Bardzo stare sliwy/zagadka z nagroda

1. Data: 2004-09-03 19:42:30

Temat: Bardzo stare sliwy/zagadka z nagroda
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Na naszym polu, ktore kupilismy 2 lata temu, stoi szereg bardzo starych
sliw. Mamy stare zdjecia z tej okolicy, i w 1929 roku byly juz
doroslymi, duzymi drzewami. Maja wiec conajmniej 90-100 lat. Wszystkie
maja taka chorobe, co u nas sie nazywa Witch's Broom, czyli miotla
czarownicy, wyglada jak zwij jemioly, ze skarlowacialymi liscmi. W
zeszlym roku za porada wyczyscilam kilka a tych drzew ze statych,
zmurszalych galezi, z tych zwojow narosli, z roznych statych badyli i na
wiosne dzrewa kwitly pieknie. Te stare, nie ruszone przeze mnie
zaowocowaly na koncach galezi, jak szalone, piekne sliwki zaraz mi
dojrzeja. Natomiast te wyczyszczone dzrewa, mimo, ze kwitly, prawie
zupelnie nie zaowocowaly. Co zrobilam zle?

W nagrode moge podeslac nasiona.
Mam na zbyciu:

Lavandula angustifolia
Eschschoizia californica
Cerinthe major purpurescens
Ocimum americanum

Tak naprawde, to nasiona moge podeslac kazdemu, kto mi przysle adres na
priva.
Magdalena Bassett

2. Data: 2004-09-03 20:23:46

Temat: Re: Bardzo stare sliwy/zagadka z nagroda
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Bassett" <m...@o...com> napisał w wiadomości
[...]
> Natomiast te wyczyszczone dzrewa, mimo, ze kwitly, prawie
> zupelnie nie zaowocowaly. Co zrobilam zle?

Zaraz źle, może za bardzo przycięłaś a niektóre śliwy tego nie lubią,
jak im dasz spokój to śliwki wrócą w przyszłym roku.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---
List wolny od wirusów.

3. Data: 2004-09-04 05:27:20

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Co zrobilam zle?

Nic. One tak mają. Zaowocują na przyszły rok

--
pozdrawiam :-))
Sławomir J Marusiński

4. Data: 2004-09-04 07:33:13

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Bassett" <m...@o...com> wrote in message

> Na naszym polu, ktore kupilismy 2 lata temu, stoi szereg bardzo starych
> sliw. Mamy stare zdjecia z tej okolicy, i w 1929 roku byly juz
> doroslymi, duzymi drzewami. Maja wiec conajmniej 90-100 lat. [...]

Mam nadzieje, ze wszystkie ciecia na nich wykonalas prawidlowo, a nie na
chybil trafil.
Wazne tez, czy zabezpieczylas rany.
Drzewa te dozyly ladnego wieku (jak na sliwy) i szkoda by bylo gdyby teraz
przez zle wykonane ciecie mialy sie wykonczyc.

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-09-04 14:13:14

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Drzewa te dozyly ladnego wieku (jak na sliwy) i szkoda by bylo gdyby teraz
> przez zle wykonane ciecie mialy sie wykonczyc.

Szczególnie cięcie przy samej ziemi;-)

Pozdrawia konkretnie boletus

6. Data: 2004-09-04 21:42:36

Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> [...]
> Drzewa te dozyly ladnego wieku (jak na sliwy) i szkoda by bylo gdyby teraz
> przez zle wykonane ciecie mialy sie wykonczyc.

Cielam po wzieciu kilku lekcji, ktore byly w okolicznych szkolkach.
Sterylizowalam narzedzia, malowalam rany, bardzo sie z nimi cackalam, wlasnie
z tego powodu, ktory wspominasz. Tez mi bardzo zalezy, zeby przetrwaly
nastepne kilkanascie/dziesiat lat, z owocami czy bez. Najbardziej mi zalezy
na zdrowiu samych drzew.
Magdalena Bassett

7. Data: 2004-09-05 20:20:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z tego powodu, ktory wspominasz. Tez mi bardzo zalezy, zeby przetrwaly
> nastepne kilkanascie/dziesiat lat, z owocami czy bez. Najbardziej mi

Znakomicie. Wzorowa postawa! :))

Pozdrawiam,
Bpjea

plany altan
Re: Uschni?ta po?owa Cyprysika Lawsona...?
Baptisia
cebule w Castoramie
Ogórecznik i chmiel to to samo czy nie !?