Bajka na dobranoc.

1. Data: 2013-04-21 01:00:37

Temat: Bajka na dobranoc.
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pewnego dnia, pewien stary profesor zostal zaangazowany
aby przeprowadzic kurs dla grupy dwunastu szefow wielkich
koncernow amerykanskich, na temat skutecznego planowania
czasu. Kurs ten byl jednym z pieciu modulow przewidzianych
na dzien szkolenia. Stary profesor mial wiec do dyspozycji
tylko jedna godzine by wylozyc swój przedmiot.

Stojac przed ta elitarna grupa (która gotowa była
zanotowac wszystko, czego ekspert bedzie nauczal), stary
profesor popatrzyl powoli na kazdego z osobna, nastepnie
powiedzial: "Przeprowadzimy doswiadczenie". Spod biurka,
ktore go oddzielalo od studentow, stary profesor wyjal
wielki dzban (o pojemnosci 4 litrow), ktory postawil
delikatnie przed soba. Nastepnie wyjal okolo dwunastu
kamieni, wielkosci pilki do tenisa, i delikatnie wlozyl je
kolejno do dzbana. Gdy dzban byl wypelniony po brzegi
i niemozliwym bylo dorzucenie jeszcze jednego kamienia,
podniosl wzrok na swoich studentow i zapytal ich: ''Czy
dzban jest pelen?'' Wszyscy odpowiedzieli: "Tak".

Poczekal kilka sekund i dodal: "Na pewno?". Nastepnie
pochylil sie znowu i wyjal spod biurka naczynie wypelnione
zwirem. Delikatnie wysypal zwir na kamienie po czym
potrzasnal lekko dzbanem. Zwir zajal miejsce miedzy
kamieniami... az do dna dzbana. Stary profesor znow
podniosl wzrok na audytorium i znow zapytal: "Czy dzban
jest pelen?" Tym razem swietni studenci zaczeli rozumiec.
Jeden z nich odpowiedzial: "Prawdopodobie nie".
"Dobrze" odpowiedzial stary profesor.

Pochylil sie jeszcze raz i wyjal spod biurka naczynie
z piaskiem. Z uwaga wsypal piasek do dzbana. Piasek zajal
wolna przestrzen miedzy kamieniami i zwirem. Jeszcze raz
zapytal: "Czy dzban jest pelen?" Tym razem, bez
zajaknienia, swietni studenci odpowiedzieli chorem: "Nie".
"Dobrze" odpowiedzial stary profesor

I tak, jak sie spodziewali, wzial butelke wody, która
stala na biurku i wypelnil dzban az po brzegi. Stary
profesor podniosl wzrok na grupe studentow i zapytal ich:
"Jaka wielka prawde ukazuje nam to doswiadczenie?"

Nieglupi, najbardziej odwazny z uczniow, biorac pod uwage
przedmiot kursu, odpowiedzial: "To pokazuje, ze nawet
jesli nasz kalendarz jest calkiem zapelniony, jeśli
naprawde chcemy, mozemy dorzucic wiecej spotkan, wiecej
rzeczy do zrobienia".

"Nie" odpowiedzial stary profesor, "To nie o to chodzilo".
"Wielka prawda, ktora przedstawia to doswiadczenie jest
nastepujaca: jesli nie wlozymy kamieni, jako pierwszych do
dzbana, pozniej nie będzie to mozliwe".

Zapanowalo glebokie milczenie, kazdy uswiadomil sobie
oczywistosc tego stwierdzenia. Stary profesor zapytal ich:
"Co stanowi kamienie w waszym zyciu?" "Wasze zdrowie?"
"Wasza rodzina?" "Przyjaciele?" "Zrealizowanie marzen?"
"Robienie tego, co jest wasza pasja?" ?Uczyc sie?"
"Odpoczywac?" "Dac sobie czas...?" "Albo jeszcze cos
innego?" "Nalezy zapamietac, ze najważniejsze jest włożyć
swoje KAMIENIE jako pierwsze do życia, w przeciwnym
wypadku ryzykujemy przegrać... własne życie. Jesli damy
pierwszeństwo drobiazgom (zwir, piasek), wypelnimy życie
drobiazgami i nie będziemy mieć wystarczająco dużo cennego
czasu, by poświecić go na ważne elementy życia. Zatem nie
zapomnijcie zadać sobie pytania: "Co stanowi kamienie
w moim życiu?" Następnie, włóżcie je na początku do
waszego dzbana (życia)" Przyjacielskim gestem dłoni, stary
profesor pozdrowił audytorium i powoli opuścił sale..."

Więcej:
http://psphome.aktywni.biz/skarb_gwozdzie.html

PS. Chyba pozostało mi jeszcze kilka kamieni do dołożenia... a tu już sporo
piaseczku i żwirku.
--
XL
"Pierwszy łyk ze szklanki nauk przyrodniczych zmieni ciebie w ateistę, zaś

2. Data: 2013-04-21 09:02:04

Temat: Re: Bajka na dobranoc.
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 01:00:37 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:
> [...]
>
> http://psphome.aktywni.biz/skarb_gwozdzie.html
>

> PS. Chyba pozostało mi jeszcze kilka kamieni do dołożenia... a tu już sporo

Wysypmy go wiec wpierw, by moc wlozyc te kamienie...

3. Data: 2013-04-21 11:12:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 21 Apr 2013 00:02:04 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> Wysypmy go wiec wpierw, by moc wlozyc te kamienie...

A żebyś wiedział.
--
XL

4. Data: 2013-04-21 12:14:38

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu niedziela, 21 kwietnia 2013 11:12:51 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> A żebyś wiedział.

Przeciez wiem -sam to proponowalem powyzej ;)

5. Data: 2013-04-27 00:16:32

Od: Kontestator <k...@c...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-04-21 12:14, m...@g...com pisze:

> Przeciez wiem -sam to proponowalem powyzej ;)

Słusznie.
Zacznijcie od błota usenetu, na który marnujecie czas.

6. Data: 2013-04-27 01:27:50

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 27 Apr 2013 00:16:32 +0200, Kontestator napisał(a):

> Słusznie.
> Zacznijcie od błota usenetu, na który marnujecie czas.

Jeden woli to błotko, a drugi inne, Błotny Ludku 3-]
--
XL

Boston z Rosja w tle
Zaproszenie do biblioteczki.