Aronia

1. Data: 2000-08-19 20:00:15

Temat: Aronia
Od: p...@c...com.pl (Polu) szukaj wiadomości tego autora

Czy aronie nalezy przycinac? Jezeli tak to kiedy i jak?
Glownie chodzi o to zeby miec jak najwiecej owocow.

Jak pozbyc sie nadmiaru nornic i kretow z dzialki-ogrodka?

-------------------------------
Pawel Polanowski
PRIVATE: p...@c...com.pl <- max. 2Mb
1. WORK: p...@u...krakow.pl <- max. 33 Mb
2. WORK: p...@c...com.pl <- max. 2Mb
www: http://www.ceti.pl/pc-zecer
Tel.: 0-501-186-520
ICQ: 36603391
SMS: http://www.idea.pl/idea/bramka.html

Chcesz otrzymywac newsy poczta elektroniczna ? Sprawdz http://www.newsgate.pl

2. Data: 2000-08-21 07:25:19

Temat: Odp: Aronia
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik Polu <p...@c...com.pl> w wiadomosci do grup dyskusyjnych
napisal:005401c00a18$9081ea60$03244cd5@hera...
> Czy aronie nalezy przycinac? Jezeli tak to kiedy i jak?
> Glownie chodzi o to zeby miec jak najwiecej owocow.

Wlasciwie aronii przycinac nie trzeba, ale co pare lat warto wyciac
najstarsze pedy, które i tak ogolacaja sie od dolu. Zauwazylam u siebie, ze
swietnie owocuje w pelnym sloncu, natomiast, gdy przeszla w pólcien (uroslo
cos innego) ilosc kwiatów i owoców spadla bardzo gwaltownie.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2000-08-21 08:50:10

Temat: Re: Aronia
Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message

> [...]

(uroslo
> cos innego) ilosc kwiatów i owoców spadla bardzo gwaltownie.

W jakiejs ksiazce o uprawie aronii mam, ze kazdego roku
trzeba wyciac mniej wiecej 5 z 6 nowo wyrastajacych z ziemi
pedow. Wycina sie najslabsze i tam, gdzie zbyt geste. Nalezy
oczywiscie usuwac tez pedy najstarsze, chore i uszkodzone.

W teorii powinno sie ciac na wiosne, przed wystartowaniem
wegetacji, albo jesienia, po zakonczeniu. Choc aronia jest dosc
odporna (jak zielsko :-) ) i wlasciwie nie zaszkodzi jej ciecie w
dowolnej chwili.

Mozna tez prowadzic aronie w formie drzewka, wycinajac
wszystkie boczne pedy, oprocz glownego, ale wtedy raczej
dla celow ozdobnych, a nie dla owocow.

> Pozdrawiam, Basia.

Pozdrawiam,
Andrzej

4. Data: 2000-08-21 09:05:07

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Andrzej Bienias <a...@u...net> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8nqqg9$jvp$...@s...icm.edu.pl...

> Mozna tez prowadzic aronie w formie drzewka, wycinajac
> wszystkie boczne pedy, oprocz glownego, ale wtedy raczej
> dla celow ozdobnych, a nie dla owocow.

Ostatnio właśnie przycięłam aronię, zostawiając jeden pęd i będę formować
drzewkowatą koronę. Wartość owocó - jak dla mnie - niewarta zachodu. Chyba
że ktoś lubi:) Za to piękne jesienne kolory, tyle że bardzo wczesne.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2000-08-22 11:32:13

Od: "Andrzej Bienias" <a...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

"basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> wrote in message

[...]
> Ostatnio właśnie przycięłam aronię, zostawiając jeden pęd i będę formować
> drzewkowatą koronę. Wartość owocó - jak dla mnie - niewarta zachodu. Chyba

A na wino? Robilem, dobre - polecam. I jeszcze ten kolor.... :-)

> że ktoś lubi:) Za to piękne jesienne kolory, tyle że bardzo wczesne.

Rzeczywiscie, bardzo ladna roslinka. Wiosna kwiaty, jesienia
owoce i czerwone liscie.

Pozdrawiam,
Andrzej

6. Data: 2000-08-22 12:39:26

Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Rzeczywiscie, bardzo ladna roslinka. Wiosna kwiaty, jesienia
>owoce i czerwone liscie.

Dlatego posadze aronie. Mysle tez, ze niewielka gestwinka aroniowa bedzie
dobrym schronieniem dla ptakow.
pik

7. Data: 2000-08-22 17:52:58

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ptaki jedza owoce aronii, czy jest dla nich za cierpka?
Czesto zostawiam owoce na zime, ale nie wiem czy opadaja, czy zostaja
zjedzone przez ptaki.
Pozdrawiam Wiesia

8. Data: 2000-08-23 08:02:38

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wiesia Karpowicz <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:_5zo5.5627$Y...@n...tpnet.pl...
> A czy ptaki jedza owoce aronii, czy jest dla nich za cierpka?
> Czesto zostawiam owoce na zime, ale nie wiem czy opadaja, czy zostaja
> zjedzone przez ptaki.

Przyglądałam się, ale chyba nie jedzą. Może też uważają, że za cierpkie?
(aha, mówię o srokach, gawronach, sikorkach, kosach, szpakach i wróblach -
żadnej "ciekawszej" latającej fauny u mnie nie ma).

Pozdrawiam, Basia.

Woda w oczku wodnym
Re: Truskawki
Żurawina
Oczyszczalnie ścieków, baseny, filtry do wody
nie news.tpnet.pl, a news.tpi.pl