Bambus w domu - problem z zimowaniem

1. Data: 2004-12-20 13:25:40

Temat: Bambus w domu - problem z zimowaniem
Od: "Adam Rogalski" <r...@i...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam bambusa moso kupionego na allegro w postaci nasion ;)
Nasiona posiałem, wykiełkowały. Rośliny mają już około 9 miesięcy. Zgodnie z
zaleceniem sprzedającego trzymam go teraz w doniczce w domu. Miałem trochę
problemu z przędziorkiem, ale go zwalczyłem.
Mam nowy problem: liście zaczynają usychać, pojawiły się na nich drobne
białe kropki, których nie da się zetrzeć.
Poradźcie coś!!

Fotki z bambusem są na stronie: http://www.ime.pw.edu.pl/ar/bamboo/ Bambus
stoi na parapecie okiennym od zachodu.

Dzięki i pozdrawiam

Adam R

2. Data: 2004-12-20 16:23:37

Temat: Re: Bambus w domu - problem z zimowaniem
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Rogalski" <r...@i...pw.edu.pl> wrote in message

> Nasiona posiałem, wykiełkowały. Rośliny mają już około 9 miesięcy. [...]

Calkiem ladnie rosna, jak widze :)

> Mam nowy problem: liście zaczynają usychać, pojawiły się na nich drobne
> białe kropki, których nie da się zetrzeć.

Te kropki wygladaja na pozostalosc po zerowaniu przedziorkow. Jesli
przedziorki zwalczyles, to nie masz sie juz czym przejmowac. Przedziorki
lubia niestety wracac, dlatego powinienes czesto ogladac liscie od spodu,
a profilaktycznie spryskiwac rosline woda.

> Fotki z bambusem są na stronie: http://www.ime.pw.edu.pl/ar/bamboo/
Bambus
> stoi na parapecie okiennym od zachodu.

Jaka ma temperature? Ja profilaktycznie zimuje bambusy (poki sa jeszcze
male) w stosunkowo niskiej temperaturze (ok. 10'C). W niskiej temperaturze
szkodniki takze wolniej sie rozmnazaja, a poza tym Phyllostachysy lubia
przechodzic okres spoczynku zima.

Posadzisz go na wiosne w ogrodzie? W jakim rejonie Polski mieszkasz?
Napisz czasem na grupie, jak sobie ten MOSO radzi.

Pozdrawiam,
Bpjea

3. Data: 2004-12-20 17:41:52

Od: "_hehehe" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Rogalski" <r...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
> Witam!

> Fotki z bambusem są na stronie: http://www.ime.pw.edu.pl/ar/bamboo/ Bambus
> stoi na parapecie okiennym od zachodu.
:)))))
dopiero teraz moglem obejrzec bambusiki na fotkach
nie przejmuj sie
bo bardzo ladne sa te Twoje Mozo
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2004-12-21 22:14:26

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Mam nowy problem: liście zaczynają usychać, pojawiły się na nich drobne
> białe kropki, których nie da się zetrzeć.

:))))
witaj
:)
a gdzie go miales przez te 9 miesiecy
?
moje mniej wiecej tego wieku lato na powietrzu w doniczkach
:)
na zime kilka sadzonek pozostawilem rowniez na powietrzu
w jeszcze odkrytym inspekcie
:)
dwie sadzonki wziete w listopadzie do domu
maja sie bardzo dobrze
wypuscily nowe liscie oraz pedy
:)
z bambusy przenoszone na zime do domu
trzeba wpierw zahartowac
przenoszac co kilka dni do ciut cieplejszego pomieszczenia
:)
przeniesione nagle moga w wskutek szoku termicznego
stracic wszystkie liscie
:(
nad tymi bialymi plamkami trzeba by pomyslec
zapewne to jakas plesn
?
z pozdrowieniami usmiechami
_hehehe

5. Data: 2004-12-22 00:03:28

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tadeusz Smal" <s...@s...pl> wrote in message
.

> nad tymi bialymi plamkami trzeba by pomyslec
> zapewne to jakas plesn

Zadna plesn. Najbardziej wyglada to na slady po zerowaniu przedziorkow.
Tych ostatnich juz nie ma - slady pozostaly.

Pozdrawiam,
Bpjea

Choinka w pojemniku ?
ręka do kwiatów
Re: ale plama -przepraszam wszystkich którzy to próbowali przeczytać w 1 wersji
kaktus choruje
Co z nim ? "Papirus - nieszczeje :( "