Berberysy , pieciorniki -ciecie

1. Data: 2001-06-21 13:15:57

Temat: Re: Berberysy , pieciorniki -ciecie
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"lech" <l...@i...pl> wrote in message news:3b31f753@news.vogel.pl...
> W ubieglym roku, mniej wiecej o tej porze posadzilem krzaki berberysow
> (Atropurpurea). Nie przycinalem ich na wiosne, bo byly niewielkie. W tej
> chwili wypuscily mase pedow do gory o roznej dlugosci .Nie wyglada to zbyt
> estetycznie

Wszystko zalezy od pojecia estetyki. Nie przycinane przez
dluzszy czas przybiora swoja naturalna forme. Dla mnie
naturalna forma jest o wiele bardziej estetyczna, niz wymyslone
przez czlowieka formy geometryczne. Natomiast faza przejsciowa
istotnie jest najgorsza. To tak jak zapuszczanie brody.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

2. Data: 2001-06-21 13:36:18

Temat: Berberysy , pieciorniki -ciecie
Od: "lech" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

W ubieglym roku, mniej wiecej o tej porze posadzilem krzaki berberysow
(Atropurpurea). Nie przycinalem ich na wiosne, bo byly niewielkie. W tej
chwili wypuscily mase pedow do gory o roznej dlugosci .Nie wyglada to zbyt
estetycznie. Czy mozna o tej porze wyrownac sekatorem te sterczace galazki,
zeby poprawic ich wyglad, a przy okazji zagescic krzew ?
To samo pytanie dotyczy pieciornikow krzewiastych o bialych kwiatach.

pozdrawiam Leslaw

3. Data: 2001-06-22 09:19:25

Temat: Odp: Berberysy , pieciorniki -ciecie
Od: "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem pieciornikow zdecydowanie nie nalezy przycinac teraz - kwitna
na tegorocznych pedach, zatem sa ladne i nie trzeba im szkodzic. Przyciac po
kwitnieniu, czyli pozna jesienia lub zima.
Berberys natomiast mozna ciac, ale moze lepiej poczekac do konca lipca.
Sa dwie szkoly ciecia drzew i krzewow lisciastych w zywoplocie: 1. robi sie
to dwa razy w roku, na przelomie czerwca/lipca oraz we wrzesniu; 2. robi sie
to raz na przelomie lipca/sierpnia (to mi podpowiedzial kiedys Boguslaw w
zwiazku z dyskusja o cieciu grabow - poniewz jest mniej pracochlonne w tym
roku tak zrobie).
Oczywiscie zawze mozna ciac lisciaste zima, poza sezonem wegetacyjnym.
pik

4. Data: 2001-06-23 06:32:27

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Wydaje mi sie, ze berberys wrecz uwielbia ciecie i to bez wzgledu na pore.
Bardzo dobrze jest przycinac go dosc radykalnie, wowczas zageszcza sie juz
od samej podstawy, a przez co w odmianach o czerwonych lisciach nie
wystepuje efekt dwubarwnosci. Widzialem wiele egzemplarzy rosnacych bez
ingerencji czlowieka, czego efektem byl pokroj przypominajacy litere V, a
liscie w dolnej czesci krzewu byly zielone.
Pozdrawiam
Jurek

Piotr Kieraciński napisał(a) w wiadomości: <9gv17d$s9a$1@news.lublin.pl>...

5. Data: 2001-06-23 09:04:38

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kieraciński" <p...@p...pol.lublin.pl> napisał w
wiadomości news:9gv17d$s9a$1@news.lublin.pl...
> Oczywiscie zawze mozna ciac lisciaste zima, poza sezonem wegetacyjnym.

Kiedy to, właśnie, jest odwrotnie. Nie należy ciąć
zimą i przed zimą. W lecie i na wiosnę można ciąć w każdym terminie.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

6. Data: 2001-06-23 13:28:48

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Zając" <w...@a...pl> wrote in message news:9h1e0d$23u$2@news.tpi.pl...
> Wydaje mi sie, ze berberys wrecz uwielbia ciecie

Tak uwielbia ciecie, jak "prosie lubi byc podawane z jablkiem w zebach" :-)
To nie on uwielbia, to ludzie uwielbiaja ciac.

Co jest zlego w dwukolorowych lisciach?
A propos, moje obserwacje wskazuja, ze rosliny "czerwonolistne"
(berberys, perukowiec) maja liscie czerwone tam, gdzie dochodzi
swiatlo, a zielone tam, gdzie nie dochodzi. Nawet wiechy perukowca
sa zielone tam, gdzie sa schowane gleboko.

Pozdrowienia,
Michal

7. Data: 2001-06-24 05:16:37

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

<9h27c9$qlm$1@hercules.iupui.edu>...

>Tak uwielbia ciecie, jak "prosie lubi byc podawane z jablkiem w zebach" :-)
>To nie on uwielbia, to ludzie uwielbiaja ciac.

Skoro jestem takim oprawca, to dlaczego po takich zabiegach rosliny az sie
do mnie usmiechaja.
Pozdrawiam
Jurek

gdzie cisy ?