Atkins-sól

1. Data: 2003-09-16 07:32:46

Temat: Atkins-sól
Od: "perfidia" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc! Dzis zaczelam Atkinsa i mam pytanko odnośnie soli. Skoro nie ma jej w
spisie w Fazie Wprowadzajacej to moge jej uzywac czy nie? Widze tez pewna
niekonsekwencje. W 4 zasadzie FW dr Atkins napisał ze nie mozna jesc zadnych
owocow. Tymczasem w jego przykladowym menu jest awokado!? Jak to wyjasnic?
Poza tym czy w tej fazie moge jesc kabanosy skoro nie ma ich na liscie? I
czy moge w ramach tych 3 szklanek jesc rozne warzywa z polecanych tzn czy
moge mieszac w salatce salate z ogorkiem itp.
Pozdrawiam perfidnie

2. Data: 2003-09-16 08:07:28

Temat: Re: Atkins-sól
Od: Hafsa <h...@p...onet.itd.> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik perfidia napisał:

> Czesc! Dzis zaczelam Atkinsa i mam pytanko odnośnie soli. Skoro nie ma jej w
> spisie w Fazie Wprowadzajacej to moge jej uzywac czy nie?

Mozesz uzywac,ale w malych ilosciach a z czasem sam(-a) dojdziesz do
wniosku-ze jest za slone...

Widze tez pewna
> niekonsekwencje. W 4 zasadzie FW dr Atkins napisał ze nie mozna jesc zadnych
> owocow. Tymczasem w jego przykladowym menu jest awokado!? Jak to wyjasnic?

A na oliwki nie zwrocilas(-les) uwagi?
Zawieraja sporo tluszczu a malo wegli B 2 T 15,3 W7,4 kcal 161 Wiec
zjedzenie 50 g awokado to jakies nie cale 4 g wegli a tluszczu 7,6.

> Poza tym czy w tej fazie moge jesc kabanosy skoro nie ma ich na liscie? I

No pewnie, moze amerykanie nie znaja kabanosow?

> czy moge w ramach tych 3 szklanek jesc rozne warzywa z polecanych tzn czy
> moge mieszac w salatce salate z ogorkiem itp.

Jak ci smakuej ,tak jedz.

Hafsa

3. Data: 2003-09-16 09:15:39

Od: KOMINEK <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"perfidia" <p...@i...pl> wrote in

> Poza tym czy w tej fazie moge jesc kabanosy skoro nie ma ich na liscie?

A pewnie, ze mozna.
Wylacznie(!) wieprzowe. Drobiowych, choc smaczniejsze, niestety nie mozna.
Podobnie jest z parowkami. Niestety nie pamietam dlaczego. Przeczytalem o
tym na jakims forum odnosnie diety niskoweglowodanowej.
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl

"A kto sie kurwa dowie?" - Bill Clinton

4. Data: 2003-09-18 09:08:01

Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KOMINEK" <k...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Podobnie jest z parowkami. Niestety nie pamietam dlaczego. Przeczytalem o
> tym na jakims forum odnosnie diety niskoweglowodanowej.

Można i takie i takie - drobiowe po prostu mają trochę więcej węglowodanów
;)

A.

5. Data: 2003-09-18 09:11:20

Od: KOMINEK <k...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> wrote in

> Można i takie i takie - drobiowe po prostu mają trochę więcej
> węglowodanów ;)

Ano widzisz.
Masz jakies konkretne dane na ten temat?
Chcialbym wiedziec, ile moge zjesc ;)
--
KOMINEK [uowca uosi]
Skargi, wnioski, propozycje: k...@e...pl
G-Gadu-1209534 [czynne cala dobe]

Moge przepraszac, ale nie zmienie swojego zachowania

6. Data: 2003-09-18 10:19:17

Od: "Krystyna*Opty*" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> wrote in

> Ano widzisz.
> Masz jakies konkretne dane na ten temat?
> Chcialbym wiedziec, ile moge zjesc ;)

http://www.zdrowezycie.pl/Interaktywne/kalkulator/As
p/WszystkieProdukty.asp

7. Data: 2003-09-18 10:46:36

Od: "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Gruby Jendrek" <s...@p...onet.pl> wrote in

> Ano widzisz.
> Masz jakies konkretne dane na ten temat?
> Chcialbym wiedziec, ile moge zjesc ;)

I tu się pojawia problem często ignorowany w dyskusjach (ale dostrzegany na
forum alt.support.diet.low-carb) - otóż różne wędliny maja bardzo różny
skład a co za tym idzie różną zawartość węglowodanów. Całkowitą bzdurą jest
podawanie że kabanosy mają tyle a szynka tyle węglowodanów. Na niektórych
wędlinach paczkowanych lepszych dostawców wartości BTW są podawane wprost
(np. jeśli mnie pamięć nie myli na produktach "Morlin") - te są chyba w
miarę godne zaufania - na innych możemy prześledzić skład - bardzo często
jest tam cukier lub cukry, ewentualnie enigmatyczna informacja "zawiera" lub
"nie zawiera" cukru(ry) - tych raczej nie polecam. Najgorzej z wędlinami
kupowanymi na wagę - tutaj niestety trzeba obrać jakiś plan działania - albo
kupujemy produkty producenta którego wartości znamy z wędlin paczkowany
(technologia wytwarzania (poza konserwantami) jest przeważnie taka sama),
albo jemy wędliny tzw. domowe (czyli od chłopa lub ze sklepów które
gwarantują minimalny stopień przetworzenia), albo po prostu ufamy własnemu
smakowi i jeżeli coś smakuje nienaturalnie lub podejrzanie to po prostu tego
nie jemy (o dziwo przynajmniej w moim przypadku metoda dosyć skuteczna). Co
do kabanosów - wszystkie wędliny drobiowe z natury wymagają większego
przetworzenia oraz większej ilości dodatków (cukry, mąka) aby w smaku
zbliżyć się do "naturalnych" wieprzowych - stąd ich gorsza (dla Atkinsa)
przydatność do spożycia, jednak z tego co pamiętam to maksymalna wartość W
dla kabanosów drobiowych wynosiła około 8g/100 - a są raczej lekkie. No i
ostatnia chyba istotna uwaga - nie kupować byle chłamu który kosztuje małe
pieniądze, przypomina z wyglądu daną wędlinę ale w środku ma nieokreśloną,
zmieloną masę. Takie coś omijam z daleka.

Trzy krotkie zdania nt. cukrzycy
Gdzie kupic ECA ?
dlaczego tyje? - podejscie drugie;)
Dieta cholesterolowa