Arszenik w ryzu

1. Data: 2018-09-11 18:04:22

Temat: Arszenik w ryzu
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

https://www.msn.com/pl-pl/zdrowie/nasze-zdrowie/uwag
a-wafle-ryżowe-są-trujące/ar-AAwgi4O

"Szwedzka Agencja do spraw Żywności wydała komunikat, w którym
ostrzega przed spożywaniem wafli ryżowych. Otóż, na podstawie
ostatnich badań naukowcy stwierdzili, że wafle sygnowane przez
większość marek zawierają w swoim składzie dużo więcej arszeniku niż
pozwalają na to ustalone normy."

Ki czort - ryz z natury zawiera duzo arsenu, czy Chinczycy doprawiaja
trutką na szczury, albo uprawiaja na jakims podejrzanym polu.

No bo chyba do produkcji wafli nie uzywa sie arsenu ?

J.

2. Data: 2018-09-11 18:47:34

Temat: Re: Arszenik w ryzu
Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.09.2018 o 18:04, J.F. pisze:

> [...]
>
> Ki czort - ryz z natury zawiera duzo arsenu, czy Chinczycy doprawiaja
> trutką na szczury, albo uprawiaja na jakims podejrzanym polu.

Prawdopodobnie woda do nawadniania pól.

P.P.

3. Data: 2018-09-11 22:29:24

Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-09-11 o 18:04, J.F. pisze:

> [...]
> trutką na szczury, albo uprawiaja na jakims podejrzanym polu.
>
> No bo chyba do produkcji wafli nie uzywa sie arsenu ?

A zalecane były dla dzieci bezglutenowych :-(

--
animka

4. Data: 2018-09-12 22:28:56

Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> trutką na szczury, albo uprawiaja na jakims podejrzanym polu.
>
> No bo chyba do produkcji wafli nie uzywa sie arsenu ?

Nie wiem, kto toto jadł. Przecież toto po pierwszym ,,gryzie" przyprawia o
torsje. Paskudztwo nad paskudztwami!
Raz kupiłam, nadgryzłam - poszło dla ptaków. Tyle, że teraz mam poczucie
winy, że ptaszki arsenem trułam :-(

--
XL jeżeli coś mi nie smakuje lub sprawia ,,dziwne" smakowe wrażenie, ufam
swoim kubkom smakowym jak osobistej ochronie i nie jem - zwierzęta to mają,

5. Data: 2018-09-13 11:15:05

Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11.09.2018 o 18:04, J.F. pisze:

> https://www.msn.com/pl-pl/zdrowie/nasze-zdrowie/uwag
a-wafle-ryżowe-są-trujące/ar-AAwgi4O

Typowy tekst pisany przez nędznego dziennikarzynę. Dużo dymu, brak
konkretów i całkowita ignorancja w temacie.

P.P.

6. Data: 2018-09-13 14:17:06

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> trutką na szczury, albo uprawiaja na jakims podejrzanym polu.
>
> No bo chyba do produkcji wafli nie uzywa sie arsenu ?

Jak można serio traktować artykuł, który w tytule ma "wafle ryżowe są
trujące", natomiast w jego toku niechcący dowiadujemy się, że właściwie
chodzi o zawartość arsenu w ogóle w ryżu i jego przetworach?
Poza tym - czy Chińczycy masowo umierają z powodu zatrucia arsenem? Albo
jakikolwiek inny naród, który w podstawie żywienia ma ryż?

Ewa

7. Data: 2018-09-13 16:01:45

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Paweł Pawłowicz napisał:

a-wafle-ryżowe-są-trujące/ar-AAwgi4O

> Typowy tekst pisany przez nędznego dziennikarzynę. Dużo dymu,
> brak konkretów i całkowita ignorancja w temacie.

Nie od dzisiaj wiadomo, że ryż ma zdolność akumuklacji arsenu. Kilka
razy więcej się tego pierwiasta gromadzi, niż w innych roślinach.
Z kolei jęczmień ma w tkankach większe stężenie ciężkiej wody w wodzie,
niż wszędzie w otoczeniu (a to już jest trudniejsza sztuka biochemii).

Dziennikarzyna zadając pytanie "w czym problem?", mógłby sam dociec
i zreferować czytelnikom o co chodzi. Bo jeśli ktoś nierozsądnie ustali
takie same normy dla całej żywności, a ryż przekracza je *tylko* kilka
razy, to przecież wszystko w porządku. Za chwile być może dowiemy się,
że migdały kilkadziesiąt razy przekraczają normę cyjanowodoru ustaloną
(na przykład) dla pszenicy.

Jarek

--
Usypianie extra proszkiem,
Uduszenie przez pończoszkę,

8. Data: 2018-09-13 16:06:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Poza tym - czy Chińczycy masowo umierają z powodu zatrucia arsenem?
> Albo jakikolwiek inny naród, który w podstawie żywienia ma ryż?

Nie, ale jakieś 150 lat temu Europejczycy masowo zatruwani byli arsenem,
bywa, że i śmiertelnie. Jedyny dostępny wtedy zielony barwnik zawierał
sole tego pierwiastka. Może i do dzisiaj niektórzy mają w domu prababciny
zielony fatałaszek. Zresztą sprawa dotyczy nie tylko tkanin, wiele sprzętów,
w tym kuchennych, również zieleniała za sprawą arsenu. Szczegółowe badania
wszystkiego, z czym się na co dzień stykamy, to bardzo nowa sprawa. Stąd
czasem przegięcie norm w drugą stronę.

Jarek

--
słono świeci samotność
i barwę ma zieloną

9. Data: 2018-09-13 17:04:40

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Sep 2018 11:15:05 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):
a-wafle-ryżowe-są-trujące/ar-AAwgi4O

> Typowy tekst pisany przez nędznego dziennikarzynę. Dużo dymu, brak
> konkretów i całkowita ignorancja w temacie.

Ale temat jednak jest, skoro Szwedzi ostrzegaja.

J.

10. Data: 2018-09-13 17:07:04

Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12 Sep 2018 20:28:56 GMT, XL napisał(a):
a-wafle-ryżowe-są-trujące/ar-AAwgi4O

> Nie wiem, kto toto jadł. Przecież toto po pierwszym ,,gryzie" przyprawia o
> torsje. Paskudztwo nad paskudztwami!

A ja bardzo lubie. Nawet za bardzo :-)

> Raz kupiłam, nadgryzłam - poszło dla ptaków. Tyle, że teraz mam poczucie
> winy, że ptaszki arsenem trułam :-(

Ale skad ten arsen ... moze nie ma sie czym przejmowac - ryz wroblom
nie szodzi, a specjalnie go chyba do wafli nie dosypuja ..

J.

jabłka
Moje kuchenne ,,teorie" ?
co z tą jarzębiną