« poprzedni wątek | następny wątek » |
1. Data: 2008-12-15 10:04:11
Temat: Babcia nie była spontaniczna"Fundacja Konrada Adenauera należy do najważniejszych zagranicznych
instytucji wpływu działających w Polsce. W minionych kilkunastu latach
silnie oddziaływała na polskich polityków, przyczyniając się pośrednio
do powstania III Rzeczypospolitej w jej obecnym półkolonialnym
kształcie. Określenie to nie jest przesadą, jeśli wziąć pod uwagę
kolosalne zaangażowanie niemieckiego kapitału w polskiej bankowości, w
biznesie i mediach.
Fundacja Konrada Adenauera nie lubi jawności -- najchętniej działa
zakulisowo i w cieniu. Na stronie internetowej FKA
http://www.kas.de/proj/home/home/48/8/index.html daremnie szukać
wymaganych przez prawo informacji o jej władzach, personelu i Polakach
współpracujących z tą instytucją. Nie ma też informacji, ile pieniędzy
wydaje rocznie FKA , co właściwie finansuje i jakie są jej związki z
prominentami polskiego życia publicznego. Jedyną informacją jest wykaz
kilkunastu instytucji, które FKA nazywa swymi partnerami. Na ostatnim
miejscu wymieniono Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau [
http://www.for.org.pl ] Kliknąłem z ciekawości -- i tu zaczyna się
naprawdę interesujący trop. Spróbuję zabawić się w dziennikarza śledczego.
Forum für Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau pod polskim adresem
internetowym nosi nazwę Forum Obywatelskiego Rozwoju. Strona
http://www.for.org.pl podaje, że FOR rozpoczęło swoją działalność we
wrześniu 2007 r. (a więc na miesiąc przed wyborami do Sejmu) i jest
rzekomo instytucją niezależną (do tej sprawy wrócimy za chwilę).
Niestety, nie ma żadnej informacji o włożonym kapitale i o jego
pochodzeniu -- poza zdaniem, że "jego wyłącznym fundatorem jest prof. L.
Balcerowicz". L. Balcerowicz jest też przewodniczącym pięciosobowej
Rady, w której skład wchodzi m.in. były minister i bankowiec Tadeusz
Syryjczyk oraz Jan Wejchert współwłaściciel TVN, człowiek najbogatszy z
wszystkich ludzi polskich mediów. W Komitecie Programowym FOR znajdujemy
nazwiska Wł. Bartoszewskiego, Andrzeja Olechowskiego, Marka Safjana,
Andrzeja Zolla, Jacka Fedorowicza i wielu innych postaci o powszechnie
znanej orientacji politycznej. Po przeczytaniu listy kilkudziesięciu
nazwisk członków komitetu w deklarację niezależności i apolityczności
Forum uwierzyć może tylko polityczny analfabeta.
Na swojej stronie głównej Forum chwali się, że "FOR przystąpiło do
szerokiej koalicji organizacji pozarządowych, które wsparły kampanię
społeczną: Zmień kraj. Idź na wybory. Na stronie FOR zostały umieszczone
filmy wykorzystywane w kampanii. FOR prowadziło również sekretariat
kampanii." Okazuje się więc, że krótko przed wyborami 2007 r.
Balcerowicz wyjął z kieszeni swoje własne pieniądze (nie korzystał
oczywiście z niczyjego wsparcia) i rozpoczął niezależną, bezpartyjną i
apolityczną kampanię "Zmień kraj. Idź na wybory".
Informacje ogłoszone na stronie FOR są, o ile mi wiadomo, pierwszą tak
obszerną informacją o gigantycznej wyborczej manipulacji, która
przyniosła zwycięstwo Platformie Obywatelskiej. Znajduje się tam
sensacyjny Raport o przebiegu kampanii i rekomendacje na przyszłość.
(www.for.org.pl./pl/zmien-kraj). Raport informuje, że dla obalenia rządu
Kaczyńskiego powołano -- cytuję: "koalicję ?21października.pl?.
