Badanie UKG ?

1. Data: 2004-02-21 02:27:38

Temat: Badanie UKG ?
Od: "NoMad" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos jest w stanie zinterpretowac wyniki takich badan ?
Ewentualnie (bo opis do badania mam) przedstawic istote podane
schorzenia ?

NoMad

2. Data: 2004-02-21 18:42:02

Temat: Re: Badanie UKG ?
Od: "C.Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "NoMad" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktos jest w stanie zinterpretowac wyniki takich badan ?
> Ewentualnie (bo opis do badania mam) przedstawic istote podane
> schorzenia ?

To podaj prosze opis tago badania..... może ktoś sobie poradzi ;)
--
Jola
Nakarm głodne dziecko

3. Data: 2004-02-22 03:16:53

Od: "NoMad" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to wrzucam opis. I uwaga: nie jestem na tyle glupi zeby wziac uwagi
pt. grupowiczow za pewnik. Chcialbym tylko wiedziec do ponizszy opis
oznacza. Dzieki za wszystkie uwagi.

Kobieta wiek: 64
UKG (glowica 3,5Mhz)+
M-mode

LVEDD (37-56 mm) 62
LVESD 48
IVS (6-12 mm) 12/18
LVPW (6-12 mm) 12/18
LA (19-40 mm) 46
RV (9-27 mm) 31
A0 (20-37 mm) 37 opuszka -46
A0 cusp. sep. (12-26 mm) okolo 16
HR 70
FS (27-44%) 22
EFlv 50

Wnioski:
Jamy serca powiększone, globalna kurczliwość obiżona,
koniuszek zaokrąglony hypokinetyczyny, przerost mięśnia lewej
komory, płatki zastawki aorty uwapnione o ograniczonej ruchomości,
postenotyczne tętniakowe poszerzenie aorty, bez cech rozwarstwienia
ścian, separacja płatków zastawki aorty około 16mm, wypadanie płatka
przedniego zastawki mitralnej na całej długości, płatki pogrubiałe
o niewielkim ograniczeniu ruchomości bez cech płynu w worku osierdziowym

DGN: vitium cordis mitralis et aortalis, dilatatio aorteae

INFO: Badanie zrobione po we wrzesniu 2003 po fali upałow.

OBJAWY: Problemy z oddychaniem (upały).

NoMad

4. Data: 2004-02-24 12:12:14

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

NoMad napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>UKG (glowica 3,5Mhz)+
>M-mode
>
>LVEDD (37-56 mm) 62
>LVESD 48
>IVS (6-12 mm) 12/18
>LVPW (6-12 mm) 12/18
>LA (19-40 mm) 46
>RV (9-27 mm) 31
>A0 (20-37 mm) 37 opuszka -46
>A0 cusp. sep. (12-26 mm) okolo 16
>HR 70
>FS (27-44%) 22
>EFlv 50
>
>Wnioski:
>Jamy serca powiększone, globalna kurczliwo¶ć obiżona,

Wniosek 1- badanie zrobino na bardzo słabym sprzęcie- trzeba je powtórzyć na
lepszym echo z doplerem- najlepiej kolorowym
wniosek 2- masz do czynienia z wadą dwuzastawkową- zwężeniem zastawki
aortalnej i kombinowaną wadą( zwężeniem i niedomykalnością zastawki
mitralnej) z istotnym uszkodzeniem lewej komory.
Trzeba to leczyć. W celu kwalifikacji do leczenia(operacyjne czy jeszcze
zachowawcze) należy wykonać UKG z doplerem- patrz wniosek 1
Najlepiej po prostu zapisać się do Poradni kardiologicznej( tylko nie byle
jakiej- z ośrodka referencyjnego) a oni już dalej Cię pokierują.
Pozdrowienia- Monika
Ps.Upały nie mają wpływu na wynik tego badania

5. Data: 2004-02-24 21:54:00

Od: "NoMad" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika B" <k...@p...onet.pl> wrote in message
Witam,

Dzieki naturalnie za odpowiedz. Postaraj sie zrobic cos z kodowaniem
(ew. pisz bez polskich znakow).

