Barwinek

11. Data: 2002-09-02 14:22:45

Temat: Re: Barwinek
Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Krystyna Chiger" <k...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag
news:3D736224.70E96A89@people.pl...

> Chetnie. Nie masz zwykłego niebieskiego?
>
> Krycha&barwinek

A ze trzydziesci sztuk w doniczkach i jakies drugie tyle posadzone.

Irek kochany

12. Data: 2002-09-02 14:24:52

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> Patriotyczny, nasz polski!
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Uta chciala mi jakies badziewie na oknie posadzic w barwach patriotycznych.
No i te biale okazaly sie rozowe. Jakbym ja byl homopolonus a nie
najprawdziwszy Sarmata.

Irek kochany

13. Data: 2002-09-02 17:04:29

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Różowy mam, ale czerwonego ani białego jeszcze nie widziałam.
>
> Krycha z barwinkiem niebieskim i różowym

Tooldzik z barwinkiem niebieskim i fioletowym.
Przy okazji machniom ?

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

14. Data: 2002-09-02 19:34:25

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Użytkownik "Krystyna Chiger" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> Tooldzik z barwinkiem niebieskim i fioletowym.
> Przy okazji machniom ?

A ja myslalem, ze fioletowy to wlasnie blau. Jutro poszperam w niemieckiej
sieci a teraz ide sobie pokluc derenia.

Irek kochany

15. Data: 2002-09-03 09:00:53

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Spotkałem się z 5 odmianami barwinka - nie ma problemu z kupieniem - no może
dlatego że mam do szkółki rzut beretem
http://www.clematis.com.pl/wms/

pozrdo.
Jack

16. Data: 2002-09-03 10:56:06

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." napisal:

> Tooldzik z barwinkiem niebieskim i fioletowym.
> Przy okazji machniom ?

Trzeba będzie na wiosne sprawdzić, czy ten mój różowy
to przypadkiem nie jest właśnie fioletowy :-) To taki róż
nie jak róży, tylko bardziej cyklamenu, ale nie taki fioletowy
jak lilak.

Krych&Co(ty)

17. Data: 2002-09-03 11:25:49

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w .
> Po lacinie Hosta, po polku funkia a po botanicznemu slubojawka

Moim zdaniem Hosta to nazwa botaniczna i nie ma nic wspólnego z łaciną, a
ślubojawka to nazwa zwyczajowa.
Pojednawczo zgodzę się, że po polsku to nazywa się funkia :-).
--
:-) http://www.ogrod.prv.pl

18. Data: 2002-09-03 11:33:50

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto wie jaki kwiaty posiada Vinca minor 'Sebastian'?
--
:-) http://www.ogrod.prv.pl

19. Data: 2002-09-03 11:59:25

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> wrote in

> Moim zdaniem Hosta to nazwa botaniczna i nie ma nic wspólnego z łaciną, a
> ślubojawka to nazwa zwyczajowa.

Hosta odmienia sie zgodnie z regulami lacinskimi i wystepuje z epitetem
lacinskim, wiec mozna zaokraglic do laciny. A ze jest ogolnoswiatowo
botaniczna, to tez sie zgadza.

> Pojednawczo zgodzę się, że po polsku to nazywa się funkia :-).

Czy to jest polskie slowo?
Slubojawka to przynajmniej przyzwoicie po polsku brzmi :-)))
Swoja droga w zyciu nie slyszalam, zeby ktos tego uzywal (tzn. slubojawki).
Babka ogrodowa tak, ale slubojawka?
Oni to sobie chyba wydumali na poczekaniu :-)))
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Zeby nie macic i byc zgodna, to w nomenklaturze by Mirek po polsku jest
funkia :-)

20. Data: 2002-09-03 12:58:04

Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w

> Hosta odmienia sie zgodnie z regulami lacinskimi i wystepuje z epitetem
> lacinskim, wiec mozna zaokraglic do laciny.

Jak się bardzo chce to można, ale wiedząc, że jest to nazwisko botanika
austriackiego to jakoś trudno połączyć to z łaciną. Udokładnię: mi mi mi
połączyć.
--
:-) http://www.ogrod.prv.pl

złodzieje :(