BTW co powoduje, że czlowiek staje sie zamożny?

11. Data: 2015-10-22 16:55:05

Temat: Re: BTW co powoduje, że czlowiek staje sie zamożny?
Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znaczy, żeby mieć Królika wśród? - To się mieści w punkcie 5.

Posiadanie przez Królika przyjaciół nie jest działaniem z pogranicza. To
po pierwsze. Ale akurat nie o to mi chodziło. Tacy przyjaciele dobrze
radzą, dużo wiedzą, pożyczą, wesprą.

> Poza tym - o czym zapomniałam - chęć. Trzeba chcieć. Są tacy, którym
> wystarczy względny spokój dla poczucia zamożności i więcej im nie
> trzeba, bo to im do szczęścia wystarczy. Z drugiej strony są i tacy,
> którzy dla zamożności poświęcą nawet rodzinę.

Samo pojęcie zamożności jest bardzo ruchome.

12. Data: 2015-10-22 17:07:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 21 Oct 2015 23:55:19 +0200, Ghost napisał(a):

> Test, jakie wg was są konieczne cechy (może być w procentach wyrażone):
>
> 1. Skłonność do podejmowania racjonalnego ryzyka.

Znam i nieracjonalne.

> 2. Oszczędność - nie chodzi tu o zwykłe ciułanie, ale odruchowe pilnowanie
> kosztów na każdym etapie przedsięwzięcia (dowolnego)

Wystarczy zdrowy rozsądek.

> 3. Nawyk szybkiego działania

To byłoby wręcz zgubne, mondralo. Nic na szybko.

> 4. Kreatywność

Ameryka odkryta.

> 5. "Spryt" - w negatywnym tego słowa znaczeniu, czyli działania nielegalne
> (lub nie fair), lub na pograniczu.

Też.

> 6. Inne

Działania legalne. Vide Kluska. Którego urzędasy oraz ci od nielegalnych
wykończyli :->

> Zachęcam do odpowiedzi, _bardzo_ ciekaw jestem opinii, ja mam swoje i
> odpowiem na końcu, nie chce sugerować bo są one dość specyficzne.

To mówisz, że podzielisz się swoją receptą?
3-]]]

13. Data: 2015-10-22 17:16:12

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2015 04:58:27 -0700 (PDT), s...@g...com
napisał(a):

> Do mrówki się udaj, leniwcze,
> patrz na jej drogi - bądź mądry:
> nie znajdziesz u niej zwierzchnika
> ni stróża żadnego, ni pana,
> a w lecie gromadzi swą żywność
> i zbiera swój pokarm we żniwa.

Bezedura 3-)
Podobnie jak u pszczół. Trutnie są wygryzane 3-))

14. Data: 2015-10-22 19:58:42

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...

użytkownik Ghost napisał:

>Wiadomo, ty nie chcesz, ale ja chcę:

Bierz.

15. Data: 2015-10-22 20:03:00

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

>To mówisz, że podzielisz się swoją receptą?

Swoja kolejnością, nie podałaś swojej.

16. Data: 2015-10-22 20:04:42

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" napisał w wiadomości grup
.pl...

> [...]

>3 (raczej nie oszczędność, a racjonalne wykorzystanie zasobów)
>2
>i na koniec ale nie ostatnie: "przyjaciele"

Trudno oponować.

17. Data: 2015-10-22 20:19:44

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 22 Oct 2015 20:03:00 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

> Swoja kolejnością, nie podałaś swojej.

Kolejność nie ma znaczenia, kole...ś.

18. Data: 2015-10-22 20:24:00

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
e.net...

Dnia Thu, 22 Oct 2015 20:03:00 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "Ikselka" napisał w wiadomości grup
et...

>Kolejność nie ma znaczenia, kole...ś.

Jest zasadnicza. Ale rozumiem, że to zbyt skomplikowane zadanie.

19. Data: 2015-10-22 21:55:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-22 o 16:55, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-10-22 16:00, obywatel FEniks uprzejmie donosi:

> Posiadanie przez Królika przyjaciół nie jest działaniem z pogranicza. To
> po pierwsze.

Przyjaciele było w cudzysłowie, więc nie wiedziałam, jak mam to rozumieć.

> Ale akurat nie o to mi chodziło. Tacy przyjaciele dobrze
> radzą, dużo wiedzą, pożyczą, wesprą.

A to akurat mieści się u mnie w punkcie "umiejętności społeczne" - żeby
wiedzieć, kogo słuchać, komu ufać, z kim się bawić, kogo radzić.

> Samo pojęcie zamożności jest bardzo ruchome.

No właśnie. Od tego należałoby zacząć, dlatego chciałam doprecyzować.

Ewa

20. Data: 2015-10-22 21:56:09

Od: k...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 21 października 2015 23:55:25 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
>
> Zachęcam do odpowiedzi, _bardzo_ ciekaw jestem opinii, ja mam swoje i
> odpowiem na końcu, nie chce sugerować bo są one dość specyficzne.

praca
chociaż jeden taki mi mówił, że zazdrość ;)

kiwiko

Pies goniący z awłasnym ogonem
Samobójcze regiony
Hipokryzja