Antybiotyki - generacje

1. Data: 2003-10-26 12:48:30

Temat: Antybiotyki - generacje
Od: Lukasz Goralczyk <l...@c...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Podczas mojej choroby dostalem antybiotyk. Z ulotki dowiedzialem sie ze jest
to antybiotyk 2 generacji. Pamietam ze kiedys bralem antybiotyk 3 generacji.
Strad moje pytanie - jaka jest roznica miedzy generacjami antybiotykow?? Czy
wyzsza generacja oznacza lepszy antybiotyk?
I jeszcze kilka innych interesujacych mnie pytan:
* co oznacza fizyczna niezgodnosc (z ulotki przeczytlem) miedzy lekiem a
innym lekiem (acc a cefalosporynami)
* jakie sa skutki uboczne brania antybiotykow? Ja biore rownoczenie z
antybiotykami kefir (wypijam go), chodzi o odbudowe flory bakteryjnej?
* w jaki sposob Pasteur odkryl antybiotyk?

Dziekuje i pozdrawiam.

--
Lukasz
http://student.uci.agh.edu.pl/~liku

2. Data: 2003-10-26 14:37:19

Temat: Re: Antybiotyki - generacje
Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
generacji.
> Strad moje pytanie - jaka jest roznica miedzy generacjami antybiotykow??
ogólnie mówiąc nie jest tak, że są generacje antybiotyków, lecz istnieje
rodzaj antybiotyków, który dzieli się na cztery generacje. Chodzi o
cefalosporyny, które w zależności od generacji róznią cię gł. aktywnością
wogec bakterii gram+ i gram-,np.:
- I generacja: G+, częściowa odporność na b-laktamazy (Keflin, Sefrin)
- II generacja: G+,G-, odporność na większość b-laktamaz (Zinacef)
- III generacja: G+,G-, odporność na b-laktamazy (Monaspor)
- IV generacja: G- > G+, odporność na b-laktamazy
lek dobiera się wg. jego konkretnych właściwości, a nie dlatego, że nalezy
do IV generacji, to musi być lepszy.

>Czy
> wyzsza generacja oznacza lepszy antybiotyk?
nie.

> I jeszcze kilka innych interesujacych mnie pytan:
> * co oznacza fizyczna niezgodnosc (z ulotki przeczytlem) miedzy lekiem a
> innym lekiem (acc a cefalosporynami)
niezgodnośc fizyczna to zjawisko fizyczne, które z reguły powoduje zmiany
właściwości fizycznych leku i moze spowodować np. pogorszenie jego jakości.
niezgodnością fizyczną jest np. powstanie mieszaniany eutektycznej,
ograniczenie stopnia rozpuszczalności, higroskopia, wydzielanie wody
krystalizacyjnej, adsprpcja...

> * jakie sa skutki uboczne brania antybiotykow?
różne, zależy od leku. najczęściej grzybice, biegunki, wysypki

> Ja biore rownoczenie z
> antybiotykami kefir (wypijam go), chodzi o odbudowe flory bakteryjnej?
niektóre antybiotyki przestaja działać pod wpływem np. jonów wapnia. kefir
zawiera wapń, więc moze obniżac skuteczność leczenia. proponuję w trakcie
kuracji łykać bakterie np. w kapsułkach (trilac, lacidofil, enterol,
nutriplant,...), a dopiero po odstawieniu antybiotyku wrócić do kefiru.

> * w jaki sposob Pasteur odkryl antybiotyk?
podobno: pożywka na której hodował koplonię bakterii została zanieczyszczona
pleśnią i bakterie przestały sie rozwijać pod wpływem antybiotyku
produkowanego przez pleśń?

3. Data: 2003-10-26 15:56:38

Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx> szukaj wiadomości tego autora

Justyna napisał/a:
> Chodzi o cefalosporyny,
Jeszcze chinolony (jeśli zastosujemy powszechniejszą definicję
antybiotyków).:-)

> [...]
>- IV generacja: G- > G+, odporność na b-laktamazy
>lek dobiera się wg. jego konkretnych właściwości, a nie dlatego, że nalezy
Pozwolę sobie dodać, że oporność na beta-laktamazy _nie_ dotyczy ESBL
bakterii G(-) - aczkolwiek producenci IV generacji twierdzą coś wręcz
przeciwnego (BTW. Producenci karbapenemów też początkowo twierdzili, że
ich leki mogą działać na MRSA, ale teraz się wycofali.:-) - prof.
Hryniewicz podaje, że dotyczy to tylko niektórych.

>niektóre antybiotyki przestaja działać pod wpływem np. jonów wapnia.
Tetracykliny - nie wolno zażywać wapna z tetracyklinami, co jakże często
starzy praktycy przepisują.:-)

>podobno: pożywka na której hodował koplonię bakterii została zanieczyszczona
>pleśnią i bakterie przestały sie rozwijać pod wpływem antybiotyku
>produkowanego przez pleśń?
Fleming gwoli ścisłości - gronkowiec złocisty i pleśń Penicilium
(pędzlak).
--
Zjadający "przyjaciół" politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki.
Zwolennik dejacheryzacji Usenetu.

4. Data: 2003-10-26 16:12:42

Od: " Przemo" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Justyna <m...@o...pl> napisał(a):

> proponuję w trakcie
> kuracji łykać bakterie np. w kapsułkach (trilac, lacidofil, enterol,
> nutriplant,...)
Witam!
Tak gwoli ścisłości Enterol to nie bakterie tylko drożdże!
Pozdrawiam
Przemek

5. Data: 2003-10-26 20:22:32

Od: "Justyna" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiem, wiem.
starałam sie jedynie podać najważniejsze informacje w skrócie we w miarę
łatwostrawnej postaci- stąd brak szczegółów, które uzupełniliście.

6. Data: 2003-10-26 21:56:03

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bnhama$38d$...@n...onet.pl,
Justyna <m...@o...pl>:
> wiem, wiem.
> starałam sie jedynie podać najważniejsze informacje w skrócie we w
> miarę łatwostrawnej postaci- stąd brak szczegółów, które
> uzupełniliście.

Jestem przekonany, ze juz Twoja szczegolowosc zupelnie zadowolila
pytajacego.

--
Robert

7. Data: 2003-10-28 11:15:12

Od: Lukasz Goralczyk <l...@c...uci.agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert <u...@o...pl> wrote:
[ciach]
> Jestem przekonany, ze juz Twoja szczegolowosc zupelnie zadowolila
> pytajacego.

Pytajacego zadowolila. W zamian sluze wiedza z dziedzin technicznych :) .

8. Data: 2003-10-30 11:18:49

Od: "andrzej głowacki" <f...@U...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Justyna" napisał:
> [...]
> starałam sie jedynie podać najważniejsze informacje w skrócie we w miarę
> łatwostrawnej postaci [...]

Kawał dobrej roboty ;-).

Pozdrawiam, andrzej

Slicznie prosze o pomoc (laserowe operacje kregoslupa).
pionizacja
[OT] Kupie czaszkę człowieka!!!
Bol (chyba watroba)
Cephalea