Re: Bard Solidarności :-\

Data: 2018-11-09 15:13:37
Temat: Re: Bard Solidarności :-\
Od: Trybun <c...@j...ru>

W dniu 2018-11-09 o 12:34, Silvio Balconetti pisze:

> Sa moze jakies badania na ten temat? ;-)
>
> A co do osoby Lecha W. to przed laty oponowalem przeciw jego lotnisku
> i bylem za innym stosownym patronem. Koziolkiem Matolkiem. Nie
> posluchali. ;-)
> Jaki kon jest, kazdy widzi, jak pisal uczony ksiadz. Ale jest inna
> sprawa. Nie jest dobrze odrapywac pomniki, bo Polacy tak duzo ich nie
> maja. OK, maja tysiace Janowpawlow drugich, Lechowkaczynskich oraz
> roznych partyzantow. Wszystko to jednak ma znaczenie lokalne, bo LK ma
> chyba tylko czcicieli w Gruzji, a JP2 obecny jest tylko w kosciolach
> [...]
Podpisuje się pod większością powyższego. Natomiast chciałbym nawiązać
do ostatniego zdania, o tej "inności Polaków". Faktycznie tak jest, ale
z czego to się bierze? Naleciałości od czasów rozbiorów, które dzisiaj
są podsycane przez źle do Polski i Polaków usposobione siły? Czemu tak
właściwie ma służyć to szarganie autorytetów ludzi poważanych i
szanowanych w Kraju i za granicą, a kreowanie na bohaterów jakichś mocno
wątpliwych person, jak nie celowym ośmieszaniu nas, pokazywaniu że
"Polaczek" tak właściwie nie zasługuje na to aby mieć swój kraj?