AspAT (37) U/I - 50

1. Data: 2001-11-27 21:29:10

Temat: AspAT (37) U/I - 50
Od: b...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

Proszę o krótkie wyjaśnienie zanim udam się do lekarza.
Zrobiłem badania i jedno odbiega od normy, a mianowicie AspAT mam 50.
Mam pytanie co to jest ten AspAT i jaka może być przyczyna że występuje
u mnie powyżej normy. Do lekarza zgłosić się mam po powtórnym badaniu.
Dodam jeszcze że rok temu było wszystko w porządku.
Pozdrawiam Zbigniew Ruski

2. Data: 2001-11-28 12:22:25

Temat: Re: AspAT (37) U/I - 50
Od: "aga" <o...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Enzymy wątrobowe

AST (inaczej: dehydrogenaza asparaginowa, AspAT, SGOT)

wartości prawidłowe: (w zależności od laboratorium)

a.. poniżej 19-50 U/l

wzrost

a.. w każdym przypadku martwicy komórek watroby (hepatocytów)
b.. w przypadku martwicy komórek mięśnia sercowego (np. zawał serca)
c.. uszkodzeniu lub martwicy komórek mięśni szkieletowych (np. po
intensywnym treningu siłowym)

spadek

a.. nie ma klinicznego znaczenia
sprawdź na stronie
http://zdrowie.medicentrum.pl/ed/0/do/examinations/b
lood/?f=kri1

aga

3. Data: 2001-11-28 12:32:23

Od: "Piotr" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AspAt > ALAT swiadczy o nadużywaniu alkoholu
ASPAT/ALAT > 2 to alkoholizm

4. Data: 2001-12-03 07:44:38

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko się zgadza, jeszcze by trzeba Zbigniewowi powiedzieć, że wzrost do
50U jest niewielki, i w związku z tym dodatkowo trudny w interpretacji. Bo
po wyjaśnieniach Agi to on biedaczek się już na marach widzi.
Jak tam inne badania?
----------------
Krzysiek, FEBP
----------------
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

5. Data: 2001-12-03 18:23:09

Od: b...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

NakaiSuzuki napisał(a):

> Wszystko się zgadza, jeszcze by trzeba Zbigniewowi powiedzieć, że wzrost do
> 50U jest niewielki, i w zwišzku z tym dodatkowo trudny w interpretacji. Bo
> po wyjaśnieniach Agi to on biedaczek się już na marach widzi.
> Jak tam inne badania?
> ----------------
> Krzysiek, FEBP
> ----------------
> Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porzšdnie

Martwie sie Krzysiu. Wszystkie badania pozostale jakie mi wykonano sa w
porzadku. (krew, mocz)Powtorne badanie za tydzien
Pozdrawiam Zbyszek

6. Data: 2001-12-04 08:51:10

Od: NakaiSuzuki <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

b...@g...pl wrote in news:3C0BC30D.F08CEB6D@gr.pl:

> Martwie sie Krzysiu. Wszystkie badania pozostale jakie mi wykonano sa w
> porzadku. (krew, mocz)Powtorne badanie za tydzien
> Pozdrawiam Zbyszek
Myślę (chociaż nie wiem), że z martwieniem się można poczekać. Przynajmniej
do powtórnego badania.

Krzysiek, FEBP
Jeśli nie wiesz co robisz, rób to porządnie

ZLE CIALO
normy sanepidu
Badanie histopatologiczne
Co wy na to??