Bambus

21. Data: 2006-05-20 05:09:42

Temat: Re: Bambus
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czyli jak rozumiem, masz dwa egzemplarze tego samego gatunku?
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea

Trzeci pojedzie do Ciebie, ale dopiero jak nabierze trochę urody.
Pozdrawiam.Mirzan

22. Data: 2006-05-20 23:38:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> sadzonka kupiona byla na E-bayu w Niemczech
> i na lewo zostala przewieziona przez granice
> :)

Cos tak czulem, ze z "lewego" zrodla ;)

> wydawalo mi sie
> ze uprawiane u nas bambusy tzw 'mrozoodoirne'
> najczesciej pochodza z gor
> gdzie jest zimniej niz na nizinach
> ale w powietrzu jest wiecej wilgoci

Phyllostachysy pochodza glownie z doliny rzeki Jangcy. Typowo gorskie sa
fargesie i bashanie.
Na pewno rosliny sprowadzone do Europy nie pochodza tylko z dzikich
stanowisk. Sprowadzano je z istniejacych juz parkow czy innych upraw czesto
daleko od dzikiego zasiegu gatunku.
Odporniejsze na mroz powinny byc nie tyle te co bardziej na polnoc wystepuja
w Chinach ale te, ktore bardziej wglab ladu na zachod sie zapuszczaja.

Pozdrawiam,
Bpjea

23. Data: 2006-05-20 23:43:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (bez x)> szukaj wiadomości tego autora

> Trzeci pojedzie do Ciebie, ale dopiero jak nabierze trochę urody.

No to super :) Znow przechylasz szale dlugu wdziecznosci na moja strone ;)
We wrzesniu powinienem takze oddzielic jakas sadzonke (zobacze jakie beda
mozliwosci, bo nie wszystkie nowe kielki sie juz pokazaly). Ostatnio
oddzielalem we wrzesniu - pieknie sie przyjela i juz intensywnie rosnie.

Pozdrawiam,
Bpjea

Jablon jednoroczna
coś na balkon?