BYŁO : Korwin-Mikke obraził niepełnosprawne dziecko.

71. Data: 2007-10-18 14:33:47

Temat: Re: BYŁO : Korwin-Mikke obraziłniepełnosprawne dziecko.
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Studio1" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
news:001001c8118a$fefd95d0$0ec1050a@aa98f1773e49f8..
.
> LM pisze {...}

> kulturka

Zostawiłem Ci alternatywę wyboru :-P

> mowi zes glab ostatni i ze masz pojecie o rynku jak UPR. myslisz ze
> ubezpieczyciel ot tak sobie wyczarowal ta kwote? z nieba mu spadla? Za to
> zaplacisz wyzsza skladke na przyszly rok.

Otóżn nie - przy pierwszej szkodzie nie wzrasta :-P

> [...]
>placisz 1000 a dostajesz 27.000 pomyslales chwilke? pomoge ci. Dlatego ze
>firma wyliczyla sobie prosto : ilosc w roku wypadkow z tytulu AC jest X,
>sredni koszt naprawy samochodu jest Y, wystarczy sobie pomnozyc X*Y=Z
>(koszt napraw wszystkich ubezpieczonych AC samochodow w roku). Dalej
>szacowane jest ryzyko i dodawana marza - i cala tajemnica. Pewnie jak tego
>nie zrozumiales zadasz pytanie czemu to pisze - ano pisze to po to ze
>jednak ludzie choruja czesciej niz maja wypadki - wiec ryzyko jest wieksze,
>im wieksze ryzyko tym wieksza skladka. Mowi ci to cos?

Tak - pracowem kilka lat w zarządzie firmy ubezpieczeniowej. I to co piszesz
to duże uproszczenie. Ale załóżmy, że na nasze potrzeby możemy je przyjąć.

A Ty- gdybyś miał choć cień dociekliwości 4-latka - to byś się zapytał - "a
jak to działa w państwowej służbie zdrowia".
Otóż działa dokładnie tak samo - tylko wielokrotnie mniej efektywnie!!!
Wszyscy wpłacają jakąś uśrednioną kwotę, a kto ma wypadek (choruje) ten
dostaje odszkodowanie znacznie wyższe niż ta składka. Więc powiedz mi - czym
to się różni?

Bo chyba nie jesteś tak ograniczony, żeby sądzić że państwo posiada SWOJE
pieniądze i dokłada je do czyjegokolwiek leczenia.

Oczywiście - jest jedna różnica - prywatnie mamy konkurencję która wymusza
zaledwie parę procent marży i właściciela dbającego o dobre zarządzanie, bo
to generuje mu zyski.
Tam - mamy parędziesiąt (paręset?) procent marży (licząc z tym co ukradną i
zmarnują) - a jak jest złe zarządzanie to podnosi się składkę albo nie
realizuje świadczenia. Ciekawe w której firmie ubezpieczeniowej zatrudnili
by na prezesa gościa którego wiedza o finansach jest taka, że nie ma nawet
konta bankowego, a o świecie taka - że nie ma nawet prawa jazdy.

> Szkoda mojego czasu. ja ide zarabiac kase, a ty sie jeszcze pomundruj na
> tematy o ktorych pojecia nie masz w koncu tylko darmozjad z ciebie wg
> korwina

A to niby dlaczego? Pracuję, nie biorę renty (zawiesiłem), prowadzę
działalność gospodarczą. Więc dlaczego jestem darmozjadem?

LM

72. Data: 2007-10-18 16:12:45

Od: a...@o...pl (Studio1) szukaj wiadomości tego autora

LM Pisze:

> Otóżn nie - przy pierwszej szkodzie nie wzrasta :-P

tylko dlatego ze sobie juz to wliczyli w cene :-)

> Tak - pracowem kilka lat w zarządzie firmy ubezpieczeniowej. I to co
> piszesz
> to duże uproszczenie. Ale załóżmy, że na nasze potrzeby możemy je przyjąć.

ufff super zrozumiano... staralem sie pisac prosto.

