Arytmia - usuwanie przyczyn czy skutków

1. Data: 2003-06-03 16:22:53

Temat: Arytmia - usuwanie przyczyn czy skutków
Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od okolo 2 miesiecy mam arytmie serca.
Po roznych badaniach okazalo sie ze wszystkie wyniki badania krwi są
swietne, jedynym zlym wynikiem jest EKG.
Kardiolog przepisal mi Biosotal.
Po zazyciu dwuch tabletek arytmia ustala.
Na tabletkach napisano ze nie wolno ich odstawiac, czyli ze trzeba brac je
cale zycie.
To ze po tych tabletkach arytmia ustala to nie oznacza przeciez ze mialem za
malo biosotalu w organiznmie.
Jakas przyczyna musi byc, przeciez jeszcze 2 miesiace temu nie mialem
arytmii.

Czy wspolczesna medycyna nie chce, czy nie jest w stanie znalezc i usunac
przyczyny takiej arytmii.
Ja jako inzynier przyzwyczajony jestem do tego ze znajduje sie przede
wszystkim przyczyne usterki.

Ciekaw jestem co powiedzial by na to moj Kardiolog gdyby zglosil sie do mnie
z samochodem w ktorym z jednego kola uchodzi powietrze.
Powietrze moze uchodzic przez wentyl, przebita opone lub przez skorodowana
felge.
Ja sprawdzil bym wentyl - OK, opona - OK, korozyjnosci felgi juz bym nie
sprawdzal tylko sprzedal mu specjalna reczna pompke do kola, ktora
codziennie trzeba napompowac kolo i juz sie jezdzi.
Pompke niestety co miesiac trzeba kupowac nowa bo sie zuzywa, ale tylko na
talon otrzymany ode mnie.
Wizyta u mnie kosztuje ok 50 zł.
W instrukcji do pompki napisane bedzie że odstawienie pompowania chociazby
na jeden dzien uniemozliwi napompowanie kola w dniu nastepnym ale jesli
bedzie regulrnie pompowal to bedzie mogl tym samochodem jezdzic cale zycie.
Oczywiscie znajda sie tacy ludzie ktorzy wiedza że powietrze uchodzi przez
skorodawany metal i beda to udowadniac wszem i wobec. My, wlasciciele
warsztatow oglosimy ich szarlatanami, bo powietrze nie moze przeciez
przechodzic przez metal. Bedziemy miec na to badania i atesty naukowe.

Itd itp...

Jesli uwazacie że w medycynie nie jest wcale tak jak w przytoczonym
przykladzie to bede bardzo wdzieczny za przytoczone argumenty.

2. Data: 2003-06-03 17:11:18

Temat: Re: Arytmia - usuwanie przyczyn czy skutków
Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jesli uwazacie że w medycynie nie jest wcale tak jak w przytoczonym
> przykladzie to bede bardzo wdzieczny za przytoczone argumenty.

