Angielski sos do frytek.

1. Data: 2010-04-19 09:37:30

Temat: Angielski sos do frytek.
Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Angole mają do frytek sos bazujący na occie. Czy da się go przygotować z
naszych lokalnych składników?

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

2. Data: 2010-04-19 10:03:14

Temat: Re: Angielski sos do frytek.
Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Kwi, 11:37, Als <1...@1...pl> wrote:
> Angole mają do frytek sos bazujący na occie. Czy da się go przygotować z
> naszych lokalnych składników?
>
> --
> Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

trudna sprawa:
Sos Worcestershire
http://pl.wikipedia.org/wiki/Sos_Worcestershire

J-23 itede...

3. Data: 2010-04-19 10:14:40

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 19, 10:37 am, Als <1...@1...pl> wrote:
> Angole mają do frytek sos bazujący na occie. Czy da się go przygotować z
> naszych lokalnych składników?

sos do frytek? to ocet przeciez ocet slodowy po prostu.

a worcestershire sauce kupisz w kazdym hipermarkecie.

mac

4. Data: 2010-04-19 11:18:18

Od: Als <1...@1...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 19 Apr 2010 03:03:14 -0700 (PDT), J-23 napisał(a):

> trudna sprawa:
> Sos Worcestershire
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Sos_Worcestershire
>
> J-23 itede...

To był zwykły Worcester? Pytam, bo w sklepie Fish&Chips mieli nieoryginalne
butelki bez etykiet. Ale powiem szczerze, że jakoś inaczej wyglądał niż
Worcester, jaśniejszy był. Ocet czysty też to nie był na pewno.

--
Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

5. Data: 2010-04-19 11:24:47

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Kwi, 12:14, maciej debski <m...@b...pl> wrote:

> sos do frytek? to ocet przeciez ocet slodowy po prostu.
>
> a worcestershire sauce kupisz w kazdym hipermarkecie.
>
> mac

???
Ale, pytanie bylo o przyprawe stosowana do frytek przez Anglikow. Oni
chetnie stosuja rzeczony Worcestershire . Dalej pytal czy taki sos da
sie zrobic z dostepnych skladnikow.

J-23 itede...

6. Data: 2010-04-19 12:37:43

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
d.googlegroups.com...

> sos do frytek? to ocet przeciez ocet slodowy po prostu.
>
> a worcestershire sauce kupisz w kazdym hipermarkecie.
>
> mac

???
Ale, pytanie bylo o przyprawe stosowana do frytek przez Anglikow. Oni
chetnie stosuja rzeczony Worcestershire . Dalej pytal czy taki sos da
sie zrobic z dostepnych skladnikow.

J-23 itede...

Receptura tajna, podróby są, nawet w UK.

7. Data: 2010-04-19 12:47:34

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Als" <1...@1...pl> wrote in message

> [...]
>
> --
> Pozdrawiam, Als (w mailu nie mam żadnej jedynki)

Opis:
http://kuchnia.now.pl/przepis.php?NUMER=6930

8. Data: 2010-04-19 12:55:58

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Als" <1...@1...pl> wrote in message
> Angole mają do frytek sos bazujący na occie. Czy da się go przygotować z
> naszych lokalnych składników?

Wygląda jak oryginał.
Ale jest jeszcze jedna firma z prawami do przepisu ale dużo gorszy:

9. Data: 2010-04-19 12:58:06

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 19, 12:24 pm, J-23 <k...@g...pl> wrote:

> ???
> Ale, pytanie bylo o przyprawe stosowana do frytek przez Anglikow. Oni
> chetnie stosuja rzeczony Worcestershire . Dalej pytal czy taki sos da
> sie zrobic z dostepnych skladnikow.

odpowiedz rowniez byla na ten temat. w kazdym chipshopie w anglii
polewaja frytki octem slodowym (brazowawy plyn) i sypia sola.
jedyna alternatywa ktora przychodzi mi na mysl to brown sauce czyli HP
sauce, produkowany przez HP (teraz Heinz) na bazie octu slodowego,
melasy i sokow owocowych(OIDP).
nie jest to "przyprawa do frytek". HP sauce rowniez powinienes byc w
stanie kupic w wiekszych hipermarketach lub delikatesach.
sos brazowy jestes w stanie zrobic sam w domu - szukaj brown sauce
recipe (nie mylic z sosem pieczeniowym),
bedziesz mial jednak problem z octem slodowym, dlatego lepiej kupic
gotowy sos.

mac

10. Data: 2010-04-20 03:00:59

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Kwi, 14:58, maciej debski <m...@b...pl> wrote:

> [...]
> recipe (nie mylic z sosem pieczeniowym),
> bedziesz mial jednak problem z octem slodowym, dlatego lepiej kupic

no tak!
Ale przy okazji wyszukalem informacje o octach. Ciekawe jak duzo jest
odmian.
http://www.fit.pl/dietadlaciebie/ocet_8211;_kwas_w_s
loiku_z_marynata,113,18,18,1641,2877,0,0,0.html

KOLEJKA...
obiadek - wazelinka
wiewiórka
Cebulka do rosołu