Antybiotykoterapia a grzybica

1. Data: 2002-05-26 22:01:44

Temat: Antybiotykoterapia a grzybica
Od: Saanale <S...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Zaczelam antybiotykoterapie (Unidox) i lekarka przepisala mi na
wszelki wypadek Clotrimazolum, zebym smarowala sie w miejscach
intymnych, jezeli bede miala jakies niepozadane objawy typu swiad itd.
Troszke mnie tym zaskoczyla (bo to dermatolog) i nie wiem dokladnie w
jaki sposob mam tego kremu w razie czego uzywac.
Mam dotyczace tego problemu jeszcze jedno pytanie. Jak ustrzec sie
przed grzybica? Czy wystarczy pic kefiry, jogurty itd, czy tez trzeba
sie zaopatrzyc w jakis medykament z apteki. Dawno temu czesto u mnie w
domu byl jakis specyfik, ktory mial cos wspolnego z kwasem mlekowym
(laktovit, czy cos w tym rodzaju, nie pamietam nazwy). Czy cos takiego
mozna nabyc w aptece? Czy to jest skuteczne i czy nalezy stosowac to
dopiero po antybiotykoterapii, czy podczas antybiotykoterapii.

Saanale

2. Data: 2002-05-27 06:56:12

Temat: Re: Antybiotykoterapia a grzybica
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

In article <g...@4...com>,
S...@p...fm says...
> [...]
> Troszke mnie tym zaskoczyla (bo to dermatolog) i nie wiem dokladnie w
> jaki sposob mam tego kremu w razie czego uzywac.

W przypadku antybiotykoterapii uzasadnienie to ma. Za to dawanie "na
dzien dobry" przeciwgrzybiczych uzasadniania nie ma. Po doxacyclinie
grzybice okolic intymnych zdarzaja sie, ale na palcach obu rak
policzylbym ile takich pacjentek sie zdarzylo mi.

> Mam dotyczace tego problemu jeszcze jedno pytanie. Jak ustrzec sie
> przed grzybica? Czy wystarczy pic kefiry, jogurty itd, czy tez trzeba
> sie zaopatrzyc w jakis medykament z apteki.

No jak bedzisze wsowac jogurciki itd. to prawdopodobienstwo grzybicy ci
raczej wzrosnie niz zmaleje.

> [...]
> mozna nabyc w aptece? Czy to jest skuteczne i czy nalezy stosowac to
> dopiero po antybiotykoterapii, czy podczas antybiotykoterapii.

Podczas. Troche to zalezy od stanu organizmu i dlugosci i jakosci
antybiotykoterapii. Obecnie ja osobiscie polecam Trilac.

3. Data: 2002-05-27 07:21:50

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Saanale" <S...@p...fm> napisal w wiadomosci
> [...]
> Troszke mnie tym zaskoczyla (bo to dermatolog) i nie wiem dokladnie w
> jaki sposob mam tego kremu w razie czego uzywac.
Szkoda, ze nigdzie nie podalas jaka jest przyczyna (miejsce schorzenia)
zalecenia Ci antybiotykoterapii, byloby latwiej cos powiedziec. Co do kremu
to nie przesadzaj z iloscia, i rzeczywiscie jezeli poczujesz dyskomfort w
postaci swiadu czy pieczenia to smaruj, bo jak zaniedbasz to bedziesz miala
grzybice do leczenia.

> Mam dotyczace tego problemu jeszcze jedno pytanie. Jak ustrzec sie
> przed grzybica? Czy wystarczy pic kefiry, jogurty itd, czy tez trzeba
> sie zaopatrzyc w jakis medykament z apteki.
I znowu problem z miejscem stosowania antybiotyku. Zazywanie Lakcidu lub
Trilacu na pewno Ci nie zaszkodzi. Nalezy je kontynuaowac jeszcze
przynajmniej 7 dni po zakonczeniu antybiotykoterapii. Natomiast przy
leczeniu stanow zapalnych drog rodnych wskazane jest stosownie miejscowe
Lactovaginalu.

Dawno temu czesto u mnie w
> domu byl jakis specyfik, ktory mial cos wspolnego z kwasem mlekowym
> (laktovit, czy cos w tym rodzaju, nie pamietam nazwy). Czy cos takiego
> mozna nabyc w aptece?
Preparaty oslonowe w postaci szczepow bakterii liofilizowanych sz dostepne w
kazdej aptece bez recepty.

Czy to jest skuteczne i czy nalezy stosowac to
> dopiero po antybiotykoterapii, czy podczas antybiotykoterapii.
Znam dwie szkoly : dopiero po i druga to w takcie i po. Piewrwsza wynikla z
z pogladu, ze antybiotyk i tak zabije bakterie zawarte w preparatach
oslonowych wiec po co tracic pieniadze. Ale IMHO jest to bledny poglad i
jestem zwolennikiem drugiej metody ze wzgledu na to, ze szczepy te sa oporne
na antybiotyki obecnie stosowane, wiec z powodzeniem mozna je zazywac juz w
trakcie antybiotykoterapii. Ich dzialanie bedzie szybsze, podawanie
kontynuowac przez przynajmniej 7 dni po zakonczeniu terapii, zeby
doprowadzic do kompletnej odbudowy flory fizjologicznej.

Wioletta Swiatek-Kwapniewska

4. Data: 2002-05-27 07:39:18

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "violeczka" <v...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Uzytkownik "Saanale" <S...@p...fm> napisal w wiadomosci
Czy wystarczy pic kefiry, jogurty itd, czy tez trzeba

Zapomnialam dodac nie pij kefirow, jogurtow, itp. Tetracykliny chelatuja
jony wapnia. W efekcie wieksza czesc dawki pozostanie w przewodzie
pokarmowym w postaci nierozpuszczlanych chelatow, a malo co sie efektywnie
wchlonie.

6. Data: 2002-06-07 17:42:51

Od: U...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 May 2002 09:39:18 +0200, "violeczka"
<v...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>jony wapnia. W efekcie wieksza czesc dawki pozostanie w przewodzie
>pokarmowym w postaci nierozpuszczlanych chelatow, a malo co sie efektywnie

Dziekuje za te informacje. Cos o tym czytalam, ale skoro lekarka
powiedziala: "pij kefiry" to zdurnialam.
Doxycyline biore ze wzgledu na zmiany skorne umiejscowione na twarzy
(takie drobne;-) wyjasnienie.
A co z jonami magnezu? Mam ostatnio problemy z drgajaca powieka, czy
moge zazywac magnez podczas stosowania doxycyliny?
Dziekuje serdecznie Violeczko:-)).

5. Data: 2002-06-07 17:42:51

Od: U...@p...fm szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 27 May 2002 08:56:12 +0200, jacek <j...@w...pl> wrote:

>Podczas. Troche to zalezy od stanu organizmu i dlugosci i jakosci
>antybiotykoterapii. Obecnie ja osobiscie polecam Trilac.

Dzieki serdeczne:-)

omdlenia przy ukłuciu - hiperkineza
Chirurg we Wroclawiu???
Badanie dna oka