wyceniać robótki?
Myślę, że jeśli ktoś uważa, że dobrze robi i chce sprzedać to niech próbuje od
maximum a nie minimum- prawa rynku i ekonomii. Jedynie nad czym można ubolewać
to nad podszywaniem się i przypisywaniem nazwy własnego wyrobu (którego wzór
był dostępny już od kilku lat w gazetkach robótkowych)pod znane koronczarki,
ale w tym miejscu to one powinny ingerować. To tak jak kradzież marki...
A poza tym to pewno żadna z nas nie kupuje robótek szydełkowych na allegro- to
co nam może przeszkadzać zamieszczona tam cena? Niech sobie ktoś zarabia, a my
dalej dziergajmy dla własnej satysfakcji i błysku w oczach obdarowywanych. A
może oni tak naprawdę mają też już dosyć naszych podarunków ?

ilość wełny na czapkę
[chwale sie] mam bolerko drutowe
xxx szukam "Rodzina Misiów"
Prośba