Re: Atak policji na gabinet/y ginekologiczny/e dokonujacy aborcji

1. Data: 2000-02-09 18:38:55

Temat: Re: Atak policji na gabinet/y ginekologiczny/e dokonujacy aborcji
Od: ---monika--- <t...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gwidon Naskrent <n...@h...amu.edu.pl> napisal:
On Tue, 8 Feb 2000, ---monika--- wrote:

> Aby zostac ksiedzem trzeba miec powolanie. To nie jest tylko i wylacznie
> urzad ustanowiony przez ludzi. Kobiety powolan nie maja. I Kosciol o tym
> wie, dlatego nie udziela im sie swiecen kaplanskich (bo czasem ludzie moga
> siie pomylic w odczytaniu swojego powolania). Ale nierozsadnie jest mowic,

/Wiec mezczyzni nie moga sie pomylic w odczytaniu?

Moga. Z kobietami sprawa jest prosta. Skadinad wiadomo, ze powolan do
kaplanstwa nie maja - nie trzeba wiec sobie zawracac glowy swieceniami
dla nich. W przypadku mezczyzn - powolanie jest mozliwe, choc moze byc
blednie rozpoznane. Ale za to nie tak szybko sie zostaje ksiedzem.
Wydaje mi sie, ze to zabiera jakies 7-9 lat. Jest sporo czasu, zeby
dobrze rozwazyc sprawe i rozeznac sie w swoim zyciowym powolaniu.

/Widze 'ludzie' a rozumiem 'kobiety'.

I o czym to swiadczy? :-)

> ze kobiety sa tu pokrzywdzone przez Boga, bo nie maja powolan. To tak jak
> by powiedziec, ze mezczyzni sa pokrzywdzeni - bo nie zachodza w ciaze.
> Plci sie roznia pod roznymi wzgledami i tyle.

/Ciaza jest zjawiskiem naturalnym, a powolanie (cokolwiek by to nie bylo) -
/paranaturalnym i subiektywnym. Nie widac go np. po brzuchu.

Kazda z tych rzeczy jest przypisana do plci. Skoro istnieja procesy
zwiazane z fizjologia, ktore roznicuja obie plci, czemu nie mialo by byc
zroznicowania w (hmm.. mam klopot ze znalezieniem stosownego terminu..)
w duchowej sferze zycia czlowieka?

> Nie jest sprzeczna. Jest prosta. Seks sluzy: prokreacji - ale nie tylko -
> stad moj protest na Panskie "sprowadza do warstwy prokreacyjnej", dawaniu
> sobie nawzajem przyjemnosci, dzielenie sie soba. Wszystkie te elementy
> powiiny isc razem. Panu sie nie podoba, ze Kosciol sprzeciwia sie
> oddzieleniu seksu od prokreacji wiec szuka Pan bledu w naukach KK.

/Kosciol sprzeciwia sie rowniez oddzieleniu prokreacji od seksu :-)

Fakt :)

/Seks moze i nie sluzy tylko prokreacji, ale to nie zmienia faktu ze jest
/przez nia zdominowany. Skoro uzywanie sztucznej antykoncepcji jest
/grzechem, bo nie prowadzi do zaplodnienia (i zostaje sama przyjemnosc :),
/oczywistym jest ze przyjemnosc osobno nie moze sie ostac.

Nie zupelnie tak. Kosciol sprzeciwia sie celowemu unikaniu ciazy. Zdarza
sie jednak, ze para jest nieplodna z przyczyn zdrowotnych. Wowczas seks
nie jest zwiazany z prokreacja - ale moze w dalszym ciagu sluzyc wyrazaniu
milosci i Kosciol sie temu nie sprzeciwia.

pozdrawiam -- monika

ps. Dawno Cie Gwidonie nie widzialam na psr :).
_ _ ____________
( ! )onika__________|rochimczuk
_______________________________
http://info.fuw.edu.pl/~trochim

2. Data: 2000-02-10 07:54:09

Od: "Wiesio" <w...@w...kki.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juz nie moge :))))) super bezsensowne odpowiedzi nie zgodne z prawda, z
rzadnym dokumentem katolickim. Plci sa zroznicowane przez Boga w swerze
duchowej - mezczyzna jest wyrozniony, gdyz otrzymuje powolania od Boga i
przekazuje slowo Boze, ktorego kobieta powinna sluchac. Z tym seksem - super
bzdura - nie ma takiego przyzwolenia przez KK,

Wiecej na posty dzieci nie odpowiadam.

co to moze byc?
Blilrubina
Konikotomia ?