Areator a wertykulator

1. Data: 2003-05-06 19:46:19

Temat: Areator a wertykulator
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

No właśnie co do czego tzn napowietrzanie i wygrabianie. Dla mnie osobiscie to
to samo. A moze ktos ma juz taki sprzet i podzieli sie doswiadczeniami jak to
cudo działa?

Autor

2. Data: 2003-05-07 08:27:16

Temat: Re: Areator a wertykulator
Od: "Piotr Płyś" <p...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dla mnie tez to samo. To ma takie noze na walku i wyciaga syche zdzbla trawy
spomiedzy kepek trawy, dodatkowo nacinajac glebe (jakby Fredi Kruger ta
swoja reka grabil trawe) wiec nacina powierzchniowa czesc darni, wiec staje
sie ona rozpulchniona i bardziej chlonna. Pieknie wyczesuje suche trawy i
mchy - robilem teraz na wiosne, to wyczesalem 2x wiecej suchej trawy niz mam
po jednym koszeniu. Grabiami bym nie dal rady. Niekiedy wyczesaloo sie do
lysego, ale przynajmniej sie trawnik wyrownal w tych miejscach ;) Dosialem
trawke, nawiozlem, wertykulator jest i czeka na jesien.

Polecam.

Ptys

3. Data: 2003-05-07 11:57:09

Od: MarcG <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość napisana przez: a...@p...onet.pl:

> No właśnie co do czego tzn napowietrzanie i wygrabianie. Dla mnie osobiscie to
> to samo. A moze ktos ma juz taki sprzet i podzieli sie doswiadczeniami jak to
> cudo działa?

Wertykulator ma noze na walku podbny troche do glebogryzaki z prostymi
nozami a areator zamiast nozy ma druty. Wertykulator nacina darn a
areator w zasadzie to porzadnie wygrabia. Jezeli masz twarde klepisko to
lepiej zastosuj wertykulator.

Pozdrawiam Marc

4. Data: 2003-05-15 03:20:55

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie co do czego tzn napowietrzanie i wygrabianie. Dla mnie
osobiscie to
> to samo. A moze ktos ma juz taki sprzet i podzieli sie doswiadczeniami jak
> cudo działa?

Wertykulator nacina darń, tnąc kępki trawy na mniejsze fragmenty i przy
okazji usuwa filc z trawnika.
Aerator (czasami mylnie zwany areatorem) napowietrza darń przez tworzenie
pionowych kanałów którymi doprowadza powietrze w obręb korzeni. Te kanały
mogą być tworzone przez wciskanie w darń trawnikową prętów ( gwoździe) lub
mogą być wycinane rurkami. Ta pierwsza metoda powoduje zagęszczanie podłoża
wokół wykonanego otworu i jest mniej korzystna.
Najczęściej spotyka się urządzenia których zadaniem jest wyłącznie usuwanie
filcu z trawnika. Takie urządzenia nie są ani aeratorem ani wertykulatorem

5. Data: 2003-06-04 13:22:08

Temat: Odp: Areator a wertykulator
Od: "arti" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie co do czego tzn napowietrzanie i wygrabianie. Dla mnie
osobiscie to
> to samo. A moze ktos ma juz taki sprzet i podzieli sie doswiadczeniami jak
> cudo działa?
czytalem, że areator wycina z darni za pomocą rurek, jakby cygara, powstaja
wiec w trawniku otwory, zasypuje sie je mieszanina torfu i piasku, poprawia
to dostep powietrza do korzeni.

pozdro

siatka do roslin pnacych
Gdzie w okolicach wraszawy mozna kupic winorosl 'Cascade'
wrzosy - odszczekuj
Do: J. Czapski
Poszukuję producenta oraz materiałów o Root Control Bags