Arginina

1. Data: 2004-01-02 21:53:01

Temat: Arginina
Od: "Mateusz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

W jaki sposób działa Arginina? W jakich sytuacjach ją dozować?
Poproszę o argumenty z autopsji, nie z ulotki.

Pozdr.

2. Data: 2004-01-03 13:19:10

Temat: Re: Arginina
Od: "Mateusz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

nikt nie wie?

3. Data: 2004-01-03 14:32:50

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nikt nie wie?
Arginina to aminokwas. Te są z kolei potrzebne do syntezy białka (a więc
także mięśni, bo pewnie o to pytasz). Ale te informacje pewnie wiesz - bo to
teoria, którą ponoć znasz.
Jeśli normalnie odżywiasz się (tj. jesz mięso i Twój ukł. pokarmowy
prawidłowo funkcjonuje, nie jesteś w trakcie rehabilitacji po ciężkiej
chorobie, itp.) arginina przyjmowana dodatkowo nic Tobie nie da, poza dobrym
samopoczuciem spowodowanym chojnym sponsorowaniem producenta.
SzM

4. Data: 2004-01-03 15:22:27

Od: "Mateusz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "SzM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
dobrym
> samopoczuciem spowodowanym chojnym sponsorowaniem producenta.
Nie interesują mnie w tej kwestii mięśnie, bardziej obchodzi mnie aspekt
sekrecji HGH (tzw. Hormonu wzrostu)

możesz powiedzieć cos na ten temat?:)

bardzo dziękuję,
Pozdr.
Mate

5. Data: 2004-01-03 16:25:12

Od: "SzM" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie interesują mnie w tej kwestii mięśnie, bardziej obchodzi mnie aspekt
> sekrecji HGH (tzw. Hormonu wzrostu)

Wiadomo, że

- arginina działa na poziomie podwzgórza zmniejszając uwalnianie
somatostatyny i w ten sposób zwiększa produkcję GHRH oraz uwalnianie GH w
przysadce, to zmniejszenie uwalniania somatostatyny jest poprzez zwiększenie
ilości acetylocholiny w podwzgórzu; drugi mechanizm to stymulacja uwalniania
insuliny przez arg , co powoduje spadek glikemii, a to stymuluje do
uwalniania GH.

- DOŻYLNA podaż argininy 183mg/kg zwiększała stężenie GH we krwi 20-krotnie
u kobiet, natomiast iv podaż 30g u mężczyzn zwiększało stęż. GH o 8,6 raza
(taka dawka 30 gramów to minimum, żeby otrzymać pewny wzrost GH we krwi u
mężczyzny - przyjęcie doustne takiej ilości może wiązać się niestety z
bólami brzucha i biegunką; zależy to od preparatu)

- w różnych badaniach podaż DOUSTNA od 1,2g/dawkę do 0,5g/kg/dawkę
zwiększała stężenie GH od 0-8 razy; mniej więcej połowa badań udowodniła
wzrost stężenia GH, druga połowa takiego wzrost NIE potwierdziła

- odpowiedź GH na podaż argininy zależy od:
płci (u kobiet wyraźniej wzrasta),
wytrenowania (u osób z dużą masą mięśniową mniejsza odpowiedź, u otyłych
większa odpowiedź),
diety (wysokobiałkowa podnosi podstawowy poziom GH, stąd mniejszy
przyrost po argininie, dlatego też jak ktoś się normalnie odżywia to żadnych
arginin nie potrzebuje),
czasu przyjęcia preparatu w stosunku do posiłku (im bardziej na czczo
tym większy efekt)

- sądzi się czasami (czytaj: spekuluje), że arginina zwiększa masę i siłę
mięśniową poprzez stymulację uwalniania GH - brak na to dowodu naukowego!

- arginina spożywana wraz z innymi aminokwasami lub białkiem słabiej
stymuluje GH

- większość powyższych wiadomości z
http://www.hhp.ufl.edu/classes/ess/fall/pet4381/Andy
%20Judge%20-%20notes/1
http://jcem.endojournals.org/cgi/content/abstract/71
/6/1481
http://www.pipeline.com/~bakti/MuscleMaker/hgh.html

- poszperaj w google = pełno tego (po angielsku niestety)!

SzM

6. Data: 2004-01-04 00:01:17

Od: "Mateusz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mięśniową poprzez stymulację uwalniania GH - brak na to dowodu naukowego!
>
> - arginina spożywana wraz z innymi aminokwasami lub białkiem słabiej

Bardzo dziękuję za wykład! Przyjmij słowa uznania....

Pozdr.

Sztuczne zapłodnienie a genetyka
Ginekolog
Problem urologiczny?