Badanie poziomu cukru przy schizofrenii

1. Data: 2010-05-25 14:38:45

Temat: Badanie poziomu cukru przy schizofrenii
Od: Anoni <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aby nie mieć halucynacji, najprawdopodobniej już do końca życia jestem
skazany na branie leków. Grozi mi w związku z tym cukrzyca, dlatego raz
na rok powinienem badać poziom cukru. Kolejne badanie muszę wykonać
przed najbliższą wizytą u psychiatry.

Przed paroma dniami wpadłem na pomysł zakupu glukometru ACCU-CHEK
Acrive, aby móc wykonywać badania samemu. Mam jedynie wątpliwość
odnośnie dokładności pomiarów wykonywanych tego typu urządzeniem. Czy
takie przenośne urządzenie diagnostyczne da mi wystarczająco dokładny
wynik pomiaru, aby mógł być przydatny dla psychiatry? Bądź wskazane jest
wykonywanie tego typu badań w laboratorium diagnostycznym?

2. Data: 2010-05-25 15:18:46

Temat: Re: Badanie poziomu cukru przy schizofrenii
Od: Izabela <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Maj, 16:38, Anoni <a...@t...pl> wrote:
> [...]
> wynik pomiaru, aby mógł być przydatny dla psychiatry? Bądź wskazane jest
> wykonywanie tego typu badań w laboratorium diagnostycznym?

Twoim zdaniem grozi ci cukrzyca ponieważ:
a) wyczytałeś to z ulotki leków
b) masz genetyczne predyspozycje do cukrzycy
c) powiedział ci to twój psychiatra
czy a,b i c :)
?

iza

3. Data: 2010-05-25 16:59:45

Od: Anoni <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela pisze:
> Twoim zdaniem grozi ci cukrzyca ponieważ:
> a) wyczytałeś to z ulotki leków
> b) masz genetyczne predyspozycje do cukrzycy
> [...]

Ponieważ wyczytałem to z ulotki oraz psychiatra twierdzi, iż należy
badać poziom cukru. Do tego mój dziadek ma cukrzycę. :)

4. Data: 2010-05-25 17:00:35

Od: Magdulińska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-25 16:38, Anoni pisze:
> [...]
> wynik pomiaru, aby mógł być przydatny dla psychiatry? Bądź wskazane
> jest wykonywanie tego typu badań w laboratorium diagnostycznym?
Najlepiej zrobić badanie tzw. "krzywej cukru".
Albo poprosić lekarza rodzinnego o skierowanie na badania poziomu cukru
we krwi w laboratoriu.
Przez tydzień codziennie i kilka razy dziennie (3-4 razy) będziesz
musiał iść do laboratorium (przychodni) - wezmą od Ciebie kropelkę krwi
z palca i po bólu.
Dostaniesz książeczkę z wpisanymi wynikami pomiarów i to wszystko.
Powodzenia w leczeniu.

5. Data: 2010-05-25 17:39:35

Od: Anoni <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magdulińska pisze:
> Najlepiej zrobić badanie tzw. "krzywej cukru".
[...]
> Przez tydzień codziennie i kilka razy dziennie (3-4 razy) będziesz
> musiał iść do laboratorium (przychodni) - wezmą od Ciebie kropelkę krwi
> z palca i po bólu.

Krzywa cukru? Tyle pomiarów przez cały tydzień? Czy to nie przesada? ;)

Wiem, że mogę zrobić badanie w przyszpitalnej poradni. Już raz robiłem.
Zastanawiam się tylko, czy nie łatwiej kontrolować to samemu. Mój
dziadek ma cukrzycę i używa właśnie glukometru, o którym wspomniałem.
Tylko nie wiem, jaki ma on błąd pomiaru oraz jaki błąd może mieć badanie
laboratoryjne? Jeśli różnica jest znikoma, wolałbym wykonywać badanie
samemu.