Organizatorami koalicji byli: Forum Obywatelskiego Rozwoju -- FOR,
Fundacja im. Stefana Batorego, Polska Konfederacja Pracodawców
Prywatnych Lewiatan, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Związek Firm
Public Relations, Instytut Spraw Publicznych, Wielka Orkiestra
Świątecznej Pomocy, Fundacja dla Wolności, Centrum Edukacji
Obywatelskiej, Stowarzyszenie Szkoła Liderów, Forum Inicjatyw
pozarządowych, Fundacja Projekt: Polska oraz Parlament Studentów RP. W
skład koalicji weszło również około 150 innych organizacji pozarządowych
z całej Polski.
W ramach kampanii - pisze dalej omawiany Raport - przygotowano reklamy
telewizyjne, radiowe i prasowe, które bezpłatnie emitowały największe
stacje telewizyjne (Telewizja Polska, TVN, TVN 24, Polsat) i telewizje
adresowane do młodzieży (MTV, Viva), rozgłośnie radiowe (Polskie Radio,
Radio Zet, Radiostacja, RMF, TOK FM), dzienniki (m.in. Dziennik, Fakt,
Gazeta Wyborcza, Przegląd Sportowy),tygodniki (Newsweek, Gala, Angora),
dzienniki regionalne (Dziennik Wschodni, Echo Dnia,Gazeta Współczesna,
Gazeta Lubuska, Gazeta Pomorska, Głos Szczeciński, Głos
Koszaliński,Kurier Poranny, Nowa Trybuna Opolska, Nowiny) oraz portale
internetowe (Wirtualna Polska,Gazeta.pl, Onet.pl, O2, ngo.pl). Kampanię
wspierały również media lokalne. Całkowity koszt cennikowy reklam, które
ukazały się w mediach wyniósł ponad trzy miliony zł. W pozyskiwaniu
bezpłatnych emisji i publikacji bardzo pomogły firmy zrzeszone w PKPP
Lewiatan, domy mediowe -- Universal McCann i CR Media oraz członkowie
Związku Pracodawców Prywatnych Mediów. W przygotowaniu strategii
uczestniczyły firmy DDB, Satchi&Satchi oraz MillwardBrown SMG/KRC. Hasła
kampanii oraz wszystkie kreacje bezpłatnie zaprojektowała agencja
reklamowa PZL."
Strategicznym celem koordynowanej przez FOR kampanii było maksymalne
zwiększenie frekwencji w grupie młodych wyborców, ustalono bowiem, że
"dwudziestolatkowie wykazują się największą akceptacją liberalizmu" i są
grupą najsilniej popierającą Platformę. Na pozornie neutralne
politycznie mobilizowanie młodych wyborców wydatkowano olbrzymie sumy.
Manipulowano też zachowaniami członków organizacji społecznych, którzy
często nie zdawali sobie sprawy, że uczestniczą w kampanii wyborczej PO.
Raport o kampanii podaje:"poparcie dla działań koalicji zgłosiło prawie
300 instytucji non-profit, mediów lokalnych, portali internetowych,
szkół, oraz innych instytucji i nieformalnych grup. Wiele z nich czynnie
zachęcało do udziału w wyborach z wykorzystaniem materiałów kampanii
(...) Dla potrzeb kampanii wydrukowane zostały plakaty oraz naklejki,
które wraz instrukcją jak głosować poza miejscem zamieszkania zostały
rozesłane do ponad 700 szkół w całej Polsce. Plakaty i naklejki kampanii
były rozpowszechniane lokalnie przez uczniów szkół (...)
Strategię rzekomo apolitycznej kampanii profrekwencyjnej opracowano na
podstawie badań prowadzonych przy Instytucie Nauk Politycznych PAN,
które gwałtownie przyspieszono w 2007 roku dzięki środkom różnych
instytucji - m.in. Fundacji Batorego, Polskiej Konfederacji Pracodawców
Prywatnych Lewiatan, ale także dzięki pomocy z Niemiec
(Wissenschaftszentrum Berlin für Sozialforschung).
