Antypolacy

21. Data: 2013-09-19 18:03:49

Temat: Re: Antypolacy
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Sep 2013 10:28:04 +0200, Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Armageddon idzie na Polskę.

...a jeżeli w powszechnym rozumieniu, to taki:
http://lubczasopismo.salon24.pl/alexy/post/529436,ar
mageddon-czyli-jak-zaglaskac-kota-na-smierc

22. Data: 2013-09-19 18:39:32

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 17:08, Ikselka pisze:

> Oby.
> Armageddon oznacza "oświecenie". Negatywne przypisywane mu znaczenia
> pochodzą z błędnych tłumaczeń.

Co też Ty opowiadasz! Z _apokalipsą_ Ci się pomyliło.
LOL

Ewa

23. Data: 2013-09-19 18:42:41

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Sep 2013 18:39:32 +0200, FEniks napisał(a):

> Co też Ty opowiadasz! Z _apokalipsą_ Ci się pomyliło.
> LOL
>
> Ewa

Dopisz jeszcze, że oswiecenie z objawieniem :->

24. Data: 2013-09-19 18:50:48

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 18:42, Ikselka pisze:

> Dopisz jeszcze, że oswiecenie z objawieniem :->

Czy prawdziwy intelektualista sam potrafi odnaleźć prawdę, czy trzeba mu
pomóc?

Ewa

25. Data: 2013-09-19 18:56:34

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Sep 2013 18:50:48 +0200, FEniks napisał(a):

> Czy prawdziwy intelektualista sam potrafi odnaleźć prawdę, czy trzeba mu
> pomóc?

"" 'I stanie się w owym dniu, w dniu, w którym Gog (szatan) przyjdzie na
ziemię izraelską (na prawdziwych sług Bożych) - brzmi wypowiedź
Wszechwładnego Pana. Jehowy - że moja złość podejdzie do mych nozdrzy. I
przemówię w swej zapalczywości, w ogniu swego strasznego gniewu. Zaiste, w
owym dniu nastąpi w ziemi izraelskiej wielkie trzęsienie. I z mego powodu
na pewno zadrżą ryby morskie oraz latające stworzenia niebios i dzikie
zwierzęta polne oraz wszystkie stworzenia pełzające, które pełzają po
ziemi, jak również wszyscy ludzie, którzy są na powierzchni ziemi, a góry
zostaną powalone i upadną strome drogi, a każdy mur upadnie na ziemię'. "
'I przywołam miecz przeciwko niemu po całym moim górzystym regionie' -
brzmi wypowiedź Wszechwładnego Pana, Jehowy. 'Miecz każdego zwróci się
przeciwko jego bratu. I będę się z nim sądzić zarazą i krwią; a na niego
oraz na jego hufce i na liczne ludy, które z nim będą, spuszczę zatapiającą
ulewę i bryły gradu, ogień i siarkę. I się wywyższę, i uświęcę, i dam się
poznać na oczach wielu narodów; i będą musieli poznać, że ja jestem
Jehowa'. (Ezechiela 38:18-23)"

Odnajdź.

26. Data: 2013-09-19 19:04:41

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-09-19 18:56, Ikselka pisze:

> [...]
> ulewę i bryły gradu, ogień i siarkę. I się wywyższę, i uświęcę, i dam się
> poznać na oczach wielu narodów; i będą musieli poznać, że ja jestem

Czy ten powyższy fragment tłumaczy Armagedon jako oświecenie lub
objawienie??? _Armagedon_ to nazwa miejsca. :)

Akurat w kwestii symboliki, literatury, sztuki itp. możesz śmiało zaufać
Krzewickiemu.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Har-Magedon#Pochodzenie
_nazwy

Ewa

27. Data: 2013-09-19 19:33:23

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa
A czego się spodziewałaś po tej burdel mamie klerykalnej, przecież dla nich zagłada i
mord to oświecienia, a nie pokój i tolerancja, nowomowa katolicka. Tak jak krucjaty
to negatywne historyczne zjawisko a co chwila widzimy że nagle jest to pozytywne
zjawisko w oczach zwyrodnialów katolickich i powstają i lezą krucjaty przeciwko
naprzykład koncertowi madonny. Im śnią się stosy po nocach w imie bozi smrodzi.

28. Data: 2013-09-19 19:54:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 19 Sep 2013 19:04:41 +0200, FEniks napisał(a):

> [...]
> objawienie??? _Armagedon_ to nazwa miejsca. :)
>
> Akurat w kwestii symboliki, literatury, sztuki itp. możesz śmiało zaufać

Polecasz, a przeczytałaś niedokładnie:

"Sytuacja, a nie miejsce

Werset z księgi Objawienia 16:16 informuje, że narody zebrały się na
miejscu zwanym po hebrajsku Har-magedon. Użyto tu greckiego słowa ?????
(to´pon), które jest biernikiem rzeczownika ????? (to'pos). Topos znaczy po
grecku miejsce (od niego pochodzą polskie słowa topologia i topografia).
Topos ma również inne znaczenia: miejsce w czasie, możliwość[5],
pozycja[6], splot wydarzeń[7], sytuacja. Analiza kontekstu wersetu 16
wskazuje na to ostatnie znaczenie: sytuacja.

