Ayurveda - pytanie.

1. Data: 2003-01-09 10:10:58

Temat: Ayurveda - pytanie.
Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie!
Mam pytanie, czy ktos orientuje sie, czy sa w Polsce lekarze zajmujacy sie
ayurveda?
Pozdrawiam,
Grzegorz.

2. Data: 2003-01-09 11:19:16

Temat: Re: Ayurveda - pytanie.
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl napisał/a

> Witam serdecznie!
> Mam pytanie, czy ktos orientuje sie, czy sa w Polsce lekarze zajmujacy
> sie ayurveda?

Dlaczego ajurvedą mieliby się zajmować lekarze? Szukaj u wróżek i
bioenegroterapeutów raczej.

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

3. Data: 2003-01-09 12:40:27

Od: t...@...pl (wasaty) szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl wrote:

> Witam serdecznie!
> Mam pytanie, czy ktos orientuje sie, czy sa w Polsce lekarze zajmujacy sie
> ayurveda?
> Pozdrawiam,
> Grzegorz.

> --Wrszwie istnieje cetrum medycyny ayurwedyjskiej, gdzie przyjmuja zarowno
lekarze hinduscy jak i polscy. Niestety nie nzam adresu, ale beda go znac we
wspolpracujacej z nimi szkole masazu "Daring", (22)8455746
Pozdrowienia Zbyszek

4. Data: 2003-01-10 09:44:35

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego ajurvedą mieliby się zajmować lekarze? Szukaj u wróżek i
> bioenegroterapeutów raczej.

Zadaj to samo pytanie tysiacom lekarzy w USA i w innych krajach na calym
swiecie. Zadaj to pytanie Deepak'owi Chopr'a, ktory spopularyzowal wiedze o
ayurvedzie na zachodzie, bedac endokrynologiem (www.chopra.com). Dlaczego tak
wielu lekarzy w USA zglebia wiedze ayurvedy? (pewnie dlatego, ze pacjenci daja
za male lapowki, a lekarze nie moga dociagnac do pierwszego i probuja jakos
dorobic :) Dlaczego w USA, w wiekszosci osrodkow ayurvedy, trzeba miec dyplom
lekarza aby sie szkolic?
MSPANC

Grzegorz.

PS. Nawet w malych Czechach bez problemu mozna znalezc lekarzy zajmujacych sie
ayurveda:
AŠTÁNGA AJURVÉDA s.r.o. - Dr. George Eassey, O.M.D. - ájurvédská medicína,
konzultace a poradenství
Karlovo nám. 17, budova C, 120 00 Praha 2, tel. 221 986 396, e-mail:
d...@a...com

Dr. Govind RAJPOOT, PhD. - indická masáž vč. dalších procedur, konzultace a
poradenství
Koněvova 110, Praha 3, tel. a fax 264 400 496, e-mail: g...@o...cz

DHANVANTRI - Ájurvédský Institut Praha
Koněvova 110, Praha 3, tel. 264 40 049, e-mail: i...@o...cz

Centrum pro védská studia - informace, ájurvédské masáže
Jílová 290, 155 21 Praha 5 Zličín, tel. 603 973 505, e-mail: p...@v...cz

5. Data: 2003-01-10 09:48:35

Od: g...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> lekarze hinduscy jak i polscy. Niestety nie nzam adresu, ale beda go znac we
> wspolpracujacej z nimi szkole masazu "Daring", (22)8455746
> Pozdrowienia Zbyszek

Wielkie dzieki!
Pozdrawiam rowniez,
Grzegorz.

6. Data: 2003-01-10 10:10:48

Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

g...@p...onet.pl napisał/a

> PS. Nawet w malych Czechach bez problemu mozna znalezc lekarzy
> zajmujacych sie ayurveda:

Zajmujących się homeopatią też jest wszędzie pełno, co w żaden sposób nie
czyni tej metody bardziej wiarygodną :-P

Czy my mówimy o tej samej ajurvedzie, która zakłada, że:
<cyt. copy&paste>
Każdy wg. Ajurwedy zbydowany jest z pięciu elementów: eteru (przestrzeni),
powietrza, ognia, wody i ziemi, tak, jak œwiay zewnętrzny. Jeœli któryœ a
tych elementów jest obecny w œrodowisku, w którym przebywamy, będzie na nas
wpływał, każdy na swój sposób. Te elementy, z których jesteœmy zbudowani
grupujš się. Eter i powietrze tworzš VATA DOSHĘ (kierujšcš ruchem,
oddychaniem, wydalaniem). Woda i ogień - PITTA DOSHĘ (zmiany lub
metabolizm; ciekawe, że żywioły uważane przez nas za zupełnie sprzeczne,
tutaj razem tworzš jednš "siłę"), a woda i ziemia, to KAPHA DOSHA (wzrost,
ochrona). Jednšm z najistotniejszych rzeczy jest to, ze każdy człowiek jest
inny, bo zbudowany z dosh w różnych proporcjach. Dlatego dla każdego
człowieka odpowiednie jest inne leczenie.
Odpowiednio do tego, z jakich kto się składa dosh, przpisywane sš
okreœlone cechy psychiczne i fizyczne.
</cyt.>

Ja tam wolę mimo wszystko, żeby lekarz diagnozował mnie na podstawie
objawów, a nie na podstawie proporcji wody i ognia w organizmie czy na
podstawie chińskiego horoskopu :-)

7. Data: 2003-01-10 13:23:28

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:4d4f.0000089f.3e1e9603@newsgate.onet.pl tako rzecze

> Dlaczego tak
> wielu lekarzy w USA zglebia wiedze ayurvedy? (pewnie dlatego, ze
> pacjenci daja za male lapowki, a lekarze nie moga dociagnac do
> pierwszego i probuja jakos dorobic :)
Nie, chcą zarobić jeszcze więcej na modnym szaleństwie

> Dlaczego w USA, w wiekszosci
> osrodkow ayurvedy, trzeba miec dyplom lekarza aby sie szkolic?
Przy systemie prawnym w USA to nic dziwnego, że się tak zabezpieczają.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

8. Data: 2003-01-11 17:19:20

Od: "jaba" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tam wolę mimo wszystko, żeby lekarz diagnozował mnie na podstawie
> objawów, a nie na podstawie proporcji wody i ognia w organizmie czy na
> podstawie chińskiego horoskopu :-)

Teoria i metodyka wschodniej medycyny jest inna niz naszej.
Nie znaczy to jednak, ze wschodnia medycyna nie dziala.
Chinska akupunktura tez opiera sie na istnieniu
"kanalow energii", ktorych nasza medycyna nie widzi.
Jednak mimo tego akupunktura dziala
i znalazla sobie miejsce nawet w zachodniej medycynie.
Pozdrawiam
jab

Test PAPP-A, gdzie w Warszawie.
Ból w kolanie
Z. Glenarda dla dradam
[ot] gdzie wypozycze lozko rechabilitacyjne?
pierwsza pomoc(hmmm)