Avalon

1. Data: 2011-02-20 10:12:04

Temat: Avalon
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Bo czymze byloby nasze zycie bez iluzji i marzen...
:)

Avalon - celtycki raj lub kraina zmarłych (wyspa na mitycznym Oceanie
Zachodnim), zwana inaczej Ziemią Kobiet, Wyspą Jabłek lub Wyspą
Jabłoni. Trwa tam nieustanna wiosna, panuje nienaruszalny pokój,
choroby nie mają dostępu do jej brzegów, a ziemia jest tak urodzajna,
że szczęśliwcy, którzy dotarli do Avalonu, nie muszą troszczyć się o
jej uprawianie, gdyż sama dostarcza wszystkich potrzebnych warzyw i
owoców. Ci, którzy zasłużyli na pośmiertny żywot wieczny, przebywają
tam, zażywając rozkoszy stołu i łoża.

Legenda mówi, że właścicielkami wyspy są piękne kobiety, czarodziejki,
które oczekują na przybycie wielkich bohaterów. Dlatego Avalon często
zwany jest także wyspą kobiet. Władczynią jest wieszczka, potrafiąca
przepowiadać przyszłość, natomiast jej mąż jest strażnikiem,
poruszającym się po morzu rydwanem, zaprzęgniętym w potwory morskie.
Jednym z niewielu śmiertelników, którym udało się odnaleźć mityczną
wyspę, jest według mitologii celtyckiej żeglarz Bran, któremu ukazała
się wiedźma z gałązką jabłoni w ręku. Dała Branowi wskazówki, jak
dostać się na wyspę.

Według legend, król Artur został pochowany (lub nadal żyje) właśnie w
Avalonie. Jest to ponoć również miejsce ukrycia Świętego Graala. Z
tych powodów, od setek lat trwają poszukiwania Wyspy Jabłek.
Utożsamiano ją między innymi z Gotlandią, Mont Saint-Michel i
Glastonbury. Obecnie nazwą tą określa się wyspę Man u zachodnich
wybrzeży Walii. Jej celtycka nazwa to Ellan Vannin.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Avalon_%28mitologia%29
http://www.graal.boo.pl/html/avalon.htm
http://toltec.pl/avalon/index.html

2. Data: 2011-02-20 10:27:56

Temat: Re: Avalon
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Hanka" <c...@g...com> wrote in message
h.googlegroups.com...

Musi to anielice som, a nie takie zwykłe kobiety...

3. Data: 2011-02-20 11:18:06

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 11:12, Hanka <c...@g...com> wrote:
> [...]
> Glastonbury. Obecnie nazwą tą określa się wyspę Man u zachodnich
> wybrzeży Walii. Jej celtycka nazwa to Ellan Vannin.

Roxy Music Avalon
http://www.youtube.com/watch?v=7D6EiQs5KsY&feature=r
elated

4. Data: 2011-02-20 11:19:38

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Glastonbury. Obecnie nazwą tą określa się wyspę Man u zachodnich
> wybrzeży Walii. Jej celtycka nazwa to Ellan Vannin.

albo:
http://www.youtube.com/watch?v=bpA_5a0miWk&feature=r
elated

5. Data: 2011-02-20 11:22:32

Od: "skaldo.~ _|\)" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisał

[...]

-
No tak, stary motyw, a jaki nośny scenariusz...

:o)

zdar
juda.~

Ps. Czy iluzje i marzenia są takim nieco
gorszym zamiennikiem ?

6. Data: 2011-02-20 11:39:57

Od: "skaldo.~ _|\) navalon" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "J-23" <k...@g...pl> napisał

> [...]
> Avalonie. Jest to ponoć również miejsce ukrycia Świętego Graala. Z
> tych powodów, od setek lat trwają poszukiwania Wyspy Jabłek.

Ach te jabłka...
Ach, te dziewczyny...
:o)

zdar
juda.~

7. Data: 2011-02-20 11:57:00

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 12:18, J-23 <k...@g...pl> wrote:
> Roxy Music Avalon
> http://www.youtube.com/watch?v=7D6EiQs5KsY&feature=r
elated

Taak...
Wlasnie od tej piosenki zaczelam dzisiejsze wedrowki :)
Przypomnial mi sie bowiem przecudny zaspiew z jej
refrenu... Avalon...

... i oto okazalo sie, ze w ogole nie znalam tej legendy :)

8. Data: 2011-02-20 11:59:15

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 12:39, "skaldo.~ _|) navalon"

> Ach te jablka...
> Ach, te dziewczyny...

Kces jabusko?
:)

9. Data: 2011-02-20 11:59:25

Od: "scaldo.~ _|\) navalon" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Uzytkownik "Hanka" <c...@g...com> napisal

> [...]
> Przypomnial mi sie bowiem przecudny zaspiew z jej
> refrenu... Avalon...
>
> ... i oto okazalo sie, ze w ogole nie znalam tej legendy :)

Ciekawe, jak jest stara...

zdar
juda.~

10. Data: 2011-02-20 12:00:20

Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 20 Lut, 12:22, "skaldo.~ _|)"

> Ps. Czy iluzje i marzenia sa takim nieco
> gorszym zamiennikiem ?

Ale zamiennikiem czego?
Czy siebie wzajemnie?
Bo nerozumim pytania.