Witam!
Porownanie czlowieka do samochodu, a serca do kola w tym ostatnim jest
zbytnim skrotem myslowym. (jak dla mnie)
Po pierwsze jesli mialbys arytmie nieistona z punktu widzenia klinicznego
(powiedzmy skurcze nadkomorowe dodatkowe, pojawiajace sie sporadycznie , np
1-5 w ciagu dnia w zapisie Holterowskim (powiedzmy taka sytuacja gdy
cisnienie w kole spada o 10% w ciagu roku), nie musialbys nic z tym robic.
Tj zadnych lekow (nie kupujesz pompki do kola). Tak samo w samochodzie - nie
robilbys nic z kolem , bo bys tego wogole nie zauwazyl ze powietrze
uchodzi...
Ale sytuacja moze byc inna ciezka arytmia, nie poddajaca sie leczeniu
farmakologicznemu, nie dajaca sie umiarowic podczas kardiowersji etc - a w
przypadku kola w aucie - dziura srednicy 5 cm. Zebys nie wiem jak mial
wydajna pompke , dmuchajac kolo przez wentyl nie utrzymasz cisnienia w
oponie (jest bezuzyteczna). Co robisz - kupujesz nowe kolo / opone (nie
spierajmy sie co do terminow). A co z sercem? Idziesz do pierwszego lepszego
szpitala i myslisz ze znajdziesz nowe? "od krolika, swini", zmarlego
czlowieka? nawet gdybys mial szczescie i trafil na 1 miejsce w kolejce
oczekujacych to o ile do auta mozesz wziac od biedy opone z innym bieznikiem
a jak wezmiesz serce niezgodne grupowo w ukladzie HLA to Twoj organiz je
odrzuci... a jak znajdziesz "zgodne w ukladzie HLA" to i tak bedziesz musial
brac leki - inne niz biosotal , a mianowicie leki immunosupresyjne ktore
"zabezpiecza Cie" przed odrzutem przeszczepu...
To taka sytuacja jak powiedzmy kolo z bieznikiem minimalnie rozniacym sie od
pozostalych - w sytuacji dokladnej kontroli drogowej - policjant nawet nie
zauwazy ze masz inny bieznik i nie wlepi Ci mandatu. I jeszcze jedno na
koniec....
Wrzuc w byle wyszukiwarce haslo arytmia i poszukaj przyczyn.....
Wrzuc w wyszukiwarce haslo "uchodzace powietrze z kola" i znajdziesz tylko
3 - nieszczelny wentyl, dziurawa opona, dziurawa felga (no moze jeszcze
nieszczelnosc na polaczeniu opony z felga....)
Porownaj sobie ilosc przyczyn wywolujacych arytmie i ilosc przyczyn
wywolujacych "nieszczelnosc kola"...
A co do postepowania - w jednym sie zgodze - leczenie i naprawa sa bardzo
podobne....
Glownym zalozeniem w leczeniu jest usuniecie przyczyny powodujacej chorobe,
jesli sie nie da - leczymy objawowo - czyli minimalizujemy skutki choroby
czy jej objawy. Czyli najpierw staramy sie znalezc przyczyne nieszczelnosci
kola potem ja usuwamy np zmieniajac wentyl. Ale jesli nie ma nigdzie nowych
wentyli, opon, czy felg , albo nawet gotowych kol (nowa felga, wentyl,
opona) a mamy do dyspozycji pompke - wtedy dmuchamy , dmuchamy, dmuchamy...
I na koniec jedna zasadnicza roznica - nic sie nie stanie jak ujdzie Ci
powietrze z kola - najwyzej pospacerujesz...
Ale jak przestanie Ci bic serce.... Sam sobie odpowiedz
Pozdrawiam - Andrzej (a grupowiczow przepraszam ze tak rozwlekle)

3. Data: 2003-06-03 19:12:05

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Od okolo 2 miesiecy mam arytmie serca.
(...)
> Na tabletkach napisano ze nie wolno ich odstawiac, czyli ze trzeba brac je
> cale zycie.
(...)

na pewno?
a nie przypadkiem, ze nie mozna odstawic nagle?

4. Data: 2003-06-03 19:51:23

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 3 Jun 2003, Tomasz wrote:

> Czy wspolczesna medycyna nie chce, czy nie jest w stanie znalezc i usunac
> przyczyny takiej arytmii.
> Ja jako inzynier przyzwyczajony jestem do tego ze znajduje sie przede
> wszystkim przyczyne usterki.

pisalem w innym postingu innej osobie na ten temat wyczerpujaco.
Poszukaj w jakims archiwum i zapoznaj sie, dotyczy dokladnie
Twojego problemu i odpowiada na pytanie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

5. Data: 2003-06-04 12:29:48

Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisal
> pisalem w innym postingu innej osobie na ten temat wyczerpujaco.
> Poszukaj w jakims archiwum i zapoznaj sie, dotyczy dokladnie
> Twojego problemu i odpowiada na pytanie
Dzieki za odpowiedz, chetnie zapoznam sie z omawianym postem na ten temat.
Twoich wypowiedzi na tej grupie jest jednak sporo i nie wiem jak znalezc
odpowiedni.
Czy móglbym prosic o nieco szczególów np orientacyjna data czy to bylo w
maju czy w kwietniu,
moze tytul tematu?
Z góry dziekuje.

6. Data: 2003-06-04 21:36:08

Od: "mrMool" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

| moze tytul tematu?
| Z góry dziekuje.

zobacz tutaj
http://groups.google.pl/groups?q=arytmia+group:pl.sc
i.medycyna+group:pl.sci.
medycyna&start=10&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&inlang=pl&group
=pl.sci.medycyna&selm=c4
0a7u8uc2oj80eomqfomv8930b0632gar%404ax.com&rnum=14

mrMool
"mój mózg to mój drugi ulubiony organ..."

tylko na was moge liczyc
choroba odzwierzeca ?
Re: lekarz - psychiatra
Re: lekarz - psychiatra