Ogłoszony na stronie FOR raport zdradza, że elementem kampanii były
także działania mające doprowadzić do wyłączenia lub zniechęcenia
wyborców starszych wiekiem, wierzących i in. To właśnie w koalicji 21
października.pl, zrodził się haniebny pomysł ukrycia dowodu osobistego
babci - raport stwierdza to wprost na s. 13: "Kampania koalicji
21października miała kilka odsłon: od 30 sekundowych filmów (Zmień kraj;
Idź na wybory; parlament. Zrób to sam, Babcia) puszczanych zarówno w
telewizji, jak i w internecie, poprzez reklamy prasowe i radiowe, aż po
stronę internetową...
Wynik wyborów potwierdził założenia kampanii zaprojektowanej przez
koalicję 21 października. W raporcie czytamy: "3 mln wyborców, którzy
zagłosowali pod wpływem kampanii, pokrywają się prawie całkowicie z
wielkością grupy docelowej kampanii."
Strona Forum Obywatelskiego Rozwoju (a może raczej Forum für
Bürgerschaftliche Entwicklung in Warschau?) ujawnia jeszcze jeden
wstydliwy szczegół. Link do strony www.21pazdziernika.org.pl świadczy o
tym, że brutalne "antykaczystowskie" hasła były produkowane centralnie w
biurach koalicji i rozpowszechniane na cały kraj".
http://niepoprawni.pl/blog/80/jak-zmanipulowano-wybo
ry-2007-roku
--
http://www.lastfm.pl/label/trener
"quem bate para ensinar, ensina a bater"
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
Zobacz także
2. Data: 2008-12-15 11:52:06
Temat: Re: Babcia nie była spontaniczna"tren R" <t...@p...pl> wrote in message
news:gi5a2s$n3u$1@news.onet.pl...
> "Fundacja Konrada Adenauera należy do najważniejszych zagranicznych
to co tu napisane, to sa sprawy oczywiste, o których już dawno pisze np.
Korwin.
Duch
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
3. Data: 2008-12-15 12:40:49
Temat: Re: Babcia nie była spontanicznaDuch pisze:
> "tren R" <t...@p...pl> wrote in message
> news:gi5a2s$n3u$1@news.onet.pl...
>> "Fundacja Konrada Adenauera należy do najważniejszych zagranicznych
>
> to co tu napisane, to sa sprawy oczywiste, o których już dawno pisze np.
> Korwin.
wszystko to takie oczywiste?
nie przypuszczałem
--
http://www.lastfm.pl/label/trener
"quem bate para ensinar, ensina a bater"
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
4. Data: 2008-12-15 14:23:55
Temat: Re: Babcia nie była spontaniczna"tren R" <t...@p...pl> wrote in message
news:gi5j8j$t3j$1@news.onet.pl...
> wszystko to takie oczywiste?
> nie przypuszczałem
Bo te teorie sa traktowane jako spiskowe.
Fundacja Adenauera działa dlugo - widać było co popiera.
Przeciez Tusk mowil przyjazne slowa do Eriki Steinbach,
ktora uwaza ze Polacy nieslusznie wypedzili Niemców.
Albo sprawa "globalnego ocieplenia" - a raczej oplat za nie.
To po prostu obciazy budzet Polski - co robi Tusk?
Bez szemrania to podpisuje - "zeby Polska i Polacy..."
A Co robi Merkel? Ostatnio powiedziala ze nie podpisze tego
dla Niemiec bo obciazy to niemiecka gospadarke!
Tusk nie reprezentuje polskiej racji stanu, tylko tej ktora mu placi.
Inna sprawa ze 80% prasy w Polsce jest w rekach obcokrajowcow.
Chyba nigdzie w europie tak nie jest - tam sa zakazy procentowe.
Przykładów można by mnożyc.
Duch
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
5. Data: 2008-12-15 18:37:44
Temat: Re: Babcia nie była spontaniczna
Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
news:gi5gd4$797$1@news.dialog.net.pl...
> to co tu napisane, to sa sprawy oczywiste, o których już dawno pisze np.
> Korwin.
Gratuluje zrodla i autorytetu.
--
Bluzgacz
bluzgacz(at)gmail.com
alt.pl.zbluzgaj - kultura alternatywna
http://www.trolling.pl/trolling.htm
Przylacz sie: http://plsocpolityka.blog.onet.pl/
› Pokaż wiadomość z nagłówkami
« poprzedni wątek | następny wątek » |