Re: Antybiotyki i alkohol

1. Data: 2002-07-30 21:29:34

Temat: Re: Antybiotyki i alkohol
Od: "Łukasz Ejsmont" <z...@b...am.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z tego co pamiętam to w zasadzie podstawową grupą antybiotyków przy której
nie wolno pić alkoholu są cefalosporyny.
Łukasz Ejsmont
FARMAKOGNOZJA ONLINE
http://www.farmakognozja.farmacja.pl/

2. Data: 2002-07-31 06:44:59

Od: "APZW" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Łukasz Ejsmont" <z...@b...am.lodz.pl> napisał w wiadomości
> Z tego co pamiętam to w zasadzie podstawową grupą antybiotyków przy której
> nie wolno pić alkoholu są cefalosporyny.
> --
Zgadza się, ze wzgl. na reakcje disulfiramopodobną. Tyle tylko, że alkohol
(w zależności od ilości) może zmienić metabolizm wszystkich leków nie tylko
antybiotyków.

Dlatego też picie przy kuracji antybiotykowej gdzie istotne jest stałe
utrzymanie stężenia leku w organizmie powyżej pewnego poziomu może postawić
pod znakiem zapytania całą kurację.

--
Wojciech "IRenka" Olender
mailto:a...@p...pl

3. Data: 2002-07-31 21:42:45

Od: "Łukasz Ejsmont" <z...@b...am.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście - przy większych stężeniach alkaocholu dochodzi do indukcji
niespecyficznych układów enzymów
mikrosmonalnych co powoduje zmiany metabolizmu niektórych leków
(metabolizowanych przez określony CYP). Najczęściej dochodzi do
przyspieszenia metabolizmu i w większości przypadków do krótszego działania
leków co w pzrypadku antybiotyków jest szczególnie niewskazane.
Łukasz Ejsmont
FARMAKOGNOZJA ONLINE
http://www.farmakognozja.farmacja.pl/
Zajrzyj na zaprzyjaźnioną stronę :
http://www.etanol.obywatel.pl/

4. Data: 2002-08-01 20:39:03

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z tego co pamiętam to w zasadzie podstawową grupą antybiotyków przy której
> nie wolno pić alkoholu są cefalosporyny.

I juz wszystko wie... :-))))
Pzdr. Pharmacist

Re: Antybiotyki i alkohol
Fluridil-lek na łysienie?
Nos, a orientacja i feromony.
Prosba o pomoc w podziale lekow P-Depresyjnych
Farmacja, prywatnie w Krakowie