Badanie na cholesterol

1. Data: 2003-10-09 13:50:06

Temat: Badanie na cholesterol
Od: "RsJ" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Mam pytanie ile tzreba być naczczo zeby badanie na cholesterol i cukier było
wiarygodne?

--
Rafał Jędryka

2. Data: 2003-10-09 15:22:27

Temat: Re: Badanie na cholesterol
Od: "Aneta" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam,
> Mam pytanie ile tzreba być naczczo zeby badanie na cholesterol i cukier
było
> wiarygodne?
>
>Najlepiej zjeść kolacyjkę (tak do 21-ej) a potem już nie jeść i rano na
badanka,oczywiście żadnego podpijania soku w nocy ;) pozdrawiam A

3. Data: 2003-10-09 19:52:07

Temat: Odp: Badanie na cholesterol
Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta <n...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bm3ucl$u65$...@o...futuro.pl...

> było

> badanka,oczywiście żadnego podpijania soku w nocy ;) pozdrawiam A

Co do glukozy to ok. Natomiast badanie tylko cholesterolu bez trójglicerydów
nie wymaga aby pacjent był głodny bo spozycie posiłku ma niewielki wpływ na
cholesterol. natomiast przy badaniu trójglicerydów zalecam 16 godzin. Czyli
gdzieś od 16-17 głodówka.

Piotr Maksymowicz

4. Data: 2003-10-10 16:19:07

Od: "Aneta" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> cholesterol. natomiast przy badaniu trójglicerydów zalecam 16 godzin.

Tutaj troszkę się mylisz, każdy posiłek powoduje,że surowica robi się
lipemiczna, co znacznie utrudnia badanie, i powoduje zafałszowany
wynik..pozdrawiam A

5. Data: 2003-10-10 20:05:30

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aneta <n...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:bm6m2q$33s$...@o...futuro.pl...
> [...]
> >
> Tutaj troszkę się mylisz, każdy posiłek powoduje,że surowica robi się
> lipemiczna, co znacznie utrudnia badanie, i powoduje zafałszowany

No coz z cholesterolem jest roznie. Niektorzy zalecaja byc na czczo ale nie
raz spotkałem sie, że nie ma to takiego znaczenia. Co laboratorium to inne
zdanie.
Ostatnio w laboratorim z ktorego korzystam nie wyliczaja LDL gdy TG>300mg.
Ja zawsze sie uczylem ze wzorek dziala do 400mg%

Chyba pozostało tylko zrobic doswiadczenie. najpierw na czczo a potem
badanie po sniadanku weglowodanowo-tłuszczowym. Mniam, mniam.

Piotr Maksymowicz

6. Data: 2003-10-10 20:08:53

Od: "kraska" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Potwierdzam - sam cholesterol nie musi być na czczo.
Wzór Friedwalda TERAZ działa do 300 mg/dl, potem już jest za duży błąd.
Szkoda się kłuć dla doświadczeń, już to zrobiono. Niestety w medycynie co jakiś
czas robi się rewolucja i nie prawd objawionych.
Pozdrawiam.

7. Data: 2003-10-11 00:01:53

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kraska <d...@W...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:7...@n...onet.pl...

> Potwierdzam - sam cholesterol nie musi być na czczo.
> Wzór Friedwalda TERAZ działa do 300 mg/dl,

ładne okreslenie -teraz :-)

potem już jest za duży błąd.
> Szkoda się kłuć dla doświadczeń, już to zrobiono. Niestety w medycynie co
jakiś
> czas robi się rewolucja i nie prawd objawionych.

Pokłułem sie kilka razy zeby sprawdzic jaka jest dokładnośc testów paskowych
do badania cholesterolu. Wyszła mi raczej marna. Czy rzeczywiscie tak jest.
Czy zalezy to bardziej od jakosci pasków/aparatu?

Pozdrawiam

Piotr Maksymowicz

8. Data: 2003-10-11 18:39:43

Od: "kraska" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> do badania cholesterolu. Wyszła mi raczej marna. Czy rzeczywiscie tak jest.
> Czy zalezy to bardziej od jakosci pasków/aparatu?

Szybkie testy paskowe to jest temat sam w sobie!
Co prawda firmy produkujące zarzekają się, że swoistość, że dokładność są
super, ale prawda jest taka że wiele zależy od umiejętności prawidłowej
obsługi, konserwacji, kalibracji aparatu. Z tym bywa gorzej, bo osoba
użytkująca (lekarz, pielęgniarka) myślą że to działa jak idiot kamera.
Poza tym wyniki z takiego aparaciku są wyłącznie do wiadomości lekarza, nie
mogą być dokumentem wręczanym jako wynik pacjentowi albo dołączanym do historii
choroby.
Dalej - każdy wynik patologiczny uzyskany przy pomocy aparatu paskowego musi
być potwierdzony w laboratorium metodą referencyjną. Wyjątek stanowią
glukometry, gdzie ta zasada obowiązuje po przekroczeniu liniowości, zwykle ok.
500 mg/dl.
Poza tym aparaty te są OK pod warunkiem, że paski są nieprzeterminowane.
POzdrowienia.

9. Data: 2003-10-12 07:03:23

Od: "Aneta" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kraska" <d...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
jakiś
> czas robi się rewolucja i nie prawd objawionych.

Jeśli chodzi o LDL to nasz laboratorium oblicza faktycznie do 400 mg/dl ,
chociaż czasami np. jeśli tylko trójglicerydy są wysokie na cholesterol
niski wychodzą "cuda", ale jeśli chodzi o to bycie na czczo, to już 2 lata
temu(około), Towarzystwo Diagnostów przysłało pisemko, ze nawet na
morfologię najlepiej być na czczo bo stale unowocześniana aparatura
medyczna, wykrywa dosyć spore różnice jeśli chodzi o spożycie posiłków.W
każdym razie zdażają się tacy pacjęci, którzy przychodzą i oskarżają o błąd,
na szczęście jeszcze nigdy nie wyszło,że to właśnie oni mają rację, dlatego
przestrzegamy, ze powinni być na czczo,jeśli nie są mają oczywiście pobrane
na własną odpowiedzialność.Trzeba tu jeszcze zaznaczyć, ze dla kogoś, kto
nie ma problemu z cholesterolem , posiłek niewiele zmieni, ale dla kogoś kto
ma ten problem będzie to różnica nie do przeskoczenia.Pozdrawiam A

10. Data: 2003-10-12 07:08:08

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmau8v$joi$...@o...futuro.pl,
Aneta <n...@i...pl>:
> Użytkownik "kraska" <d...@W...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:7815.00000b42.3f8711d5@newsgate.onet.pl...

Aneta, kraska, jako labo-guru ;) jesli wiecie cos w temacie tego wyniku CRP,
to bede wdzieczny za wypowiedz w tym wątku:

czyli:
http://groups.google.com/groups?&selm=bm409d%24i2r%2
41%40topaz.icpnet.pl

z gory dzieki