Dlatego Armagedon określa sytuację, w której narody ziemi i ich armie,
inspirowane przez diabła i demony, wystąpią przeciw Bogu."

...a efektem tego będzie ich OŚWIECENIE:

29. Data: 2013-09-19 19:57:40

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

FEniks wrote:

> [...]

Dostarczyłaś mi niezłego déja vu:

JULES WINFIELD: Czytujesz Biblię?
RINGO: Nieregularnie.
JULES WINFIELD: Znam jeden fragment na pamięć. Ezechiel, 25:17. ,,Ścieżka
sprawiedliwych wiedzie przez nieprawości samolubnych i tyranię złych ludzi.
Błogosławiony ten, co w imię miłosierdzia i dobrej woli prowadzi słabych
przez dolinę ciemności, bo on jest stróżem brata swego i znalazcą
zagubionych dziatek. I dokonam srogiej pomsty w zapalczywym gniewie, na
tych, którzy chcą zatruć i zniszczyć moich braci; i poznasz, że ja jestem
Pan, gdy wywrę na tobie swoją zemstę". Powtarzam to od lat. Kto słyszał te
słowa, słyszał wyrok. Nie zastanawiałem się, co one znaczą. Myślałem, że to
niezły tekst przed skasowaniem klienta. Od dziś myślę inaczej. Teraz myślę,
że może to znaczy, że ty jesteś zły, a ja sprawiedliwy... A pan dziewięć
milimetrów jest pasterzem chroniącym moją sprawiedliwą dupę w dolinie
ciemności. A może jest tak, że ty jesteś sprawiedliwy, ja - pasterzem, a
świat jest zły i samolubny. To by mi się podobało. Ale to gówno prawda.
Prawda jest taka, że ty jesteś słaby, a ja jestem tyranią złych ludzi. Ale
staram się, Ringo. Naprawdę, bardzo się staram być pasterzem. Idź.

(Pulp Fiction reż. Quentin Tarantino 1994 przekład Elżbieta Gałązka-Salamon,
"cytat z Ezechiela" jest komppilacją)

BUTCH COOLIDGE: Wszystko OK?
MARSELLUS WALLACE: Nie. Kurewsko daleko od OK.
BUTCH COOLIDGE: I co dalej?
MARSELLUS WALLACE: Co dalej? Powiem ci, co dalej. Zamówię kilku czarnuchów,
żeby tu przyszli popracowali nad nim z obcęgami i palnikiem. Słyszysz, co
mówię, buraku? Jeszcze z tobą nie skończyłem! Zrobię ci z dupy jesień
średniowiecza!

(Tamże)

Jak bohater cytuje w filmie Ezechiela to zawsze pachnie na dobry kilometr
dintojrą. Pasterka w imię miłosierdzia i dobrej woli chroniąca słabych w
dolinie ciemności się znalazła? To skończy się średniowieczem a dokładnie
tym, że ktoś będzie robić z czterech liter jesień średniowiecza
"niewiernym". Czyli bitwa i rzeź a przegrani naznaczeni klątwą cheremu idą
na ofioarę całopalną dla IHVH, nie można ich wykupić --- tak stanowi księga.

Strzelba już jest ---- nabita wisi na kołku w dekoracji granej przez nas
sztuki. A to znaczy, że jeżeli ktoś jej stąd nie zdejmie i nie zakopie
psując okrutną zabawę mścicielom to na bank musi wystrzelić.

> Czy ten powyższy fragment tłumaczy Armagedon jako oświecenie lub
> objawienie??? _Armagedon_ to nazwa miejsca. :)

Har-Magedon, miasto "Góra Megiddo" w dolinie 'Emeq Yizre'el --- takie
Termopile jahwistów ;)

Thx za uznanie.

--
????
???

30. Data: 2013-09-19 20:02:04

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote:

> ...a efektem tego będzie ich OŚWIECENIE:
> "(...)I się wywyższę, i uświęcę, i dam się poznać na oczach wielu narodów;
> i będą musieli poznać, że ja jestem
> Jehowa'. (Ezechiela 38:18-23)""

"Krwawe" Oświecenie, takie jakie było w czasach Rewolucji francuskiej, kiedy
głowy królewskie spadały z tronów. Jah wystąpi tu w roli Mahakali z groźnymi
dakszinami i szymnusami. Nie bez kozery prekursorem tej Rewolucji był
Cromwell w Anglii ze swoimi purytanami.

--
????
???