Arytmia serca

1. Data: 2003-02-02 13:19:22

Temat: Arytmia serca
Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Od pewnego czasu obserwuję niepokojące objawy ze strony serca - ból dość
częsty, niezwiązany z wysiłkiem fizycznym, ból pleców po lewej stronie /tak
jakby promieniowało od serca/, oraz nieprawidłowe bicie /mam wrażenie że co
jakiś czas jest pojedyńcze, jakby dodatkowe, mocne ale nierówne uderzenie
serca/. Właściwie takie nieprawidłowości związane z biciem pojawiły się już
na początku średniej szkoły /teraz mam 23 lata/, ostatnio jednak nasiliły
się bóle i taki ogólny niepokój więc poszłam do lekarza, który po obejrzeniu
EKG i osłuchaniu wypisał tylko Aspargin. Podejrzewam że to nasilenie
związane jest z trybem życia jaki prowadzę /dużo pracy i stresu, mało
odpoczynku/.

Chcąc sobie pomóc próbuję rzucić palenie. Od 5 dni żuję gumy Nicorette.
Fizycznie czuję się dość dobrze, z tym że od 3 dnia niepalenia obserwuję
dziwną rzecz - pojawiły się znowu te nierówne bicia ale ze znacznie większą
częstotliwością /nawet co kilkanaście sekund/. I to mnie zastanawia.. Skąd
takie objawy? Przecież gdy nie palę powinno być tylko lepiej. Poza tym
ciekawi mnie czy mogę mieć jakieś nieprawidłowości w sercu i jakie badania
by to wykazały/wykluczyły.

Z góry dzięki za Wasze rady, przepraszam za laicki opis ;)

Pozdr
Majka

2. Data: 2003-02-02 13:28:24

Temat: Re: Arytmia serca
Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> EKG i osłuchaniu wypisał tylko Aspargin. Podejrzewam że to nasilenie
> związane jest z trybem życia jaki prowadzę /dużo pracy i stresu, mało

Cześć!
Zaburzenia rytmu ( jeżeli nie ujawniły się w EKG) można zdiagnozować przy
pomocy Holtera ( 24-godzinny zapis rytmu serca) , a jeżeli nie masz
codziennie tych zaburzen to " rejestrator zdarzeń", który pacjent dostaje na
2-3 tygodnie i włącza jedynie w momencie zaburzeń ( posiada on tzw. pamięć
wsteczną).
Bardzo często zaburzenia rytmu występują przy niedoborze magnezu (stąd
Aspargin).

Pozdrawiam
Szanna

3. Data: 2003-02-02 13:52:21

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szanna" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
na
> 2-3 tygodnie i włącza jedynie w momencie zaburzeń ( posiada on tzw. pamięć

OK, ale lekarz nie skierował mnie na takie badania, czy więc można zrobić je
na własny koszt?

> Bardzo często zaburzenia rytmu występują przy niedoborze magnezu (stąd
> Aspargin).

Magnez mam w porządku, robiłam morfologię.

Pozdr
Majka

4. Data: 2003-02-02 14:30:19

Od: "Szanna" <n...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> OK, ale lekarz nie skierował mnie na takie badania, czy więc można zrobić
je
> na własny koszt?

Holter jest dostępny w większości prywatnych przychodni( ok. 80 pl).
Jeżeli chodzi o rejestrator zdarzeń, to gorsza sprawa ( bardzo mało placówek
jest w jego posiadaniu). Czy jesteś może z W-wy?

pozdrawiam
Szanna

5. Data: 2003-02-02 15:33:40

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
placówek
> jest w jego posiadaniu). Czy jesteś może z W-wy?

Niestety nie /Białystok/. Czyli mam się udać prywatnie do kardiologa czy
poszukać jakiejś prywatnej przychodni? nie wiem czy u nas taka jest.

Dzięki
Majka

6. Data: 2003-02-02 15:34:38

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli mam się udać prywatnie do kardiologa czy
> poszukać jakiejś prywatnej przychodni? nie wiem czy u nas taka jest.
>
> Dzięki
> Majka

tzn nie wiem czy jest prywatna przychodnia kardiologiczna :)

7. Data: 2003-02-02 16:01:04

Temat: Re: Arytmia serca-magnez
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Feb 2003 14:52:21 +0100, "Majka" <m...@o...pl> wrote:

>Magnez mam w porz?dku, robi?am morfologi?.

I ile wynosil poziom magnezu ?

dradam

8. Data: 2003-02-02 16:14:20

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> I ile wynosil poziom magnezu ?

0.80mmol/l

Majka

9. Data: 2003-02-02 16:29:29

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 2 Feb 2003 17:14:20 +0100, "Majka" <m...@o...pl> wrote:

>Uzytkownik "dradam" <x...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

>0.80mmol/l

Wyglada prawidlowo. Nie ma rady - trzeba bedzie zrobic Holtera. No i
ETT (exercise tolerance test - nie do wykrycia choroby wiencowej , ale
aby sprawdzic czy arytmie znikaja przy wysilku).

Pozdrawiam

dradam

10. Data: 2003-02-02 16:49:18

Od: "Majka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma rady - trzeba bedzie zrobic Holtera. No i
> ETT (exercise tolerance test - nie do wykrycia choroby wiencowej , ale
> aby sprawdzic czy arytmie znikaja przy wysilku).

Dzieki. Gdzie mam sie w takim razie udac? Prywatnie do pierwszego lepszego
kardiologa czy do prywatnej przychodni?

Majka

Bolesne guzki na stopach
Jak dziala wegiel leczniczy