> Wniosek 1- badanie zrobino na bardzo słabym sprzęcie- trzeba je
powtórzyć na
> lepszym echo z doplerem- najlepiej kolorowym
Hmm... jesli chodzi o medycyne to jedyne co wiem to do ktorej przychodni
jestem zapisany....
Czy sprzet o ktorym mowisz jest ogolnie uzywany czy jest to cud techniki
do ktorego stoi sie w kilkuletnich kolejkach ?
W klinice w Zabrzu powinni rozumiem to miec ?
Co da roznica miedzy tymi badaniami - wiecej danych ? dokladniejsze dane
?

> [...]
nie byle
> jakiej- z ośrodka referencyjnego) a oni już dalej Cię pokierują.
Jak powazna jest to wada w klasyfikacji wad serca ? (moze to naiwne
pytanie)
Rozumiem, ze trzeba to leczyc: rada lekarza byla - zapisac sie na
operacje do Zabrza. I pytanie brzmi: czy w przypadku 64 letniej kobiety
operacja w przypadku tego typu wady jest dobrym rozwiazaniem ? Rozumiem,
ze ciezko jest to ocenic nie znajac konkretnego przypadku, ale jesli
ktos przezyl z taka wada wieksza czesc swojego zycia to czy warto
narazac na ryzyko operacji ?
To juz tylko luzne w sumie pytanie - wiem, ze nalezy zrobic dodatkowe
pytanie -grupy pytam z wlasnej ciekawosci i nie bedzie to rzutowac na
decyzje.

> Ps.Upały nie mają wpływu na wynik tego badania
Podalem to tylko zeby pokazac w jakich okolicznosciach wystapily objawy
i dlaczego zrobiono badanie.

NoMad

6. Data: 2004-02-25 16:27:44

Od: "Monika B" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

NoMad napisał(a) w wiadomości: ...

. Postaraj sie zrobic cos z kodowaniem
>(ew. pisz bez polskich znakow).

Sorry za polskie litery....

>do ktorego stoi sie w kilkuletnich kolejkach ?
>W klinice w Zabrzu powinni rozumiem to miec ?

Oczywiscie , ze maja. Tak to jest, ze dobry sprzet musi kosztowac, wiec jest
tylko w duzych i dobrych osrodkach
>Co da roznica miedzy tymi badaniami - wiecej danych ? dokladniejsze dane

Taki sprzet na ktorym zrobiono badanie kosztuje ok. 2 tys zl. Ten o ktory
chodzi 100x wiecej.
Wady serca mozna dokladnie ocenic tylko przy pomocy doplera, tj, zapisu
predkosci krwi w sercu
Chodzi po prostu o ocene, czy wada jest istotna, czy tez nie

> [...]
>ze ciezko jest to ocenic nie znajac konkretnego przypadku, ale jesli
>ktos przezyl z taka wada wieksza czesc swojego zycia to czy warto

Na pewno nalezy zapisac sie do Zabrzanskiej Poradnii Kardiologicznej. Czy
operacja- trudno powiedziec.
To nie jest tak, ze jezeli przezylo sie iles lat z wada, to mozna z nia zyc
dalej. wady serca ulegaja stopniowemu pogorszeniu. Nie chce cie straszyc-
ale bedzie coraz gorzej, coraz wieksze dusznosci, obrzeki, moga sie pojawic
zatory mozgowe itd. To wszystko powoli doprowadza do kalectwa. Tak wiec
lepiej sie leczyc, poki nie jest za pozno.

-
>Pozdrawiam,
Monika.

7. Data: 2004-02-25 21:17:32

Od: "NoMad" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Monika B" <k...@p...onet.pl> wrote in message

Wielkie dzieki za pomoc z calego serca (zdrowego) :)

NoMad

Rak prostaty-dieta
czy mozna oddawac krew przy leczeniu betablokerami ?
Czy nadcisnienie kwalifikuje do renty ?
zapalenie krtani
chelatacja szarlataneria czy metoda medyczna?