Antykoncepcja - przekleństwo czy zbawienie?

1. Data: 2004-10-21 20:54:58

Temat: Antykoncepcja - przekleństwo czy zbawienie?
Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

Wkoło trąbi się, że pigułki są takie smaczne i fajne...

Jednak z badań przeprowadzonych właśnie wśród pań stosujących antykoncepcję
hormonalną wynika, że w ciągu kilku pierwszych miesięcy aż 20 proc. (co piąta)
zaprzestaje tej formy regulowania płodności ze względu na działania
niepożądane oraz ze względu na brak satysfakcji (ogólnie złe samopoczucie) po
pigułkach. Nie bez znaczenia w podjęciu decyzji o odstawieniu pigułek jest też
strach przed poważnymi powikłaniami (rak piersi, choroba zakrzepowo-zatorowa,
rozregulowanie gospodarki hormonalnej i te wszystki rzeczy, które wypiasne są
w każdej ulotce informacyjnej o leku).

Jak więc jest z tą antykoncepcją?

Na które dolegliwości kobiety przyjmujące pigułki skarżą się najczęściej?

Pozdrawiam,

demo

2. Data: 2004-10-21 21:09:17

Temat: Re: Antykoncepcja - przekleństwo czy zbawienie?
Od: "Dominika" <domisia21@tnijto_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z antykoncepcja (wg. mnie oczywiscie) jest troche jak z butami (sorki za
porownanie) trzeba dobrac bardzo indywidualnie i tak zeby bylo wygodnie...
Sama lykam przyjaciolki pigulki dluuugo juz, ale chodze regularnie do
lekarza i robie przerwy w pigulkach tak jak on zaleca.
Wykrywalnosc raka macicy/piersi/ itp jest wieksza u kobiet stosujacych
doustna antykoncepcje bo one czesciej chodza do lekarza. Ale wykrywalnosc to
nie to samo co skutek.
Tak przynajmniej mnie sie zdaje.... :-)) ale moze tylko mi sie zdaje i
najlepiej zeby ginekolodzy powiedieli o swoich doswiadczeniach...

A skad info ze 20% rezygnuje? bo nie dotarlam do takich badan a chetnie
poczytam...

Dominika

3. Data: 2004-10-21 21:09:35

Od: "pestifer" <p...@C...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak więc jest z tą antykoncepcją?
>
> Na które dolegliwości kobiety przyjmujące pigułki skarżą się najczęściej?

na strach. z pewnoscia.malpujesz lisa z polsatu?
a tak powazniej: co ma do antykoncepcji zle samopoczucie po leku? trzeba
dobrac odpowiedni lek z odpowiednia dawka hormonow dla danej kobiety. czesto
tak bywa, ze z preparatow o identycznym skladzie jeden jest dobrze
tolerowany, inny nie.
a propos "tych wszystkich rzeczy" to przy wspolczesnych srodkach wystepuja
niezmiernie rzadko ale jesli chocby 1x/1000000 to trzeba o tym wspomniec w
ulotce

4. Data: 2004-10-21 21:55:10

Od: d...@v...pl szukaj wiadomości tego autora

> A skad info ze 20% rezygnuje? bo nie dotarlam do takich badan a chetnie
> poczytam...

Przez krótką chwilę miałem dostęp do wyników ankiet, niestety dane te są w
trakcie statystycznej obróbki i nie są na razie nigdzie publikowane, więc
musisz mi wierzyć na słowo! Daję słowo!

demo

5. Data: 2004-10-21 23:40:07

Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org> szukaj wiadomości tego autora

>Na które dolegliwości kobiety przyjmujące pigułki skarżą się najczęściej?

tycie
celulitis/zatrzymywanie wody w org
podwyzszone cisnienie

CanoE
_______________________________
www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

6. Data: 2004-10-22 05:51:30

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@v...pl> napisał w wiadomości

> Na które dolegliwości kobiety przyjmujące pigułki skarżą się najczęściej?

Na cenę :D

pozdr

Monika

7. Data: 2004-10-22 08:22:40

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na które dolegliwości kobiety przyjmujące pigułki skarżą się najczęściej?

na zerowe libido ,zmiennosc nastrojów ,zatzymanie wody w organizmie, ból
głowy, cellulit itp no i cena
p.

8. Data: 2004-10-22 09:28:25

Od: "Dano" <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mojej żonie po kilku latach brania pigułek znacznie zwiększył się poziom
bilirubiny (stan przedżółtaczkowy?). Po odstawieniu wszystko wróciło do
normy. Teraz używa plasterków, są co prawda +/- 2 razy droższe ale na razie
wszystko jest OK.

pozdrawiam
Dano

9. Data: 2004-10-22 11:03:39

Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl> szukaj wiadomości tego autora

pamana wrote:

> na zerowe libido [...]

ojej, to jaki to wszystko ma sens? ;)

Pozdrawiam,
Artur

10. Data: 2004-10-22 11:06:04

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Czeczko wrote:

> ojej, to jaki to wszystko ma sens? ;)

głęboki sens - zwiększa skuteczność ;)

--
Pozdrawiam, Magdalena S. + Maciuś ur. 28.09.04
"Gdy rodzi się dziecko, Twój świat się kończy,

Dextrogyria - co to jest?
pomocy!!
Tajemnica dlugowiecznosci jest znana od dawna
Wycofują VIOXX???
WZW A,B