Re: Badanie EMG - interpretacja wyników - ubezpieczenie

From: grzech <g...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Badanie EMG - interpretacja wyników - ubezpieczenie
Date: Thu, 17 May 2007 11:11:45 +0200

Dnia 070510 *Marek Bieniek* wrote:

>>> http://img182.imageshack.us/img182/5397/grupy0001vl2
.jpg
>>> http://img181.imageshack.us/img181/4559/grupy0002nk7
.jpg

> Ależ tam już jest interpretacja. Całkiem zresztą logiczna i spójna.
> Zawiera się w ostatnim zdaniu opisu badania.

> Ale o co Ci chodzi? O normy prędkości, latencji itp? Jest, owszem, na
> przykład książka o Mumenthalera o chorobach nerwów obwodowych i
> elektrofizjologii. Tyle że to książka dla lekarzy i laik niewiele z niej
> zrozumie.

Masz racje. Mam jednak prośbę podaj jakieś dokładniejsze namiary na tę
pozycje. Być może znajdę w niej coś co pozwoli mi na dokładniejsze
wniknięcie w sprawe. Jak na razie ja jestem sam a tam jest cały sztab
ludzi, którzy tłumaczyli mi nawet, że miałem 'uczucie opadania stopy'
i że to nie był nieszcześliwy wypadek a jedynie jego następstwa..

> Poza tym musisz pamiętać o tym, że ENeG to tylko badanie dodatkowe. Nie
> da się go ocenić w odewaniu od pacjenta.
>
> Supersedes: Poza tym Twój problem nie ma natury medycznej, a
> administracyjną. Lepiej poszukaj porady prawnej jak dojść swoich racji u
> ubezpieczyciela, a nie medycznej, bo ze strony medycznej IMHO
> wątpliwości raczej nie ma.

Wiem że to nadaje się na pl.soc.prawo ale dopiero jak poskładam całą
dokumentacje to tam też zapytam. Zdziwiłbyś się jak to moje Towarzystwo
(ma ostatnio kampanie reklamową) wyjaśniało mi procenty przyznanego mi
świadczenia, wg mnie o wiele zaniżonego. Zresztą mają jakiegoś lekarza
orzezcnika, który to nie chce nawet swego nazwiska ujawnić..

" .. umowa ubezpieczenia zawarta z Towarzystwem nie zapewnia ochrony
w każdym przypadku wystąpienia problemów zdrowotnych, a dotyczy tych
sytuacji, w których bezpośrednią i wyłączną przyczyną trwałego inwalidztwa
są obrażenia ciała powstałe wskutek nieszczęśliwego wypadku. Zmiany, które
rozwijają się niezależnie od urazu nie są objęte ubezpieczeniem bez względu
na stan zdrowia pacjenta."

"Lekarz orzecznik Towarzystwa przeanalizował dokumenty medyczne i wyjaśnił,
że częściowe uszkodzenie lewego nerwu strzałkowego nie należy do wyłącznych
skutków urazu z dnia 31.07.2007r i nie podlega ocenie. Lekarz wskazuje,
że poziom uszkodzenia nerwu strzałkowego jest inny niż poziom urazu,
a informacje medyczne o nagłym uczuciu opadania stopy lewej
świadczą o chorobowym podłożu niedowładu.

Wyjaśnię ponadto, że świadczenie w wysokości 6% sumy ubezpieczenia
przyznane zostało przez lekarza orzecznika Towarzystwa na podstawie
warunków umowy ubezpieczenia i wykonanego badania ortopedycznego
z powodu nieznacznego ograniczenia ruchów stopy lewej."

I ostatnio:

" stan kliniczny kończyny dolnej lewej nie przemawia za pełnym
uszkodzeniem nerwu strzałkowego tj. całkowitym braku funkcji mięśni
kończyny i całkowitym zniesieniu czucia. Ponadto opisywana przez Pana
stopniowa poprawa stanu czynnościowego narządu ruchu nie świadczy
o trwałym uszkodzeniu nerwu, a wskazuje na regeneracje i powolne
przywracanie jego funkcji.
Niezależnie od powyższego lekarz orzecznik Towarzystwa.."

"Wskazać również należy, że badanie EMG opisuje uszkodzenie nerwu
strzałkowego wspólnego, czyli w okolicy głowy strzałki daleko poza
obszarem urazu.."

----
Był też medyczny opis o osłabieniach zginaczy mięśniowych, ograniczeniu
ruchomości itp. Więc będe wdzięczny za podanie namiarów na jakąś fachową
literature.

zdrowia
--
grzech