Basen a choroby

1. Data: 2007-10-01 08:47:40

Temat: Basen a choroby
Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Moja Magda nie chodziła na basen w 1 klasie, gdyż uznaliśmy, że damy jej
jeszcze 1 rok, aby wzmocniła się odporność. Do tej pory córka miała
częste infekcje górnych dróg oddechowych.
W drugiej klasie postanowliśmy spróbowac, lecz już po pierwszym
pływaniu, Magda ma anginę i siedzi w domu. Rozważamy zrezygnowanie z
tych zajęć, zwłaszcza, gdy okazało się, że są nieobowiązkowe. (!)

Chciałbym spytać się, czy macie podobne doświadczenia lub jakaś radę, co
robić ?
_ Piotr Majkowski
}<_(> (Rzym.8,31)
http://msk-system.pl/majkowscy

2. Data: 2007-10-01 09:01:25

Temat: Re: Basen a choroby
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał
| Chciałbym spytać się, czy macie podobne doświadczenia lub jakaś radę, co
| robić ?

chodzić z dzieckiem indywidualnie jeśli chcesz żeby jednak chodziła na ten
basen ? :) Jeśli nie - odpuścić :)

--
Kasia + Weronika ( 6-latka )
gg 181718

3. Data: 2007-10-01 09:09:01

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

01.10.2007, złośliwa <n...@u...to.interia.pl> napisał(a)

> Użytkownik "Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> napisał
>|
> chodzić z dzieckiem indywidualnie jeśli chcesz żeby jednak chodziła na ten
> basen ? :) Jeśli nie - odpuścić :)

Problem jest także w tym, ze ja mam podobne doświadczenia z basenem: od
razu jestem chory (uszy, lub katar)

4. Data: 2007-10-01 09:16:26

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Majkowski" <w...@g...com.invalid> wrote in message

> [...]
> tych zajęć, zwłaszcza, gdy okazało się, że są nieobowiązkowe. (!)
>
> Chciałbym spytać się, czy macie podobne doświadczenia lub jakaś radę, co

Jesteś pewien, że ta angina ma związek z basenem? W Warszawie jest epidemia
przeziębień. W ubiegłym tygodniu u syna w klasie frekwencja wynosiła 50% -
wszyscy nieobecni chorzy. On też przesiedział tydzień w domu.
Anka

5. Data: 2007-10-01 09:27:28

Od: Piotr Majkowski <w...@g...com.invalid> szukaj wiadomości tego autora

01.10.2007, miranka <a...@m...pl> napisał(a)

> Jesteś pewien, że ta angina ma związek z basenem? W Warszawie jest epidemia
> przeziębień. W ubiegłym tygodniu u syna w klasie frekwencja wynosiła 50% -
> wszyscy nieobecni chorzy. On też przesiedział tydzień w domu.

Taką diagnozę postawiła nasza pediatra. Jednak Magda nie ma jakiejś
wysokiej gorączki (37,5 38) i troche kaszle. Pierwszego dnia była
rozbita i bolała ja głowa.

Może faktycznie poczekać i nie poddawać się od razu ?

6. Data: 2007-10-01 09:37:50

Od: "Basia Z." <bjz_(usun_toto)@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" :

> [...]
> przeziębień. W ubiegłym tygodniu u syna w klasie frekwencja wynosiła 50% -
> wszyscy nieobecni chorzy. On też przesiedział tydzień w domu.

Chyba nie tylko w Warszawie.
U mnie w pracy wszyscy kolejno przeziębieni.
Ja na szczęście mam to już za sobą.

Pozdrowienia

Basia

7. Data: 2007-10-01 18:57:48

Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chciałbym spytać się, czy macie podobne doświadczenia lub jakaś radę, co
> robić ?

to nie basen jest przycyzna chorob tylko zle postepowanie po wyjsciu z
basenu tzn. zle osuszenie i za szybkie wyjscie na dwor ,zly ubior.

basen to podstawa hartowania.
p.mama chorujacej i plywajacej mlodej.

8. Data: 2007-10-01 19:34:17

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nasza latorośl już szósty rok chodzi na basen ze szkołą. Odporność ma słabą
więc często choruje ale nie rezygnujemy.
Doświadczenia mamy różne z tym basenem.
Bywało tak, że pisaliśmy zwolnienie z basenu, gdy był zakatarzony, czy
przeziębiony ale też czasem decydowaliśmy, żeby szedł pływać mimo, że lekarz
twierdził, żeby raczej został w domu, bo jest "niewyraźny".
Po tych paru latach nie widzę jakiegoś wyraźnego związku pomiędzy basenem a
chorowaniem dziecka (ani na plus ani na minus). Zdarzało się, że pójście na
basen mobilizowało organizm i katary znikały ale zdarzało się także, że
rozwinęło się zapalenie zatok, albo ucha środkowego.
Dziś właśnie po 3 tygodniach zwolnienia młody na własne życzenie poszedł na
basen mimo, że ma jeszcze tydzień zwolnienia od lekarza po ostatnim
antybiotyku, który skończył tydzień temu.
Wrócił zmęczony ale wesoły i zadowolony.
Ważne jest, aby dobrze się dziecko wysuszyło i potem ubrało.
Główny minus basenu widzę w zarażeniu wirusowymi "historiami" skórnymi,
które trzeba potem wymrażać itp. (w ciągu ostatnich 6 lat mieliśmy aż 3
razy)
Jacek

9. Data: 2007-10-01 19:54:56

Od: Elżbieta <w...@o...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 1 Oct 2007 08:47:40 +0000 (UTC), Piotr Majkowski napisał(a):

> Chciałbym spytać się, czy macie podobne doświadczenia lub jakaś radę, co
> robić ?

Zupełnie odwrotne. PIerwsza bardzo poważna choroba trafiła się właśnie
wtedy gdzy dziecko chodząc systematycznie na basen przez kilka miesięcy
przez dwa tygodnie nie poszło.
Teraz chodzi od zerówki czyli zaczyna czwarty rok basenu, choróbska diabli
wzięli, a jeśli są to nie mają nic wspólnego z basenem.
--
Elżbieta
http://picasaweb.google.pl/waruga.e

10. Data: 2007-10-01 21:17:38

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

.
> W drugiej klasie postanowliśmy spróbowac, lecz już po pierwszym
> pływaniu, Magda ma anginę i siedzi w domu.

Angina jest zakażeniem paciorkowcowym - nie ma nic wspólnego z basenem (o
ile pamiętam wywody naszej lekarki).

> Chciałbym spytać się, czy macie podobne doświadczenia lub jakaś radę, co
> robić ?

Puszczać małą na basen -poprosić panią o dokładne suszenie, dać ciepłą
herbatkę do termosu. Pływanie bardzo hartuje , fakt, że łatwo złapać
grzybicę lub brodawczaki, jeśli jest osłabiona odporność . Ewentualnym
kłopotem mogą być problemy z uszami (nasz starszy syn ma krótki przewód
słuchowy i ponoć predystynuje to do częstych stanów zapalnych).

D.

Jak uczyć dziecko religii?
co z tym kaszlem?
Marynarka alert -- tym razem spam