Babesia canis

1. Data: 2010-05-27 15:42:37

Temat: Babesia canis
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Mamy nowe zmartwienie. Okazuje się, że kleszcze zakażają psy
pierwotniakiem, który wywołuje silne objawy prowadzące nawet do rychłej
śmierci psa. Samo działanie pasożyta Babesia canis nie jest tak dramatyczne
jak reakcja organizmu psa na wykryte patogeny. Pod wpływem czynników
immunologicznych następuje rozpad krwinek i rozpoczyna się fala rujnująca
większość narządów wewnętrznych. Następują silne zaburzenia krążenia i
uszkodzenie nerek.
Nasz Kajtek chyba zdążył uciec grabarzowi spod łopaty - przedwczoraj
wieczorem myślałem, że nie przeżyje do rana. W ciągu niecałej doby trafił w
ręce lekarza wet, który postawił trafna diagnozę i zastosował odpowiednie
leczenie. Dziś Kajtek zaczął truchtać. :-)
Pozdrawiam rekonwalescencko Ja...cki

2. Data: 2010-05-27 16:34:27

Temat: Re: Babesia canis
Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> w ręce lekarza wet, który postawił trafna diagnozę i zastosował
> odpowiednie leczenie. Dziś Kajtek zaczął truchtać. :-)

Możesz mi podesłać takiego kleszcza?
:-)
Pozdrawiam niwinnie
skryba

3. Data: 2010-05-27 17:07:13

Od: "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w ręce lekarza wet, który postawił trafna diagnozę i zastosował
> odpowiednie leczenie. Dziś Kajtek zaczął truchtać. :-)
Trzeba zabezpieczyć psa odpowiednim preparatem, gdy tylko temperatura min
nie spada poniżej 0st.C, czyli już w marcu. Preparatów jest mnóstwo, w
sklepach zoo., niektórych aptekach, na allegro.
P.S. Kajtek już może nie być taki zdrowy jak przed infekcją.
pozdrawiam.

4. Data: 2010-05-27 18:22:34

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Gatty" <gatty_skasujto_@vlan_usunto_.com.pl> napisał w
wiadomości news:htm8t9$igd$1@alfa.ceti.pl...

> Trzeba zabezpieczyć psa odpowiednim preparatem, gdy tylko temperatura min
> nie spada poniżej 0st.C, czyli już w marcu. Preparatów jest mnóstwo, w
> sklepach zoo., niektórych aptekach, na allegro.

Hejka. Był zakroplony Sabunolem 15 kwietnia a rozwój pierwotniaka w
organizmie psa podobno trwa miesiąc. Więc ...?

> P.S. Kajtek już może nie być taki zdrowy jak przed infekcją.

Niestety. :-(
Pozdrawiam sceptycznie Ja...cki

5. Data: 2010-05-28 08:20:30

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hejka. Gwidonek oddał swój fotel choremu przyjacielowi:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/31bdd29150c98ca9
.html
Pozdrawiam samarytańsko Ja...cki

6. Data: 2010-05-28 11:34:42

Od: "MacGregor" <m...@s...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Hejka. Był zakroplony Sabunolem 15 kwietnia a rozwój pierwotniaka w
> organizmie psa podobno trwa miesiąc. Więc ...?

Ponieważ to mój pierwszy post to: Witam Grupę!
Jeżeli chodzi o zabezpieczenia psa - kropelki typu Fiprex czy Frontline
działają na kleszcze przez 3 tygodnie.
Natomiast w organiźmie psa pasożyty powodują zniszczenia niezwykle szybko.
Po 1 -2 dniach po ugryzieniu kleszcza pies może zachowywać się już ospale.
Przy spokojnych psach można tego nie zauważyć.
Liczy się tu bardzo szybkie podanie przez weta odpowiednich leków i
nawodnienie psa.
Bardzo szybkie, bo już po 3-4 dniach można psa nie odratować.

Miałem już 2 przypadki babesziozy i muszę powiedzieć, że widok labradora,
który ledwo się podnosi z posłania jest straszny.
O tej chorobie jest nawet strona :
http://www.babeszjoza.com/opis_choroby.html
MacGregor

7. Data: 2010-05-28 23:07:40

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dirko wrote:
Dziś Kajtek zaczął
> truchtać. :-)

byle nie w krzaczki...

moon

8. Data: 2010-05-30 02:54:08

Od: "mam pytanko" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziś Kajtek zaczął truchtać. :-)
Pozdrawiam rekonwalescencko Ja...cki

To masz szczęście. Truchtacie w jednym szeregu.;-)

Jaka to roslina?
szpaki i jagoda kamczacka
brzoskwinia, jak zwykle
jak dosiewacie trawę?