Re: Arszenik w ryzu

Subject: Re: Arszenik w ryzu
Newsgroups: pl.sci.chemia,pl.rec.kuchnia
From: FEniks <x...@p...fm>
Date: Thu, 13 Sep 2018 14:17:06 +0200

W dniu 11.09.2018 o 18:04, J.F. pisze:

> https://www.msn.com/pl-pl/zdrowie/nasze-zdrowie/uwag
a-wafle-ryżowe-są-trujące/ar-AAwgi4O

> "Szwedzka Agencja do spraw Żywności wydała komunikat, w którym
> ostrzega przed spożywaniem wafli ryżowych. Otóż, na podstawie
> ostatnich badań naukowcy stwierdzili, że wafle sygnowane przez
> większość marek zawierają w swoim składzie dużo więcej arszeniku niż
> pozwalają na to ustalone normy."
>
> Ki czort - ryz z natury zawiera duzo arsenu, czy Chinczycy doprawiaja
> trutką na szczury, albo uprawiaja na jakims podejrzanym polu.
>
> No bo chyba do produkcji wafli nie uzywa sie arsenu ?

Jak można serio traktować artykuł, który w tytule ma "wafle ryżowe są
trujące", natomiast w jego toku niechcący dowiadujemy się, że właściwie
chodzi o zawartość arsenu w ogóle w ryżu i jego przetworach?
Poza tym - czy Chińczycy masowo umierają z powodu zatrucia arsenem? Albo
jakikolwiek inny naród, który w podstawie żywienia ma ryż?

Ewa