6. Data: 2010-05-25 18:10:55

Od: Izabela <o...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Maj, 18:59, Anoni <a...@t...pl> wrote:

> Ponieważ wyczytałem to z ulotki oraz psychiatra twierdzi, iż należy
> badać poziom cukru. Do tego mój dziadek ma cukrzycę. :)

Skoro wiec masz genetyczne predyspozycje p.p do cukrzycy typu I
( nie da sie raczej uniknąć)
i skoro niektóre neuroleptyki poprzez wpływ na metabolizm mogą
prowokować cukrzycę typu II w przypadku, której czasem trzeba(choć nie
zawsze)
schudnąć(co nie jest łatwe przy psychotropach) to konkludując...
Gdyby wszystkie te niesprzyjające czynniki się skumulowały na
twoim przypadku, to i tak jej nie unikniesz jeśli masz wyjątkową
skłonność.
Wspomniałeś sam, że poziom cukru powinieneś kontrolować raz
do roku, to glukometr wydaje się niekonieczny...żeby nie powiedzieć
zbędnym wydatkiem.
Bo w cukrzycy typu I chodzi o niedopuszczenie do powikłań,typ drugi
rozwija się dość długo. A jeśli
twoje obawy az tak cię stresują to o wiele taniej będzie
zrobić sobie to badanie w przychodni...no niech dwa razy w roku. :)
Nie masz jeszcze cukrzycy, wiec po co ci glukometr...na wszelki
wypadek? :)

iza
ps. A co do ulotek w lekach.Producent jest zobowiązany zamieścić na
niej
wszelkie możliwe działania niepożądane, nawet wówczas jeśli ich
wystąpienie jest mało prawdopodobne i zdarza sie ''raz na milion osób"
Najlepiej więc byłoby najpoważniej traktować własnego psychiatrę, jako
źródło istotnej dla ciebie wiedzy w porównaniu z innymi chorobami czy
interakcji leków. :)
Czy wiec doktor poradził , żebyś kupił glukometr i nakłuwał się w
celu pomiaru cukru profilaktycznie, tylko dlatego,że prawdopodobnie
możesz na nia zapaść? :)

7. Data: 2010-05-25 18:32:18

Od: zenek <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anoni pisze:
> [...]
> Tylko nie wiem, jaki ma on błąd pomiaru oraz jaki błąd może mieć badanie
> laboratoryjne? Jeśli różnica jest znikoma, wolałbym wykonywać badanie

Zmien diete i sposobh zycia a chorobsko minie.

8. Data: 2010-05-25 18:37:48

Od: Magdulińska <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-05-25 19:39, Anoni pisze:
> [...]
> wspomniałem. Tylko nie wiem, jaki ma on błąd pomiaru oraz jaki błąd
> może mieć badanie laboratoryjne? Jeśli różnica jest znikoma, wolałbym
Najpierw niech lekarz skieruje Ciebie na badanie krwi.
Nie ma się co martwić na zapas.
Krzywa cukru to tylko jeden dzień.

Głowa do góry.

9. Data: 2010-05-26 11:12:32

Od: Anoni <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Izabela pisze:
> Wspomniałeś sam, że poziom cukru powinieneś kontrolować raz
> do roku, to glukometr wydaje się niekonieczny...żeby nie powiedzieć
> zbędnym wydatkiem.

Glukometr kosztuje 60 zł. Nie jest to majątek. No a za każdy dojazd na
badanie też muszę zapłacić. Kilka lat i koszt glukometru się zwróci.

> [...]
> zrobić sobie to badanie w przychodni...no niech dwa razy w roku. :)
> Nie masz jeszcze cukrzycy, wiec po co ci glukometr...na wszelki

Po prostu nie lubię robić tego typu badań. Z glukometrem byłoby łatwiej,
szybciej i bezstresowo.

> Czy wiec doktor poradził , żebyś kupił glukometr i nakłuwał się w
> celu pomiaru cukru profilaktycznie, tylko dlatego,że prawdopodobnie
> możesz na nia zapaść? :)

Psychiatra twierdzi, że cukrzyca grozi tylko chorym, którzy o siebie nie
dbają. Jednak raz do roku należy badać poziom cukru profilaktycznie. Gdy
wynik jest nieodpowiedni, zmienia się lek i wówczas poziom cukru
zazwyczaj powraca do normy.

Zakup glukometru to moja indywidualna inicjatywa. Po prostu wolałbym
wykonywać badanie samodzielnie, jeśli tylko jego wynik byłby
wystarczająco dokładny.

10. Data: 2010-05-26 11:27:20

Od: Anoni <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

zenek pisze:
> Zmien diete i sposobh zycia a chorobsko minie.

Nie mam jeszcze cukrzycy. Do tego codziennie sprawdzam swoją wagę. Przy
obecnym leku (Olzapin) brakuje mi 4 kg do nadwagi. Zanim zacząłem go
brać, miałem wagę poniżej optymalnego współczynnika BMI. Staram się też
coś ruszać i ćwiczyć co tydzień...

Ból Jąder
zespół cieśni nadgarstka
Jak udroznic ucho?