Begonie bulwiaste

11. Data: 2003-03-10 17:55:54

Temat: Re: Begonie bulwiaste
Od: zdzislaw kmito <3...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Chcialem Ciebie pocieszyc,bo widze ,ze bardzo sie przejmujesz swoimi
roslinkami,u mnie szybki efekt oznacza:kupuje gotowe kwiaty juz kwitnace
Kwiaty na tarasie zmieniam co dwa miesiace niezaleznie w jakim stanie
sa.Nie bawie sie w przechowywanie i przesadzanie.
Pelargonie to Geranie.Wtym Roku wcale nie bede kupowal,bo tak faktycznie
nadaja sie do wiejskich zagrod.
Pozdrawiam Zdzichu K.

12. Data: 2003-03-11 07:25:00

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Ładnie mnie pocieszasz:-)

Nie pocieszam, tylko lacze sie w bolu :-)

> Na koty nie mam szans (pies odmawia współpracy). Ale spróbuję
> przetestować zapominanie o
> podlewaniu i przestawianie z miejsca na miejsce. Zacząć już teraz, czy
> poczekać do maja?

Zdecydowanie od maja. Nasza, dopoki byla w domu, to byla podlewana i wogole
dopieszczona. Dopiero w polowie maja, jak ja wysiudalam na taras, zaczely
sie jej wedrowki :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

13. Data: 2003-03-11 10:57:52

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:Xns933B558C123A8ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa
Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> Nie pocieszam, tylko lacze sie w bolu :-)

Hejka. Tu nie ma co lamentować :-( Kupując bulwy begonii, to powinno się
pamietać o dokupieniu know how :-)
Pozdrawiam przedwiosennie Ja...cki

14. Data: 2003-03-11 11:24:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
8 Ewa

> Hejka. Tu nie ma co lamentować :-( Kupując bulwy begonii, to powinno

Co masz na myśli? Jak zalecenia z książek nie skutkują, to pytam praktyków.
No chyba że metodą "szybkiego efektu" mam działać?...:-)
Pozdrawiam, Basia.

15. Data: 2003-03-11 13:15:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:b4kh8l$dfg$1@zeus.polsl.gliwice.pl Basia Kulesz
<b...@p...gliwice.pl> napisał(a):

> Co masz na myśli? Jak zalecenia z książek nie skutkują, to pytam
> praktyków. No chyba że metodą "szybkiego efektu" mam działać?...:-)

Hejka. Podobać to mi się nawet podobają te begonie bulwiaste ale ich nie
mamy na działeczce. Jednak skoro ludzie potrafią z bulw wyprodukować piękne
kaskady kwiatowe, to sympatyczne (oczywiście niewątpliwie) grupowiczki
powinny stanąć na głowie, żeby opanować prawidłową technologię. Reasumując
albo z pomocą metod wywiadu gospodarczego zdobyć know how, albo ciężką pracą
naukowo-badawczą dojść prawdy. :-) Bowiem honor i ambicja grupowa cierpi.
Pozdrawiam słonecznie Ja...cki
PS. Uważam, że metoda "szybkiego efektu" jest mało ambitna ;-)

16. Data: 2003-03-11 13:29:54

Od: "JotHa" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Z moich doswiadczen z begoniami, to im mneij sie pieszcze z bulwami, tym
lepiej wychodza !
Jednaego roku nakupowalysmy z mama - bylo tego ok 30 bulw (nie ma jak
zgodnosc, oc do koloru i ksztaltu kwiata :-))). Siedzialy sobie na
wszystkich mozliwych parapetrach... Pielegnowane tak samo, w
ostatecznosci... bodajze 10 przenioslam na zewnatrz. Oczywiscie nie na zadne
slonce, tylko raczej wiecej cienia lub polcien. Kwitly i rosly, jak szalone.
Podlewane byly razem z pelargoniami, czyli jednym slowem... dostawaly ten
sam nawoz do pelargonii !!! Miedzy czasie dokupilysmy kilka juz roslin.
Przez zime zachowaly sie.... 4 bulwy i to te, ktore praktycznie byly
wniesione do altany i przez brak czasu nie wyciagneite z ziemi !!!
Nastepnego roku... posadzilam je juz od razu w ziemie, na taraz ( w maju) i
... dogonily te, kupione na targowisku !
Zdaje sobie sprawe, ze bulwy sa dosc drogie i czasami warto poprostu kupic
juz gotowe rosliny.
Acha ! Bulwy jak sadzimy, to umieszczamy je plyciutko. Pozneij juz, na nowym
meijscu lepiej ciut glebiej, aby roslina pod kwiatem obfitym sie nie zlamala
:-)

Pozdrawiam
Asia

17. Data: 2003-03-11 13:32:21

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in

> [...]
> technologię. Reasumując albo z pomocą metod wywiadu gospodarczego
> zdobyć know how, albo ciężką pracą naukowo-badawczą dojść prawdy. :-)

Metoda jest prosta.
Trzeba zakupic grupowiczkom domek, najlepiej drewniany, w Zakopanem,
najlepiej na Bystrem (bo blizej :-). Ewidentnie mikroklimat tam
sprzyjajacy. Ja tam moge sadzic begonie na okraglo i kwadratowo.
Nawet sprzatac moge.
Pozdrownienia - Ewa Sz. z tatromania

18. Data: 2003-03-12 07:21:51

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:Xns933B93D3C6AADewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa Szczęœniak
<e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> Ja tam moge sadzic begonie na okraglo i kwadratowo.
> Nawet sprzatac moge.

Hejka. Sprzątać??? Nie sądziłem, że dla dobra nauki można się aż tak
poświecać :-)
Pozdrawiam deszczowo Ja...cki

PS. A Karkonosze :-(

19. Data: 2003-03-12 13:21:56

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dirko" <d...@w...pl> wrote in

> A Karkonosze :-(

Karkonosze to mam rzut dziaba i spedzam tam corocznie min. pol miesiaca bez
laski sponsora :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz. po pierwszym tegorocznym krzakowaniu na Wzgorzach
Niemczanskich

20. Data: 2003-03-12 15:31:46

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:Xns933C920E4C854ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8 Ewa Szczęœniak
<e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> Karkonosze to mam rzut dziaba i spedzam tam corocznie min. pol
> miesiaca bez laski sponsora :-)

Hejka. Skoro w grę wchodzi łaska sponsora, to może Alpy Południowe :-)
Pozdrawiam antypodowo Ja...cki

śliwa i baty
Kalendarz prac w ogrodzie?
cięcie krzewow kwitnacych wczesna wiosna
gerbera
Tozsamosc kasztana