> [...]
> Wszyscy wpłacają jakąś uśrednioną kwotę, a kto ma wypadek (choruje) ten
> dostaje odszkodowanie znacznie wyższe niż ta składka. Więc powiedz mi -

ano jedna prosta rzecza :-) NFZ nie ma marzy. nie jest ustawione na zysk.
masz pojecie ile razy ceny by wzrosly przy 1) przejeciu tego biznesu przez
prywatne firmy, 2) przy prywatnej sluzbie zdrowia i urynkowieniu cen uslug
medycznych

> Bo chyba nie jesteś tak ograniczony, żeby sądzić że państwo posiada SWOJE
> pieniądze i dokłada je do czyjegokolwiek leczenia.

- no dodaje niestety dodaje... lekarze i pielegniarki dostaja z budzetu 30%
wynagrodzen - to przyklad. Ile kasy poszlo juz na oddluzenia szpitali?

> [...]
> wymusza
> zaledwie parę procent marży i właściciela dbającego o dobre zarządzanie,

- pere procent marzy? gdzie?!!! marza handlowa 30% przy handlu z chinami
400%

> Tam - mamy parędziesiąt (paręset?) procent marży (licząc z tym co ukradną
> zmarnują) - a jak jest złe zarządzanie to podnosi się składkę albo nie
> realizuje świadczenia.

- dyrdymaly

> A to niby dlaczego? Pracuję, nie biorę renty (zawiesiłem), prowadzę
> działalność gospodarczą. Więc dlaczego jestem darmozjadem?

- bo jestes kaleka

Arek

73. Data: 2007-10-18 16:46:37

Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę zaskoczony jestem wyrokiem sądu w sprawie Janusza Korwina-Mikke.
Nie wierzę temu politykowi a i Temida często bywa ślepa.
Ale jeżeli taka jest prawda jak twierdzi Pan Janusz Korwin-Mikke, to
przepraszam za to co tu napisałem, myliłem się i życzę mu aby został posłem,
senatorem, prezydentem a potem królem i będę jemu gorąco kibicował z Londynu
lub innego miejsca w Europie.
A jeżeli jest inaczej, to nie będę złośliwy z życzeniami, mam jedno życzenie
aby do końca życia Pan Janusz Korwin Mikke był zdany na pomoc naszego
państwa opiekuńczego (hehe).
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)
W niedzielę 21 października - to wyborcy ocenią cały UPR i LPR.

74. Data: 2007-10-18 17:10:57

Od: "Bilbo" <b...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Grela (interpio) wrote:
> Trochę zaskoczony jestem wyrokiem sądu w sprawie Janusza
> Korwina-Mikke.
> Nie wierzę temu politykowi a i Temida często bywa ślepa.

Niestety, nie jest ślepa aż tak często, jak powinna być. A powinna być ślepa
zawsze.

Lech

75. Data: 2007-10-18 18:02:03

Od: Marek z Opola <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór,

Nie chciałbym przerywać Panom tak ciekawej dyskusji, dlatego tylko jedno
krótkie offtopiczne pytanie do poniższego fragmentu:

[Studio1]: Za to zaplacisz wyzsza skladke na przyszly rok.

[LM] Otóżn nie - przy pierwszej szkodzie nie wzrasta :-P

A w której to firmie ubezpieczeniowej składka AC nie wzrasta po
szkodzie? Może niektórym grupowiczom taka informacja się przyda...

Pozdrawiam,

Marek z Opola

76. Data: 2007-10-19 07:03:12

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

a...@o...pl (Studio1) wrote in

> tylko dlatego ze sobie juz to wliczyli w cene :-)

Rozumiem, ze nie korzystasz z ubezpieczen prywatnych z uwagi na ich
nieoplacalnosc?

> ano jedna prosta rzecza :-) NFZ nie ma marzy. nie jest ustawione na
> zysk. masz pojecie ile razy ceny by wzrosly przy 1) przejeciu tego

ROTFL ;-)
Zakladasz, ze:
- wszystkie pieniadze wplacane na ZUS trafiaja do sluzby zdrowia i sa
przezaczone na obsluge pacjentow,
- poszczegolne rzedy urzednikow pracuja za darmo?

Gratuluje optymizmu.

> - bo jestes kaleka

Mozesz podac cytat?

e-Shrek

77. Data: 2007-10-19 07:04:20

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek z Opola <...@...pl> wrote in news:ff872i$fss$1@node1.news.atman.pl:

> A w której to firmie ubezpieczeniowej składka AC nie wzrasta po
> szkodzie? Może niektórym grupowiczom taka informacja się przyda...

