Ankieta i Plan Rozwoju Zwodowego

1. Data: 2002-09-28 07:00:20

Temat: Ankieta i Plan Rozwoju Zwodowego
Od: "Tek" <w...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Właśnie pracuję nad planem rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego,
mam już trochę różnych przykładowych planów ale może ktoś kto ma to już za
sobą mógłby podzielić się Swoimi doświadczeniami i materiałami.

Mam również przygotować i przeprowadzić ankietę na tamet "Atmosfera pracy
rady pedagogicznej" - znacie jakieś źródła w sieci albo macie jakieś własne
opracowania, którymi możecie się podzielić.

P.S. Nie myślcie, że chodzi mi tylko o dorwanie gotowców, ale takie
przykładowe plany i ankiety bardzo pomogą mi w opracowaniu swojego.

Pozdrawiam serdecznie,
Tek

2. Data: 2002-09-28 18:11:52

Temat: Re: Ankieta i Plan Rozwoju Zwodowego
Od: "Marek" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli ankieta to może być w formie prostych pytań zamkniętych .
Tak , Nie, Nie mam zdania.
Np. Czy dobrze współpracuje Ci się z dyrektorem! Tak , Nie , Nie mam zdania.
lub
Czy negujesz palenie w pokoju naucz.?
Albo w formie zdaniowej odpowiedzi np.
Co Cię irytuje w czasie rady pedagogicznej?
może tam coś znajdziesz :-)
http://www.ipe.pl/szukaj/pokaz.php?q=Ankieta&r=0
powodzenia i mam nadzieję, że Ci się uda, jeśli nie będziemy sobie jakoś
radzić!
MC :-)

3. Data: 2002-09-28 19:31:46

Od: "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <m...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
| Czy negujesz palenie w pokoju naucz.?
| Albo w formie zdaniowej odpowiedzi np.
| Co Cię irytuje w czasie rady pedagogicznej?
<...>

Witam!
Pytania nie mogą zawierać odpowiedzi.
Tak jak w pytaniem o paleniu tytoniu na terenie szkoły.
Pytanie jest bezprzedmiotowe:
NIE WOLNO PALIĆ!
Nie może też być pytaniem retorycznym, tak jak
z pytaniam o współpracę z przełożonym:
"JASNE, ŻE TAK"!
;-)
Co do posiedzeń, to nie można z góry sugerować.
"A tak w ogóle, może NIC nie irytuje"?
Proponuję np:
Co dyrektor mógłby poprawić w swoich kontaktach z...?
Ankieta u nas była robiona do budowy planu rozwoju szkoły.
Były one rodzielone na: naucz/rodzice/uczniowie
Porównanie i analiza dopiero daje materiał badawczy!

Roman

4. Data: 2002-09-29 11:10:35

Od: "Paweł S." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Użytkownik "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:an4vvm$2fm$1@news.tpi.pl...

[...]
> Pytania nie mogą zawierać odpowiedzi.

> Co do posiedzeń, to nie można z góry sugerować.
> "A tak w ogóle, może NIC nie irytuje"?
> Proponuję np:
> Co dyrektor mógłby poprawić w swoich kontaktach z...?

A ww. pytanie sugeruje, że dyrektor ma niewłaściwe kontakty.... :-)
Nie bądź, Romanie, zbyt poprawny.
A czy lepiej brzmi: "Czy jest coś co irytuje.... Jeżeli tak, to...?"
Na pytanie Marka można przecież właśnie odpowiedzieć "nic". Metodologia
badań
nie wyklucza zalożeniowości w fazie koncepcji - oczywiście przy spełnieniu
innych warunków (np. zgodności hipotez z aktualną wiedzą z obszaru badań)
A więc można założyć, że coś irytuje na posiedzeniach (nie jest to chyba
bezzasadne :-)) po to, by dokonać weryfikacji tego w trakcie diagnozy.
Można natomiast zastanawiać się, czy zamiast "co irytuje" nie użyć np. "co
zmieniłbyś w przebiegu...". Nieco inna perspektywa, ale kto wie, czy będąc
szerszą, nie ciekawsza poznawczo...

Pozdrawiam

Paweł

5. Data: 2002-09-29 11:42:43

Od: "Roman Obczynski" <r...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł S." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
Witam!
<..>
> A ww. pytanie sugeruje, że dyrektor ma niewłaściwe kontakty.... :-)
> Nie bądź, Romanie, zbyt poprawny.
Eee...no własnie: Ma dobre, ale mogłyby być jeszcze lepsze!

> A czy lepiej brzmi: "Czy jest coś co irytuje.... Jeżeli tak, to...?"
> Na pytanie Marka można przecież właśnie odpowiedzieć "nic". Metodologia
> badań
Irytuje, to sformułowanie "nie peadagogiczne".

> [...]
> Można natomiast zastanawiać się, czy zamiast "co irytuje" nie użyć np. "co
> zmieniłbyś w przebiegu...". Nieco inna perspektywa, ale kto wie, czy
OK! Kiedys podyskutujemy, mam nadzieję... na psen?

Roman

NUDA wśród dzieci i młodzieży
awans-pomocy!
ile dzieci w swietlicy na 1 opiekuna?