Barwy a proces leczenia. Artysta Macie Kot

1. Data: 2008-02-27 22:34:06

Temat: Barwy a proces leczenia. Artysta Macie Kot
Od: "PR& Menagment Art in Hospital" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

....."W kolorze szybciej do zdrowia"..kolor a neurologia?

Program: " Dziecięcy Świat w Kolorach"

Wrocław . Dolnośląskie Centrum Pediatryczne im. J. Korczaka.
Oddział Neurologii i Neuroinfekcji

Wiosna , lato, jesień, zima - wraz ze zmianą każdej z pór roku
zmieniają się również barwy natury. Ich współbrzmienie tworzy
charakterystyczny koloryt, właściwy dla zmian zachodzących wówczas w
przyrodzie jak i w naszej psychice. Teoria barw zakłada, iż naturalną
harmonie tych barw można bezpośrednio przenieść w życie .

Artysta Maciej Kot zrealizował kolejny projekt,, motywy świata
wodnego maja kojąco wpływać na proces leczenia zaburzeń
neurologicznych. Oddziaływanie barw błękitów i welwetów łamanych
różem, nadaję perspektywę przestrzeni. Są to barwy specjalnie dobrane
przez artystę i charakteryzujące jego sztukę leczenia kolorem.

Pacjenci i personel są zgodni ,że oddział teraz stał się magiczny..

Zjawisku hospitalizacji towarzyszy nie raz apatia jak i lęki. Pobyt w
miejscu przyjaznym dziecku ogranicza w znacznym stopniu powstania
zjawisk fobii, czy złych wspomnień, które mają wpływ na rozwój
psychosomatyczny.

Pracą swoją nie raz staram się wejść w umysł pacjenta by móc odtworzyć
to co on czuję, takie zjawisko psychoanalizy jak i obserwacji mowy
ciała z pewnością poprawia charakter projektu jak i dopracowanie
szczegółów , by pacjent czuł się psychicznie bezpiecznie...

Maciej Kot

ANALIZA

Lewa półkula, jako odpowiedzialna za mowę i pisanie, logiczne
myślenie, poczucie czasu, analizę detali, za kierowanie ruchami prawej
ręki , przez długi czas uchodziła za dominującą, zaś prawa została
zdegradowana do pomocniczych pośrednich zadań. Obecnie uważa się, że
istotnie, lewa półkula jest językowa, analityczna i pracuje
sekwencyjnie (w kolejności zdarzeń), natomiast prawa pracuje
syntetycznie ( ujmuje kwestie całościowo) i specjalizuje się w
funkcjach wzrokowo przestrzennych. Prawa półkula wydaje się być
"artystyczna"- zdolność omawiania swych przeżyć w tym snów jak i bajek
lub filmów. Przekaz słów jest emocjonalny i ekspresyjny, więc relacje
nie stają się płaskie ani nudne, ale bogate formalnie.

O ile lewa półkula rządzi dosłownym rozumieniem tekstu o tyle prawa
zdaje się mieć w pieczy posługiwanie się aluzjami, przenośniami jak i
literackimi figurami. Wniosek:
- obejmuje więc wyższe piętro użytkowania języka.

a Maciej Kot, życzy szybkiego powrotu do zdrowia małym pacjentom .

-------------------------------

tel. 071 - 32-36-418
Ordynator Oddziału:
lek. med. Małgorzata Kuzior-Pławiak - specjalista pediatrii i
neurologii dziecięcej.

Oddział specjalizuje się w diagnostyce i leczeniu zaburzeń
neurologicznych u dzieci od urodzenia do 18 roku życia. Możliwość
wykonania wideo EEG w czuwaniu i we śnie pozwala na diagnozowanie
wszelkie rodzaju zaburzeń napadowych. Na oddziale tym istnieje również
możliwość diagnostyki i terapii rozwoju psychoruchowego metodą Vojty.

* drgawki gorączkowe
* omdlenia
* napady czynnościowe
* padaczka

Oddział ten prowadzi również diagnostykę i leczenie:

* chorobób metabolicznych OUN
* bólów głowy
* neuroinfekcji u niemowląt i dzieci starszych
* diagnostykę rozwoju psychoruchowego u niemowlat metodą Vojty
* terapię metodą Vojty dzieci z zaburzeniami centralnej
koordynacji nerwowej.

Dzięki ścisłej współpracy z Oddziałem Intensywnego Nadzoru Medycznego
oddział jest także przygotowany do leczenia neuroinfekcji o ciężkim
przebiegu, z okresowo występującymi objawami niewydolności krążeniowo-
oddechowej (zapalenie mózgu, z. Guillain-Barré itd.). W trakcie
hospitalizacji, jak również po jej zakończeniu zapewniamy pełną
rehabilitację pacjentów po przebytej polineuropatii zapalnej.

Obecność w naszym szpitalu Pracowni Usprawniania Leczniczego, gabinetu
stomatologicznego z możliwością wykonywania zabiegów w znieczuleniu
ogólnym oraz doświadczonego lekarza neurologa pozwalają na kompleksowe
leczenie pacjentów z mózgowym porażeniem dziecięcym.

2. Data: 2008-02-28 00:41:28

Temat: Re: Barwy a proces leczenia. Artysta Macie Kot
Od: "Koziolek" <d...@X...pl> szukaj wiadomości tego autora

PR& Menagment Art in Hospital napisał:

> (ciach)

Szanowni Państwo, nosz ile <przerywnik> można?

Koziołek

3. Data: 2008-02-28 08:47:44

Od: "Tomasz Dryjanski" <T...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Koziolek" <d...@X...pl> wrote in message

> Szanowni Państwo, nosz ile <przerywnik> można?

Mam uprzejmą prośbę - nie odpisuj.
Dzięki temu nawet nie będę widział tego "Menagmentu" - mam go w KF. :)

T.

Krakow - fizjoterapeuta od kregoslupa szyjnego
Pytaniev dotyczące rozpoznania badania gastroskopii
zmiana wygladu spermy
Polyvaccinum mite - czy wydano mi złą rzecz?
Artysta Maciej Kot. Projekt Wrocław : Dolnośląskie Centrum Pediatryczne