Amfetamina - Jak dziala ?

1. Data: 2002-02-19 21:22:11

Temat: Amfetamina - Jak dziala ?
Od: b...@t...pl (Borys) szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Na czym polega dzialanie amfetaminy ?
W jaki sposob amfetamina moze usprawniac proces uczenia sie ?
...tak ,wiem ze nie wolno tego brac i nie zamierzam tego robic, ale chce
wiedziec DLACZEGO ? :)

Pozdrawiam

Borys

2. Data: 2002-02-19 23:04:19

Temat: Re: Amfetamina - Jak dziala ?
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Borys napisał(a):

> [...]
> W jaki sposob amfetamina moze usprawniac proces uczenia sie ?
> ...tak ,wiem ze nie wolno tego brac i nie zamierzam tego robic, ale chce

Tego to nie wiem, ale ogladałam kiedyś w TV wywiad z pewnym facetem, który
bierze często udział w Wielkich Grach...Obkłada się książkami na dany temat,
zażyje jakiś narkotyk ( nie pamiętam jaki, ale taki, który przyspiesza
naukę) i się przygotowywuje....To co wygrywa w tych teleturniejach, w
zupełności mu wystarcza na dostatnie życie, a trzeba tu zaznaczyć, że on
nigdzie nie pracuje, bo nie musi.

Kaja

3. Data: 2002-02-20 07:48:55

Od: "Radek" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kaja" <f...@f...pl> wrote in message
> [...]
> naukę) i się przygotowywuje....To co wygrywa w tych teleturniejach, w
> zupełności mu wystarcza na dostatnie życie, a trzeba tu zaznaczyć, że on

Facet, z tego co pamietam, popalal sobie trawke podczas nauki.

Radek

4. Data: 2002-02-20 10:07:28

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Borys wrote:

> Witam !
>
> Na czym polega dzialanie amfetaminy ?

Na wywoływaniu uzależnienia.

Leszek

5. Data: 2002-02-20 11:50:21

Od: b...@t...pl (Borys) szukaj wiadomości tego autora

> Na wywoływaniu uzależnienia.

To jest skutek brania, a ja chce znac DZIALANIE NA ORGANIZM

Borys

6. Data: 2002-02-20 12:59:28

Od: Pawel Boguszewski <p...@1...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Borys wrote:
> To jest skutek brania, a ja chce znac DZIALANIE NA ORGANIZM

Definicja narkotyku: narkotyk to substancja znajdujaca sie na liscie
narkotykow.

Kiedys amfetamine mozna bylo w polsce kupic w aptece bez recepty jako
lekki srodek pobudzajacy, tak jak teraz tabletki z kofeina. Zaradni
studenci z tamtego okresy wiedzac o jej wplywie na pamiec kuli wlasnie
biorac amfetamine.
Odpowiedz z cyklu:"nie bierz bo cie zabije i juz" zalatuje koltunstwem i
histeria

Co do dzialania to jest dosc zlozone.
Glownie dziala przez nasilenie uwalniania noradrenaliny i dopaminy z
zakonczen nerwowych, ale rowniez dziala poprzez nasilenie transmisji
serotonergicznej.
--
Pozdrowionka
__

7. Data: 2002-02-20 14:25:30

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Feb 2002, Borys wrote:

> To jest skutek brania, a ja chce znac DZIALANIE NA ORGANIZM

przejsciowo poprawia nastroj, nastepnie ma dzialanie euforyzujace,
moze wywolywac urojenia i halucynacje

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

8. Data: 2002-02-20 20:20:43

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radek napisał(a):

> Facet, z tego co pamietam, popalal sobie trawke podczas nauki.

Trawkę, ale jaką trawkę, jak ona się faktycznie nazywa...Może i ja sobie zapalę,
zamiast Cameya...Będzie może większy pożytek? ;-)

Kaja

9. Data: 2002-02-20 22:21:37

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odpowiedz z cyklu:"nie bierz bo cie zabije i juz" zalatuje koltunstwem i
> histeria

Czy chcesz przez to powiedziec ze amfetamina nie uzaleznia?

piotr

10. Data: 2002-02-21 00:43:16

Od: jotem <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Borys wrote:

> To jest skutek brania, a ja chce znac DZIALANIE NA ORGANIZM
>
> Borys

Amfetamina jest aminą sympatykomimetyczną, naśladuje w ośrodkowym
układzie nerwowym działanie noradrenaliny, która jest neurohormonem
biorącym udział w przekażnictwie bodżców przez neurony. Ponieważ
noradrenalina operuje m.in. w układach regulujących nastrój i motywację,
stąd u niektórych euforia. Rzekome polepszanie pamięci i zdolności
uczenia się nie polega na "poprawianiu" zapamiętywania, tylko na
umożliwieniu stosunkowo dłuższego funkcjonowania (np.uczenia się) bez
zasypiania. Jednak bardzo łatwo dochodzi po niej do tzw. "gonitwy
myśli," która powoduje że np. czytający szybko przewraca strony, ale w
rzeczywistości po krotkim czasie nie jest w stanie przypomnieć sobie co
czytał.Po przeminięciu działania następuje okres dużej drażliwości,
agresywności itp., a także obniżenia nastroju. Systematyczne (przez
czas zależny od osobniczych właściwości) prowadzi do uzależnienia, a
dłuższe stosowanie może prowadzić do psychoz toksycznych z halucynacjami
i urojeniami.
jotem
jotem

srodki usprawniajace pamiec - uzaleznienie ogranizmu
Eter dietytowy
lep
Chce byc gruby!
Dermatologa