Badanie MR

1. Data: 2008-01-16 22:23:43

Temat: Badanie MR
Od: "kurdebalans" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o radę w następujacej kwestii:
Mam do wyboru badanie MR na aparacie o wartości pola 0,2T, tutaj kolejka
wynosi do dwóch miesięcy,
oraz na aparacie o wartości Pola 1,0T a kolejka siega czterech miesiecy.
Czas nie jest wartością krytyczną. Chodzi jednak o szukanie jak to lekarz
strwierdził "czegoś".
Wg danych w internecie większa wartość pola pozwala na zmniejszenie
częstotliwości fal radiowych aparatury.
Jednak wieksza wartość pola magnetycznego powoduje mniejsze szumy aparatu co
jak sądzę przekłada sie na jej rozdzielczość.
Czy warto czekać tak długo?

2. Data: 2008-01-16 22:42:53

Temat: Re: Badanie MR
Od: "tomek" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy warto czekać tak długo?

w tym przypadku wazne jest nie tyle urzadzenie co fachowiec ktory bedzie
wykonywal badanie i pozniej opisywal jego wyniki- dla fachowca warto
poczekac, na urzadzenie nie

tomasz

3. Data: 2008-01-17 10:55:03

Od: Hesia <h...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

kurdebalans pisze:
> [...]
> Jednak wieksza wartość pola magnetycznego powoduje mniejsze szumy aparatu co
> jak sądzę przekłada sie na jej rozdzielczość.

lo matko i corko, gdzie sa takie dlugie kolejki. we wro czekalam tydzien
na badanie.

--
Hesia
[WRO-tka]

4. Data: 2008-01-17 21:23:22

Od: "kurdebalans" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hesia" <h...@t...pl> napisał w wiadomości

> lo matko i corko, gdzie sa takie dlugie kolejki. we wro czekalam tydzien
> na badanie.

Właśnie we wro. Dzwoniłem do różnych pracowni. Np. na Weigla rejestruje się
na koniec kwietnia.
Za pieniądze oczywiście te zasady nie obowiązują.
pzdr

5. Data: 2008-01-17 22:09:11

Od: "kurdebalans" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> w tym przypadku wazne jest nie tyle urzadzenie co fachowiec ktory bedzie
> wykonywal badanie i pozniej opisywal jego wyniki- dla fachowca warto
> poczekac, na urzadzenie nie
>
> tomasz

Szanowny Panie to nadal nie jest odpowiedź na postawione przeze mnie
pytanie.
Proszę nie o popisy na forum tylko o odpowiedź na postawone pytanie.
Tak samo jak Ty można napisać nt wymazu. Jest to odpowiedź uniwersalna
która jednak do sprawy nic nie wnosi.

Zadam je jeszcze raz.
Czy nowa aparatura MR o jak wyżej napisałem pięciokrotnie większej wartości
pola magnetycznego
przekłada się na takiż sam wzrost precyzji badania. Co też takiego nowego
jest we współczecnym aparacie MR
że większa wartość pola ma znaczenie.

Skolioza a taniec
bolacy lokiec