Bibiena

1. Data: 2002-11-10 10:44:06

Temat: Bibiena
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiosną tego roku nabyłem w sklepie ogrodniczym torebkę cebulek nieznanej
mi rośliny pt. Bibiena. Cebulki wsadziłem do ziemi i czekałem na efekt.
Jedna z cebulek wypuściła wątłe listeczki a reszta cebulek znikła. Nie mogę
znaleźć tej rośliny w Googlach. Może ktoś z grupowiczów zetknął się był z
Bibieną i może podzielić się doświadczeniami z jej uprawy.
Ja...cki

2. Data: 2002-11-10 10:53:31

Temat: Re: Bibiena
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Sądzę, żę przekręcono nazwę tej rośliny i jest to babiana.
Informacje o niej mozna znależć np. pod adresem
http://www.kwiat.pl/kwiatmiesiaca/20000229/bok_prawy
.htm
Poazdrawiam Kaśka

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aqld8f$r5b$...@n...tpi.pl...

3. Data: 2002-11-10 12:06:20

Temat: Re: Babiana
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Sądzę, żę przekręcono nazwę tej rośliny i jest to babiana.
> Informacje o niej mozna znależć np. pod adresem
> [...]
Dziękuję za skierowanie na właściwy trop, rzeczywiście chodzi mi o
babianę. Niestety po przejrzeniu podanej przez Ciebie strony i dodatkowo
Googli nie znalazłem praktycznych rad dotyczących uprawy babiany.
Znalazłem przy okazji ciekawe informacje, szczególnie dla nowicjuszy, w
kalendarzu ogrodnika w http://www.studio-atrium.com.pl/atrium.pnp .
Pozdrawiam i dziękuję Ja...cki

4. Data: 2002-11-11 09:14:00

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in message news:aqli2l$ov9$1@news.tpi.pl...
> [...]
> babianę. Niestety po przejrzeniu podanej przez Ciebie strony i dodatkowo
> Googli nie znalazłem praktycznych rad dotyczących uprawy babiany.

Zajrzałam do książkowego źródła (Krause, "Kwitnące cebule", stare wydanie) i oto, co
znalazłam:
"Nazwa pochodzi [...] od słowa baboon oznaczającego [...]gatunek małpy z grupy
pawianów.
Ulubionym przysmakiem tych zwierząt są bulwy babiany [...]. Rośliny nie zimują w
gruncie i
dlatego w czasie spoczynku przechowuje się bulwy w chłodnym pomieszczeniu. Uprawiane
doniczkach kwitną już wiosną. W październiku można posadzić po 4-5 bulw do doniczki o
średnicy 12 cm i pozostawić w chłodnm pomieszczeniu. Podlewa się najpierw ostrożnie,
a po
ukazaniu się liści obficiej i przenosi w cieplejsze miejsce. Po kwitnieniu stopniowo
ogranicza się podlewanie, a ciepło sprzyja lepszemu przyrostowu bulw."

Przepis podobny jak dla frezji - myślę, że jeśli chcesz roślonę wysadzić do ogrodu,
do
podobnie jak mieczyki w końcu kwietnia, albo też "podpędzić" najpierw w domu w
doniczkach
w wysadzić już razem z liśćmi w maju.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2002-11-11 10:38:33

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości >
> [...]
ogrodu, do
> podobnie jak mieczyki w końcu kwietnia, albo też "podpędzić" najpierw w

U mnie, podstawowym problemem było to, że cebulki babiany zostały
zeżarte przez grzyby. Nawet ta, która wypuściła listki, po wykopaniu w proch
sie rozpadła a były zaprawiane Funabenem. Producent cebulek PNOS Ożarów Maz.
chyba rozprowadził zły materiał.
Ja...cki

Drzewka owocowe
jeszcze raz gliceryna