Mozesz stracic czesc znizek. Zeby zaczac doplacac to trzeba sie troche
postarac ;-)

e-Shrek

78. Data: 2007-10-21 20:52:30

Temat: Zatopił JKM - LPR
Od: "Piotr Grela \(interpio\)" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak jak się spodziewałem, przez JKM i UPR -
LPR nie wejdzie do Parlamentu.
Całkiem prawdopodobne jest, że LPR może pożegnać się z dotacją
dla swojej partii.
Pozdrawiam Piotr Grela (interpio)

79. Data: 2007-10-22 17:53:44

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek z Opola" <...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> A w której to firmie ubezpieczeniowej składka AC nie wzrasta po szkodzie?
> Może niektórym grupowiczom taka informacja się przyda...

W moim przypadku to była Hestia - w zeszłym roku. Miałem wykupiony pakiet
specjalny nissana. Miałem szkodę - i jak się zgłosiłem w następnym roku, to
nadal był pakiet specjalny, bez dopłat. Czyli nie miałem żadnej podwyżki -
to było możliwe przy jednej szkodzie w roku. Być może to nie jest
standardowa procedura Hestii i związana jest z umową generalną z Nissanem -
a może jest inaczej. Mogę się dowiedzieć u agenta.

LM

80. Data: 2007-10-22 18:01:55

Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Studio1" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
.

> tylko dlatego ze sobie juz to wliczyli w cene :-)

> ufff super zrozumiano... staralem sie pisac prosto.

Spoko, spoko - w zarządzie, ale nie jako członek zarządu czy prezes, tylko
jako informatyk ;-)
Ale w papierach miałem - pracownik zarządu firmy :-)

> ano jedna prosta rzecza :-) NFZ nie ma marzy. nie jest ustawione na zysk.

I to właśnie powoduje, że jest totalnie nieefektywne. Bo dla zarządu nie
jest ważne - czy będzie na plus, czy na minus, czy oszczędnie będzie
gospodarować kasą, czy rozrzutnie - patrz choćby pensje pracowników NFZ -
wielkokrotnie wyższe niż gdzie indziej.

> masz pojecie ile razy ceny by wzrosly przy 1) przejeciu tego biznesu przez
> prywatne firmy, 2) przy prywatnej sluzbie zdrowia i urynkowieniu cen uslug
> medycznych

Nie - nie mam pojęcia - sądzę że by relatywnie staniały. Relatywnie - tzn.
gdyby państwo oddało mi do kieszenie to wszystko co zabiera na NFZ, ZUS oraz
tę część podatku, która idzie potem na dopłaty do tych instytucji - to sądzę
że ubezpieczył bym się prywatnie i jeszcze by zostało, i to dużo.

> - no dodaje niestety dodaje... lekarze i pielegniarki dostaja z budzetu
> 30% wynagrodzen - to przyklad. Ile kasy poszlo juz na oddluzenia szpitali?

A że się tak głupio pytam - SKĄD biorą się pieniądze w budżecie? To nie są
państwowe pieniądze (no, może w minimalnej ilości - te z zysków państwowych
przedsiębiorstw) - tylko pieniądze SPOŁECZEŃSTWA zagarnięte przez państwo w
podatkach. Więc to nie państwo zapłaciło pielęgniarkom, tylko ja, Ty,
Kowalski, Nowak... Przy okazji oni wszyscy zrzucili się na kolejne limuzyny
prezesów NFZ, dziwki Leppera, kota Jarosława, psa Dorna, wannę Wassermana -
i parę jeszcze innych rzeczy

> - pere procent marzy? gdzie?!!! marza handlowa 30% przy handlu z chinami
> 400%

Ale to akurat można wyregulować - konkurencją, a w skrajnym przypadku -nawet
przepisami, tak jak jest to np. ze stopami procentowymi.

> - dyrdymaly

Jakie dyrdymały - a niby co się dzieje jak brakuje kasy? Budżet dopłaca.
Czyli MY - dopłacamy za rozrzutność i złe gospodarowanie, jeśli takie się
zdarzy

> - bo jestes kaleka

Obawiam się, że niedokładnie czytałeś tego, z którego próbujesz ironizować

LM

Korwin-Mikke obraził niepełnosprawne dziecko.
Korwin-Mikke obraził niepełnosprawne dziecko.
Psycholog w Warszawie
Slownik elektroniczny angielsko-angielski
Karta parkingowa - a oplaty