Badanie przesiewoe słuchu - WYNIK ZŁY --- co dalej ?

1. Data: 2007-05-23 11:27:26

Temat: Badanie przesiewoe słuchu - WYNIK ZŁY --- co dalej ?
Od: "Exploris" <exploris@***NO SPAM***autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszytskich serdecznie !

Mam do Was pytanie: urodziłam chłopca niecały tydzień temu, robione mu
2-krotnie badanie przesiewowe słuchu ...
Zarówno za pierwszym, jak i drugim razem wyszło NEGATYWNIE ...
Kazano mi zgłosić się na powtórne badanie w Przyszpitalnej poradni
audiologicznej w LIPCU tego roku...

Jeśil Ktoś miał taki problem powiedzcie mi ... co to może znaczyć, czy mały
może nie słyszeć wcale, czy też niedosłyczeć ...
Czy badanie przesiewowe u noworodka jest ISTOTNE czy ma tylko "CHARAKTER
POGLĄDOWY"

Lekarz w szpitalu powiedział (po pierwszym badaniu), że mogą zalegać resztki
wód płodowych w kanale usznym, ale powtórzone następnego dni badanie dało
wynik BEZ ZMIAN, mówił jeszcze że kanał ucha jest STOSUNKOWO WĄSKI ...

Poradźcie mi ... CZY MAM SIĘ MARTWIĆ ? bo szczerze mówiąc już się martwię
CZY może pownien go już teraz obejrzeć inny lekarz, może spaecjalista (jaki
?) ?
CZY można na obecnym etapie przeprowadzić inne badanie, bardziej wiarygodne
...?

--
Pozdrawiam ... Exploris.
"Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy..."

2. Data: 2007-05-23 12:14:29

Temat: Re: Badanie przesiewoe słuchu - WYNIK ZŁY --- co dalej ?
Od: "Ewa P" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

moze być właśnei tak jak mówi lekarz..powiem Ci na pocieszenei, ze ja
poszłam na takie badanei .. też powtarzane .. gdzy syn miał ok 2-3
miesiecy.. a że dosłownei tydzień wczesniej miał lekki katarek, badanei
wyszło niepozytywnie.... ale po pewnym czasie, sama dopilnowałąm aby to
było przynajmniej 2-3 tyg bez kataru - wyszstko było juz ok..
zaleganie wydzieliny w uszach, katar., itd.. mogą upośledzić okresowo
słuch...
na razie poczekaj, obserwuj dziecko, czy reaguje na dzęwieki, stosownei do
wieku- czy bedzie reagować pręzeniem, przestarszy się przy nagłym dzwięku,
czy bedzie reagować na piszczacą zabawkę, wodzić wzrokiem za grajaca
karuzelką..
jeśli kolenje badanie, czego nei życzę wykaze nieprawidowości, zostanei
zrobione bardziej dokładne badanie.. nie pamietam jaa się nazywa i jak
odbywa... . ale tak mnie informowali gdy jako przewrażliwiona matka,
pytałam co nas ewentualnei czeka później, gdyby badanei wyszło żle...

Użytkownik "Exploris" <exploris@***NO SPAM***autograf.pl> napisał w
wiadomości news:f318eu$v3c$1@news.onet.pl...

3. Data: 2007-05-23 20:03:26

Od: "Exploris" <exploris@***NO SPAM***autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> odbywa... . ale tak mnie informowali gdy jako przewrażliwiona matka,
> pytałam co nas ewentualnei czeka później, gdyby badanei wyszło żle...

Szkoda, że nie pamiętasz jak się nazywa to oddatkowe badanie (dokłądniejsze)
mały urodził się o 3 w nocy z niedzieli na poniedziałek 21/05/2007 :)
badanie robiono mu wczoraj i powtórzono dziś i kazanpo zgłosić się 12 lipca
do poradni jak już pisałam ...
ale czy można JAKĄŚ METODĄ ZBADAĆ GO WCZEŚNIEJ ?

Jakie jest tak naprawdę znaczenie przesiewowego badania słuchu u noworodka -
czy tylko poglądowe czy ma sporą wartoś ?

> Exploris.
"Nigdy nie kłóć się z głupcem, bo ludzie mogą nie dostrzec różnicy..."

dziwna łupiez skory glowy
seks i potworny ból w potylicy
paciorkowiec (jak leczyć)
Ginekolog - Poznań